واقعیت و آینده عراق خروج اشغالگران امریکایی را ایجاب می نماید

به گزارش مجله پیامک مسعود، خبرنگاران، گروه بین الملل -محمد مظهری: تغییر آرایش نظامی تروریست های آمریکایی در عراق و متمرکز شدن شان در پایگاه عین الاسد حاکی از کوشش آن ها برای پیاده سازی توطئه ای جدید علیه مقاومت و دور ماندن از تیررس موشک های آنهاست.

واقعیت و آینده عراق خروج اشغالگران امریکایی را ایجاب می نماید

این تحرکات در حالی است که بر اساس مصوبه مجلس عراق نظامیان آمریکایی باید از این کشور خارج شوند.

در مصاحبه با مهندس نصر الشمری معاون دبیر کل جنبش النجباء عراق به آنالیز این موضوع پرداخته ایم که از نظر می گذرد.

*تحرکات اخیر امریکا در عراق را چگونه ارزیابی می کنید و آیا می توان آن را مقدمه ای برای خروج نیروهای امریکایی ا ز عراق دانست؟

درباره تحرکات اخیر امریکا درعراق باید گفت که مساله عقب نشینی نیست و صرفاً باز توزیع نیروهاست به طوری که نیروهای اشغالگر در مواضع دور از دسترس و تیررس سلاح مقاومت قرار گیرند.

اما روشن است که اشغالگران امریکایی در توهم به سر می برند و همه جا در تیررس نیروهای مقاومت عراق قرار دارند و هیچ چاره و مفری جز عقب نشینی از خاک عراق ندارند به ویژه که مدت زیادی از تجربه قبلی شأن در سال 2011 نمی گذرد که با فشار گروههای مقاومت مجبور شدند تا آخرین نقطه مرزی از عراق عقب نشینی نمایند.

* نظر و پیش بینی تان درباره کش و قوس های تشکیل کابینه عراق چیست؟ آیا گروههای شیعه عراق روی آقای عدنان الزرفی اجماع نداشتند؟

هیچ اجماع شیعی روی آقای الزرفی وجود نداشت و بلکه همه روی عدم تأیید ایشان توافق داشتند چنانکه نتایجش هم با استعفای وی از نخست وزیری آشکار شد.

* آیا پروژه خروج نیروهای امریکایی از عراق را عملی می دانید؟

واقعیت عراق و آینده آن خروج نیروهای امریکایی را ایجاب می نماید و امید عراقی ها به داشتن یک زندگی شرافتمندانه و آزاد در سایه سلطه و اشغالگری امریکا هرگز تحقق پیدا نخواهد کرد و مقاومت اسلامی در عراق هم این امر را یک وظیفه مقدس و تکلیف شرعی برای خود می داند که در اجرای آن هیچ سستی به خود راه نداده و از هیچ مقابله ای هم ابایی ندارد و اشغالگران امریکایی هم خود بهتر از هر کس قدرت و اصرار مقاومت را می شناسند.

این در حالی است که امریکا علاوه بر تجهیزات نظامی و جنگنده هایش حدود دویست هزار نیرو در عراق دارد اما مقاومت با تقدیم هزاران شهید و دهها هزار نیروی اسیرش در زندان های اشغالگران همچنان به جهت خود ادامه داده و هرگز متوقف نشده و در گذشته توانسته اشغالگران را از کشور بیرون براند و امروز هم قوی تر از گذشته و با تجربه ای بیشتر و سلاحی پیشرفته تر در مقابل دشمنی ضعیف تر از سابق واقع شده است. لذا خروج نیروهای اشغالگر از عراق حتمی و قطعی است و واقعیتی است که با چشمان خود شاهد آن خواهیم بود.

* دستاوردها و مجاهدت های گروههای مقاومت اسلامی در عراق در مقابله با انتشار ویروس کرونا و یاری رسانی به ملت عراق در زمینه بهداشت تا کنون در چه حدی بوده است؟

اگر بخواهیم فعالیت ها و گروه هایی را که در زمینه مبارزه با گسترش ویروس کرونا درگیر فعالیت شدند برشمردیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

1. کادرهای بهداشتی و پزشکی که برای یاری رسانی به بیماران مستقیماً در عملیات مبارزه با کرونا درگیر هستند.

2. دستگاه های امنیتی که در راستای مبارزه با کرونا و اجرای تدابیراتخاذ شده برای منع عبور و مرور و برپایی تجمعات مشارکت دارند.

3. نیروهای حشد الشعبی که عملیات سمپاشی و ضدعفونی کردن هزاران محله در همه شهرها و استان های عراق و غذارسانی به خانواده های محروم و نیازمند و آبرودار را بر عهده گرفته اند. همچنین این نیروها در کفن و دفن متوفیانی که بر اثر کرونا در گذشته اند مشارکت دارند و لذا می بینیم گروههای مقاومت با ندای مرجعیت در راستای حمایت از نیازمندان نقش بارزی در مبارزه با کرونا دارند و یاری هایی که ارائه شده فراتر از حد پیش بینی ها و انتظار ملت مزمن و خیران عراقی بوده است.

در سرانجام درود و دعای خیر برای شما و جمهوری اسلامی ورهبری فرزانه داریم و از خداوند ثبات و پیروزی ایران در همه عرصه ها و میادین و حفظ ایران از شر بیماری ها و از گزند استکبار و کید مستکبران را خواستاریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 838

به "واقعیت و آینده عراق خروج اشغالگران امریکایی را ایجاب می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعیت و آینده عراق خروج اشغالگران امریکایی را ایجاب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید