پکن بیانیه غیر مسئولانه رهبران گروه 7 علیه چین را محکوم کرد

به گزارش مجله پیامک مسعود، خبرنگاران: وزارت خارجه چین در واکنش به بیانیه گروه 7 از رهبران کشورهای صنعتی خواست تا به اظهارات غیر مسئولانه خود سرانجام دهند.

پکن بیانیه غیر مسئولانه رهبران گروه 7 علیه چین را محکوم کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپاتنیک، وزارت خارجه چین بیانیه رهبران گروه 7 را محکوم کرد و مطالب مطرح شده در این بیانیه در مورد اوضاع دریای شرقی و جنوبی چین را، پیش داورانه و غیر مسئولانه ارزیابی کرده است.

رهبران گروه 7 در بیانیه پایانی نشست دو روزه خود در آلمان نسبت به اوضاع دریای جنوبی چین ابراز نگرانی کرده اند. بر خلاف بیانیه های قبلی که توسط آمریکا تنظیم می شد و بیشتر نسبت به اوضاع دریای جنوبی چین ابراز نگرانی می شد، این بیانیه به اوضاع دریای شرقی چین نیز پرداخته است. چین و ژاپن بر سر مالکیت جزایر واقع در دریای شرقی چین اختلاف دارند.

هونگ لی سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه تاکید نمود: کاری که گروه 7 انجام می دهد و می گوید، خارج از واقعیت ها و اصول به رسمیت شناخته شده از سوی جامعه بین المللی است. چین شرایط کنونی در دریای جنوبی را به رسمیت نمی شناسد ولی حداکثر خویشتنداری را در این منطقه از خود نشان داده است.

وی اضافه نمود: اقدام پکن در ساخت جزایر در دریای جنوبی چین، بر اساس حق حاکمیت این کشور بوده ولی چین در عین حال به آزادی فعالیت های دریانوردی در منطقه احترام می گذارد.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد. فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 505

به "پکن بیانیه غیر مسئولانه رهبران گروه 7 علیه چین را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن بیانیه غیر مسئولانه رهبران گروه 7 علیه چین را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید