پایلوت فراوری الکل در دانشکده مهندسی شیمی نفت و گاز شیراز راه اندازی شد

به گزارش مجله پیامک مسعود، رئیس دانشگاه شیراز به همراه اعضای هیئت رئیسه از پایلوت راه اندازی شده فراوری الکل در دانشکده مهندسی شیمی نفت و گاز بازدید کردند.

پایلوت فراوری الکل در دانشکده مهندسی شیمی نفت و گاز شیراز راه اندازی شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، حمید نادگران، رئیس دانشگاه شیراز به همراه اعضای هیات رییسه از پایلوت راه اندازی شده فراوری الکل در دانشکده مهندسی شیمی نفت و گاز بازدید کردند و از نزدیک در جریان پیشرفت امور نهاده شد.

مسعود ریاضی، رئیس دانشکده در ابتدا با اشاره به توانمندی های سخت افزاری و نرم افزاری دانشکده مهندسی شیمی نفت و گاز گفت: پس از شیوع ویروس کرونا و کمبود مواد ضدعفونی، حضور و نقش آفرینی اساتید دانشکده توانست این تهدید را تبدیل به فرصت نماید. وی اضافه نمود: بر اساس احتیاج کشور و دانشگاه در این بحران، حرکتی جهت فراوری الکل و مواد ضد عفونی در دانشکده مهندسی شیمی نفت و گاز شروع شد.

رئیس دانشکده مهندسی شیمی، نفت وگازدانشگاه شیراز گفت: در ابتدا و در بازه زمانی دو هفته و توسط شرکت توسعه فناوری برهان، دانش فنی فراوری الکل از تخمیر ملاس چغندر ایجاد شد و اقداماتی هم جهت ساخت برج تقطیر به منظور افزایش خلوص الکل فراوریی صورت گرفت.

وی گفت: در ادامه با کوشش شبانه روزی و جهادی مهندسان شرکت توسعه فناوری برهان با مدیریت دکتر حامد تقوایی استادیار دانشکده مهندسی شیمی نفت و گاز طی مدت سه هفته، و پس از تعمیر و به روزآوری برج های تقطیر آزمایشگاه عملیات واحد، چرخه فراوری الکل خلوص بالا در مقیاس پایلوت ایجاد شد.

حامد تقوایی، مدیر عامل شرکت توسعه فناوری برهان هم در بازدید هیات رئیسه دانشگاه از پایلوت فراوری اتانول خلوص بالا در دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز، گفت: این واحد نیمه صنعتی می تواند دانشگاه شیراز را در تامین الکل و مواد ضدعفونی مورد احتیاج خودکفا کند.

عضو هیدت علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت وگاز دانشگاه شیراز با تشریح اقدامات انجام شده و مراحل فراوری الکل در این واحد فراوری اتانول خلوص بالا، توضیح داد: این واحد با کوشش شبانه روزی در مدت سه هفته راه اندازی شد و طی آن بسیاری ازتجهیزات و امکانات مستهلک موجود در دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز که بعضی بیش ازبیست سال مورد استفاده قرار نگرفته بود، تعمیر شد و در چرخه فراوری مورد استفاده نهاده شد.

تقوایی بیان نمود: همزمان با فراوری الکل و اطمینان از کیفیت آن، جهت کسب مجوز های لازم نیز اقدام شده است و به صورت حضوری نمونه برداری توسط کارشناسان غذا و دارو صورت گرفت و پس از کسب استاندارد های لازم مجوز اولیه فراوری الکل صادر شد. فرایند کامل فراوری پس از دریافت مجوز های لازم و تکمیلی با ظرفیت 100 لیتر در روز شروع خواهد شد.

نادگران و هیئت همراه، در ادامه از سایر محصولات شرکت دانش بنیان توسعه فناوری برهان برای مقابله با بیماری کرونا شامل دستگاه فراوری کننده مایع ضد عفونی برپایه آب وبدون استفاده از الکل، دستگاه فراوری فیلتر نانو ماسک های تنفسی، پمپ سرنگی و استریلایزر پلاسما بازدید کرد.

همچنین هیئت رییسه دانشگاه از فراوریات دانش بینان دیگر از جمله پمپ های سرنگی و سنسور گاز دی اکسید کرین و همچنین آزمایشگاه مرکزی نفت دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز بازدید کرد.

رییس دانشگاه شیراز در این بازدید ضمن قدردانی از کوشش های اساتید و کارشناسان آزمایشگاه دانشکده و شرکت دانش بنیان برهان، ارایه خدمات آزمایشگاهی به صنعت و جامعه را خواهان شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 890

به "پایلوت فراوری الکل در دانشکده مهندسی شیمی نفت و گاز شیراز راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایلوت فراوری الکل در دانشکده مهندسی شیمی نفت و گاز شیراز راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید