وزیر دفاع ایتالیا: به ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز می پیوندیم

به گزارش مجله پیامک مسعود، وزیر دفاع ایتالیا ازحضور یگان نیروی دریایی این کشور در تنگه هرمز جهت پیوستن به ائتلاف دریایی اروپا با ادعای یاری به تردد امن دریایی اطلاع داد.

وزیر دفاع ایتالیا: به ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز می پیوندیم

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، در حالیکه رسانه های ایتالیایی چندی قبل به ماموریت دریایی ایتالیا در تنگه هرمز اشاره کره بودند، وزیر دفاع این کشو با تایید این خبر از حضور در آب های منطقه به بهانه تامین امنیت سخن گفت.

به نوشته وبگاه میدل ایست مانیتور لورنزو گوئرینی وزیر دفاع ایتالیا در روز های گذشته با حضور در مجلس این کشور گفت، ایتالیا میخواهد با یک یگان دریایی در ماموریت نظارت دریایی اروپا در تنگه هرمز شرکت کند.

لورنزو گوئرینی به نمایندگان مجلس گفت ایتالیا در پی گفت وگوی بین کشور های سواحل خلیج فارس برای ثبات بهتر در منطقه است. گوئرینی با اشاره به ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز (EMASOH) مدعی شد که این طرح برای محافظت از آزادی ناوبری در تنگه هرمز بوده است.

خبرگزاری آنسا چندی قبل گزارش کرد که کابینه ایتالیا در حضور یگان های هوایی و دریایی ایتالیا در تنگه هرمز را در راستای یاری به ائتلاف دریایی اروپا تصویب نموده است.

رسانه ها چندی قبل از پیوستن یک فروند ناو جنگی نیروی دریایی بلژیک به ائتلاف دریایی اروپا مستقر در خلیج فارس و تنگه هرمز خبر دادند. ناو لوپولد بلژیک در هفته های اخیر به ائتلاف دریایی اروپا مستقر در تنگه هرمز پیوست. در بیانیه نیروی دریایی بلژیک آمده است که این کشتی همراه با رزمناور های فرانسوی نسبت به تردد امن کشتی های تجاری در تنگه هرمز اطمینان حاصل می نماید.

جمهوری اسلامی ایران با ابراز مخالفت خود با هرگونه حضور قوای بیگانه در منطقه، بار ها تاکید نموده که امنیت منطقه تنها با همکاری کشور های همسایه تامین می گردد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چندی قبل مخالفت ایران را با هرگونه حضور نظامی خارجی در منطقه خلیج فارس، از جمله نیرو های اروپایی، اعلام و تاکید نمود که امنیت این منطقه باید به وسیله کشور های منطقه تامین گردد و حضور نیرو های خارجی نه تنها یاریی به برقراری امنیت نمی نماید، بلکه زمینه افزایش تنش ها را هم فراهم خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1579

به "وزیر دفاع ایتالیا: به ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز می پیوندیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع ایتالیا: به ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز می پیوندیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید