بازنگری و اصلاح حریم باغ و عمارت رحیم آباد

به گزارش مجله پیامک مسعود، ایسنا/ براساس آخرین اخبار و گزارشات بدست آمده، بازنگری و اصلاح حریم باغ و عمارت رحیم آباد صورت پذیرفت.

بازنگری و اصلاح حریم باغ و عمارت رحیم آباد

هادی شاه وردی که پیش تر گفته بود حریم باغ و عمارت رحیم آباد و بخشی از حریم بناهای تاریخی (حریم کلی) بیرجند نیازمند بازنگری است و در سالهای گذشته پرونده بازنگری حریم باغ رحیم آباد تهیه و به تهران ارسال شده، اما در جلسه شورای ثبت و حریم با بازنگری موافقت نشده است در تازه ترین اظهارات اطلاع داد که بازنگری حریم باغ رحیم آباد در جلسه شورای حریم ماه گذشته تصویب و حریم این بنای تاریخی بازنگری و اصلاح شده است.

او گفت: مطالعات قبلی براساس برداشتهای گذشته بوده و با توجه به اینکه این مطالعات باید دقیق تر انجام میشد و با هدف یاری به مردم ساکن در این محوطه، بازنگری حریم آن انجام شد. با توجه به مطالعات و کاوش های جدیدی که در این محوطه انجام شد به تصویب شورای ثبت و حریم رسید و حریم باغ رحیم آباد کاهش داده شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی افزود: البته محوطه های دیگری هم داشتیم که مردم درخواست کاهش حریم آن را داده بودند، اما در جلسه شورای ثبت و حریم با آن موافقت نشد و به بازنگری و تهیه طرح منوط شد و این مطالبه نیز جز برنامه های ما است که بازنگری حریم بناها و محوطه ها انجام گردد و بتوانیم حریم ها را با لحاظ اینکه مردم کمتر دچار آسیب شوند، اصلاح کنیم.

هادی شاه وردی بعلاوه گفت: شهر قدیمی قائن هم محوطه دیگری است که سال جاری فعالیت های کاوش باستان شناسی به منظور بازنگری حریم آن انجام می گردد. این بازنگری نیز به درخواست مردم انجام می گردد و حریم آن در گذشته مشخص شده که با شرایط امروز مغایرت دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 12 خرداد 1402 بروزرسانی: 12 خرداد 1402 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 2118

به "بازنگری و اصلاح حریم باغ و عمارت رحیم آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازنگری و اصلاح حریم باغ و عمارت رحیم آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید