واکاوی یک ایده جنجالی از ترامپ، مقابله با گردباد با بمب هسته ای شدنی است؟

به گزارش مجله پیامک مسعود، خبرنگاران نوشت: دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده در کاخ سفید در خصوص گردبادهایی که هر سال در این کشور خسارات قابل توجهی به جای می گذارند اید داد.

واکاوی یک ایده جنجالی از ترامپ، مقابله با گردباد با بمب هسته ای شدنی است؟

دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده در یک نشست خبری کوتاه در کاخ سفید در خصوص گردبادهایی که هر سال در این کشور خسارات قابل توجهی به جای می گذارند چنین گفته است: چرا با بمب هسته ای آن ها را مورد هدف قرار ندهیم؟. بر اساس ادعاها، در این جلسه، دونالد ترامپ در حال صحبت در خصوص یک راه چاره هسته ای برای گردبادهای استوایی بوده که همیشه بخش های جنوب شرقی ایالات متحده را در می نوردند. همچنین به گفته بعضی منابع، دونالد ترامپ در این باره چنین گفته است: این گردبادها در سواحل آفریقا شکل گرفته و در حالی که در حال عبور از روی اقیانوس اطلس هستند یک بمب را درون چشم گردباد انداخته و آن را از هم می پاشیم. چرا نمی توانیم این کار را بکنیم؟.

اخیراً از دونالد ترامپ نقل شده که این کشور می تواند از بمب هسته ای برای مقابله با گرباد و طوفان استفاده کند.

ایده از بین بردن گردباد با بمب هسته ای موضوع جدیدی نیست. در اواخر دهه 1950، یک محقق از ایده خود برای استفاده از مواد منفجره هسته ای برای تغییر راستا و قدرت گردبادها سخن گفت. اما به گفته محققان موسسه جوی و اقیانوسی ملی ایالات متحده اخلال در کار یک گردباد با استفاده از بمب هسته ای غیرممکن است، زیرا بمب هایی دارای قدرت کافی برای این کار وجود نداشته و مواد منفجره جز برای چند ثانیه نمی توانند فشار هوای اطراف را تغییر دهند.

اخیراً از دونالد ترامپ نقل شده که این کشور می تواند از بمب هسته ای برای مقابله با گرباد و طوفان استفاده کند.

گردباد (hurricane) در واقعی یک گردباد موسمی با فشار پایین است که بادهای آن بش از 74 مایل بر ساعت سرعت دارد و روی آب های گرم میانه اقیانوس اطلس شکل می گیرد. وقتی که رطوبت گرم شکل می گیرد، مقدار زیادی انرژی آزاد شده که به شکل گیری طوفان های تندری می انجامد. با افزایش تعداد طوفان های تندری، بادها به شکل دورانی رو به بالا و به سمت بیرون به حرکت در می آیند و یک چشم گرداب مانند را شکل می دهند. سپس با متراکم شدن هوای گرم، ابرهایی در جو بالای آن شکل می گیرند. با زیر و رو شدن مداوم بادها، یک منطقه با فشار کم روی سطح اقیانوش شکل گرفته که به شکل گیری یگ گردباد با ظاهر حلقوی یاری می نماید. اگر بخشی از این سیکل آب و هوایی از بین برود- چه توسط یک هوای گرم یا منطقه کم فشار- گردباد قدرت خود را از دست داده و از هم می پاشد.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 223

به "واکاوی یک ایده جنجالی از ترامپ، مقابله با گردباد با بمب هسته ای شدنی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکاوی یک ایده جنجالی از ترامپ، مقابله با گردباد با بمب هسته ای شدنی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید