خرید خودروهای برقی تا یک دهه آینده مقرون به صرفه نخواهد بود

به گزارش مجله پیامک مسعود، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیتال ترندز، بر اساس این بررسی ادعاهای مطرح شده در مورد کاهش قیمت تمام شده خودروهای برقی ظرف پنج سال آینده و برابر شدن قیمت آنها با قیمت خودروهای باکیفیت بنزین سوز اشتباه است.

خرید خودروهای برقی تا یک دهه آینده مقرون به صرفه نخواهد بود

محاسبات دانشگاه ام آی تی نشان می دهد قیمت هیچ یک از انواع خودروهای برقی، اعم از برقی - بنزینی، برقی و خودروهای مجهز به پیل های هیدروژنی به اندازه ای کاهش نمی یابد که رقابت آن ها با خودروهای عادی بنزین سوز را منطقی کند و علت این مساله عدم کاهش مناسب قیمت باتری های مورد استفاده در خودروهای برقی است.

از همین رو قیمت یک خودروی برقی با باتری متوسط که با یک بار شارژ بتواند حداقل 300 کیلومتر را طی کند تا دهه آینده میلادی به طور قطع بیش از 5000 دلار خواهد ماند و در این شرایط مردم ترجیح می دهند خودروهای بنزین سوزی را خریداری کنند که با یک بار بنزین زدن می توان با آنها با راحتی بیش از 500 کیلومتر را طی کرد.

بررسی ها حاکیست یک سوم هزینه تولید خودروهای برقی مربوط به طراحی و نصب باتری های لیتیومی آنهاست که تا سال 2030 چشم انداز کاهش مناسب این هزینه به چشم نمی خورد. تولید هر کیلووات ساعت برق ازطریق یک باتری 60 کیلوواتی در حال حاضر بین 175 تا 300 دلار هزینه دارد و تا وقتی این رقم به حدود 100 دلار کاهش نیابد، خرید خودروی برقی برای مردم مقرون به صرفه نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 491

به "خرید خودروهای برقی تا یک دهه آینده مقرون به صرفه نخواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید خودروهای برقی تا یک دهه آینده مقرون به صرفه نخواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید