گرمایش زمین عامل ایجاد گردوغبار است

به گزارش مجله پیامک مسعود، به گزارش خبرنگاران، محمد صادق زاده صبح دوشنبه در همایش روز دنیای خاک گفت: گازهای موجود سبب گرمایش خاک در دنیا شده و انسان نقش زیادی در ایجاد آن دارد.

گرمایش زمین عامل ایجاد گردوغبار است

وی با اشاره به سوزاندن بقایای گیاهی و سوخت های فسیلی گفت: استفاده از انرژی های پاک و نو را راه چاره و چاره کار است و باید ضایعات را به عناصری تبدیل کنیم که کربن آن به خاک و هوا برنگردد.

وی با بیان اینکه گرمایش زمین مشکل ساز می گردد ادامه داد: گرمایش سبب افت آبهای زیرزمینی می گردد و در برخی مناطق ایران برای دستیابی به آب باید 300 متر چاه حفر کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه یادآور شد: نشست زمین و فرونشست ها از دیگر پیامدهای گرمایش خاک است و راه چارههایی که برای گردو غبار داریم نیز نقش مسکن دارند و بهترین راهکار آن است که از طبیعت درس بگیریم و باید به صورت بیولوژیک گرد و غبار را تثبیت کنیم و راه چارههای کنونی سبب حل مقطعی مشکل گرد و غبار می گردد.

وی آلودگی آبها را مسئله ای نگران کننده دانست و گفت: پساب ها و آلاینده ها سبب آلودگی مسیل ها و آب ها می گردد و باید برای کاهش آن برنامه ریزی گردد و بهترین راه چاره را برای کاهش آلودگی آب، تالابها است زیرا بهترین تصفیه کننده آلودگی ها و پسابهای آلوده هستند.

صادق زاده، زباله را از دیگر چالش های خاک برشمرد و گفت: گرمایش زمین و مهاجرت ها سبب افزایش زباله و آلودگی ها در مازندران شده است و باید فکری برای آن کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 23

به "گرمایش زمین عامل ایجاد گردوغبار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرمایش زمین عامل ایجاد گردوغبار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید