55 هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در باوی واکسینه می شوند

به گزارش مجله پیامک مسعود، رئیس اداره دامپزشکی باوی گفت: در مرحله ششم طرح واکسیناسیون طیور بومی 55 هزار قطعه طیور بومی در علیه بیماری نیوکاسل به صورت رایگان واکسینه می گردد.

55 هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در باوی واکسینه می شوند

محمد جواد مهدوی اصل می گوید: برای افزایش سطح ایمنی در طیور بومی برای قطع زنجیره انتقال ویروس به طیور صنعتی و بعلاوه حفظ جمعیت طیور بومی و اشتغال پایدار در روستا ها، طیور بومی روستا های شهرستان علیه بیماری نیوکاسل به صورت رایگان واکسینه می شوند.

او زمان اجرای این طرح را از 27 شهریور ماه جاری بمدت سه هفته بیان کرد و ادامه داد: واکسن نیوکاسل مورد استفاده در طرح سراسری طیور بومی در برابر گرما مقاوم بوده و به صورت خوراکی به طیور داده می گردد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان باوی با بیان اینکه نیوکاسل یکی از بیماری های ویروس مسری طیور است که با سرعت بالا منتشر می گردد، گفت: با توجه به اینکه این بیماری درمان قطعی ندارد و و در صورت شیوع باعث خسارات جبران ناپذیری به طیور صنعتی و بومی می گردد، لذا تنها را مقابله با این بیماری رعایت اصول بهداشتی و ایجاد امنیت زیستی با واکسیناسیون است.

آقای مهدوی اصل در اجرای پیروز این طرح را نیازمند همکاری روستائیان و عشایر با گروه های دامپزشکی دانست و از مردم شهرستان باوی خواست با این گروه ها همکاری لازم را داشته باشند.

خبرنگاران خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 شهریور 1401 بروزرسانی: 31 شهریور 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 2008

به "55 هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در باوی واکسینه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "55 هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در باوی واکسینه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید