دلیل مرگ پلنگ یافت شده در سه هزار تنکابن در حال آنالیز است

به گزارش مجله پیامک مسعود، رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با تائید مرگ پلنگ در استان، گفت: در حال حاضر لاشه پلنگی که در سه هزار تنکابن یافت شد به سمسکنده، منتقل شده تا دلیل آن آنالیز گردد.

دلیل مرگ پلنگ یافت شده در سه هزار تنکابن در حال آنالیز است

به گزارش ایسنا، کوروس ربیعی در شرح بیشتر عکس یک قلاده پلنگ مرده که در فضای مجازی منتشر شده است، اظهارکرد: مرگ این پلنگ تایید شده و در حال حاضر لاشه پلنگ به محل کالبدشکافی سمسکنده آورده شد و در حال آنالیز دلیل مرگ هستیم.

وی اضافه کرد: تا این لحظه آثار و جراحاتی روی بدن پلنگ مشاهده نشده است.

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران، اظهار داشت: ابتدا محلی ها لاشه پلنگ را در منطقه سه هزار تنکابن مشاهده نموده و اطلاع دادند همکاران ما سریعا به محل مراجعه نموده و برای کالبدشکافی به سمسکنده آورده شد.

ربیعی با اشاره به اینکه این پلنگ نر کهنسال بوده، اضافه کرد: احتمال اینکه پلنگ مرگ طبیعی داشته باشد وجود دارد، زیرا مرگ و میر حیوانات نیز در سنین بالا امری طبیعی محسوب می گردد، اما دلایل مرگ این پلنگ در حال آنالیز است.

وی گفت: در سال گذشته مرگ دو قلاده پلنگ را شاهد بودیم که یکی از آن ها در شهرستان قائمشهر بوده و سال جاری این اولین آمار مرگ پلنگ است که می توان گفت روند کاهش نسبت به سال گذشته داشته است.

منبع: فرارو
انتشار: 2 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1402 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 2101

به "دلیل مرگ پلنگ یافت شده در سه هزار تنکابن در حال آنالیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل مرگ پلنگ یافت شده در سه هزار تنکابن در حال آنالیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید