گروه دوستی پارلمانی ایران با وزیر خارجه گرجستان دیدار کرد

به گزارش مجله پیامک مسعود، تهران - خبرنگاران - رییس و اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان در ادامه دیدارهای خود در تفلیس با داوید زالکانیانی وزیر امور خارجه گرجستان دیدار و گفت و گو کردند.

گروه دوستی پارلمانی ایران با وزیر خارجه گرجستان دیدار کرد

به گزارش خبرنگاران از خانه ملت، احمد علیرضابیگی رییس گروه دوستی مجلسی ایران و هیأت همراه روز شنبه با کوچالر کیپانیدزه معاون وزیر دادگستری گرجستان و داوید زالکانیانی وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت و گو کردند.

علیرضابیگی در ابتدای این دیدار به اشتراکات فرهنگی و پیشینه دیرینه جمهوری اسلامی ایران و گرجستان اشاره نمود و گفت: ایران و گرجستان دارای قرابت تاریخی و تعاملات دیرینه هستند و تحکیم روابط دو کشور ریشه در تاریخ دو ملت دارد.

رییس گروه دوستی مجلسی ایران و گرجستان، نقش مجلس ها در تحکیم و تقویت روابط را حایز اهمیت خواند و گفت: تحکیم روابط مجلسی و ارتقاء سطح همکاریها با کوشش گروه های دوستی مجلسی باعث تقویت مراودات محبت آمیز دو کشور در عرصه های محتلف می شود.

وی گفت: نگاه مردم ایران به دولت و مردم گرجستان فراتر از مرزهای این کشور است و امیدواریم این نگرش مثبت از طریق دولتمردان گرجی تقویت و همیشه شاهد رشد تعاملات فیمابین باشیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی، جمهوری اسلامی ایران را کشوری بزرگ با اقتصاد فراگیر خواند و گفت: توسعه و گسترش همکاریهای مالی و تجاری باعت سرعت بخشیدن به مناسبات اجتماعی و فرهنگی دو کشور خواهد شد.

داوید زالکانیانی وزیر خارجه گرجستان نیز در این نشست با تاکید بر گسترش ارتباطات فیمابین گفت: مقامات عالیرتبه و مردم گرجستان، ایران را کشوری بااهمیت و تأثیرگذار در منطقه قلمداد می نمایند.

زالکانیانی اضافه نمود: با گسترش همکاری ها و تداوم گفت وگوها می توان به رفع موانع در راستا ارتباطات فیمابین یاری کرد.

وی همچنین نگرانی جمهوری اسلامی ایران درباره محدودیت حمل ونقل هوایی و موانع بانکی را قابل حل دانست و تاکید نمود: موانع و محدودیت ها رفع خواهد شد و ما نباید اجازه بدهیم تبلیغات و شایعات اثر منفی بر روابط محبت آمیز و تاریخی دو کشور گذاشته و آینده روابط فیمابین را خدشه دار کند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از سفارت ایران در گرجستان، احمد علیرضابیگی رئیس گروه دوستی مجلسی ایران و گرجستان به همراه 4 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عضو این گروه به دعوت شالوا کیکناولیدزه همتای گرجی خود به تفلیس سفر نموده است.

هیات مجلسی کشورمان در بدو ورود مورد استقبال شالوا کیکناولیدزه رئیس گروه دوستی مجلسی گرجستان و ایران و سیدجواد قوام شهیدی سفیر کشورمان در گرجستان نهاده شد.

یعقوب شیویاری، سعید باستانی، علی کاظمی باباحیدری و محمدرضا ملک شاهی راد رئیس گروه دوستی مجلسی ایران و گرجستان را در این سفر همراهی می نمایند.

هیات مجلسی کشورمان در طول سفر خود با مقامات مجلسی از جمله رئیس مجلس و مقامات عالی رتبه کشور گرجستان دیدار و پیرامون موضوعات مهم دو کشور گفت وگو و مصاحبه کردند.

شبک**سیام*1744**1392

منبع: ایرنا
انتشار: 6 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 83

به "گروه دوستی پارلمانی ایران با وزیر خارجه گرجستان دیدار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه دوستی پارلمانی ایران با وزیر خارجه گرجستان دیدار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید