توسعه مراکز نوآوری از اهداف دانشگاه خوارزمی است

به گزارش مجله پیامک مسعود، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: اکنون در دانشگاه خوارزمی بحث توسعه مراکز نوآوری و نگاه تازه در برنامه کاری قرار گرفته و بر این اساس پروژه های آینده در این حوزه دنبال می شوند.

توسعه مراکز نوآوری از اهداف دانشگاه خوارزمی است

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، سورنا ستاری روز شنبه در حاشیه آیین بهره برداری از ساختمان مرکز رشد و نوآوری، خانه خلاق و رونمایی از 35 محصول فناورانه که در پردیس دانشگاه خوارزمی مستقر در کرج برگزار گردید، در جمع خبرنگاران اضافه کرد: امروز جهت گیری دانشگاه ها در کشور به سمت حل مسائل و مسائل مردم و کارآفرینی است که استمرار این رویه در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می گردد ضمن آنکه امروز شادمان هستیم که دانشگاه خوارزمی قدم های محکمی در این زمینه برداشته است.

وی در مورد ارزیابی تیم های فناورانه در دانشگاه خوارزمی کرج گفت: انواع تیم های فناورانه همانند استارتاپ های کوچک تا شرکت هایی که به نسبت در این مجموعه بالغ شده اند فعال هستند که خارج از این مرکز کار آفرینی انجام می دهند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور اضافه کرد: تلاقی استارتاپ های کوچک با شرکت های بزرگ باید اتفاق بیافتد تا زیست بوم برای سرمایه گذاری ایجاد گردد.

وی گفت: اکنون در دانشگاه خوارزمی بحث توسعه مراکز نوآوری و نگاه تازه در برنامه کاری قرار گرفته و بر این اساس پروژه های آینده در این حوزه در قالب تفاهم نامه با دانشگاه های تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات وفناوری دنبال می شوند.

ستاری با بیان اینکه استان البرز قطب صنایع خاص همانند صنایع ماشین سازی و حوزه آی سی تی است، گفت: این استان از اهمیت بالایی در این بخش برخوردار بوده ضمن آنکه امروز شاهد فعالیت تعداد زیادی شرکت دانش بنیان در البرز هستیم.

مجموعه های مرکز رشد و نوآوری دانشگاه خوارزمی در ساختمان G 21 به مساحت یک هزار و 600 متر مربع و طبقات خانه خلاق به مساحت 800 متر مربع در کتابخانه مرکزی در این دانشگاه فعال هستند که به زودی 43 تیم فناور (هسته های فناور/تیم ها و شرکت های استارتاپی) در این مرکز مستقر می شوند.

تیم های فناورانه در زمینه های زیست فناوری، فنی و مهندسی، مدیریت شهری، IT و صنایع خلاق فعالیت می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1899

به "توسعه مراکز نوآوری از اهداف دانشگاه خوارزمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه مراکز نوآوری از اهداف دانشگاه خوارزمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید