سهم بخش خصوصی در اقتصاد بسیار کوچک است

به گزارش مجله پیامک مسعود، یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است که هرچند در طول سال های گذشته این تشکل کوشش نموده در حوزه های مختلف خود را فعال کند اما محدودیت سهمش باعث شده که این فعالیت ها تاثیری جدی از خود بر جای نگذارد.

سهم بخش خصوصی در اقتصاد بسیار کوچک است

سیدرضی حاجی آقامیری در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: متاسفانه و با وجود آنکه در طول تمام سال های گذشته صحبت از گسترش نقش بخش خصوصی در اقتصاد کشور وجود داشته و اتاق بازرگانی نیز با گسترش حوزه فعالیت خود کوشش نموده در تمامی بخش های اقتصادی حضور داشته باشد اما شرایط اقتصاد ایران هیچگاه اجازه نداده آنچه در برنامه های کلان اتاق وجود داشته، اجرایی گردد.

به گفته وی برای آنکه اتاق بازرگانی بتواند نقشی مهم و محوری در تمامی حوزه ها از تجارت گرفته تا صنعت و فراوری ایفا نماید، باید پیش از هر چیز حوزه نفوذ بخش خصوصی در اقتصاد افزایش یابد.

این فعال اقتصادی بخش خصوصی با بیان اینکه نفوذ این بخش در اقتصاد ایران بسیار ناچیز است، گفت: ما در هر نقطه ای که نگاه می کنیم اثری از دولت می بینیم. دولت و بخش های دولتی در تمامی حوزه ها حضور دارند و وقتی آنها باشند رقابت برای بخش خصوصی واقعی سخت می گردد.

آقامیری اضافه نمود: در چنین شرایطی بخش خصوصی یا تضعیف شده و عملا کنار می رود یا تنها مجبور می گردد در حوزه محدود فعالیت خود کار کند.

وی نتیجه گیری کرد که در چنین فضایی نه تنها نمی توان انتظار داشت که اتاق بازرگانی به عنوان یک عامل تاثیرگذار در عرصه اقتصاد فراوریی و صنعتی اعلام وجود کند که حتی نقشی که این نهاد تاکنون داشته نیز با وجود تمام شرایط سختی حفظ شده که در طول این سال ها برخلاف مسیر مدنظرش شکل گرفته اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 38

به "سهم بخش خصوصی در اقتصاد بسیار کوچک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم بخش خصوصی در اقتصاد بسیار کوچک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید