تور ارمنستان ارزان: علی اف: خواهان برقراری روابط با ارمنستان هستیم

به گزارش مجله پیامک مسعود، تهران (پانا) - رئیس جمهوری آذربایجان از تمایل برای برقراری روابط با ارمنستان خبر داده و خواهان همکاری اتحادیه اروپا در این خصوص شد.

تور ارمنستان ارزان: علی اف: خواهان برقراری روابط با ارمنستان هستیم

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان با پیتر میچالکو، نماینده نو اتحادیه اروپا در این کشور ملاقات و گفت وگو کرد.

علی اف در این ملاقات ضمن اشاره به همکاری نزدیک آذربایجان با اتحادیه اروپا در حوزه های متعدد، گفت: تصور می کردیم بعد از دوره جنگ قره باغ اتحادیه اروپا در توسعه، راه اندازی صلح پایدار و همکاری سهمی برعهده بگیرد.

وی اضافه کرد: ما می خواهیم صفحه تازه ای گشوده و با همسایه خود ارمنستان روابط برقرار کنیم. آماده شروع مذاکرات برای عقد پیمان صلح، معین خط مرزی و گشایش راه های ارتباطاتی هستیم. این فرایند تا حدی شروع شده است.

علی اف در ادامه تاکید نمود: اما اگر اتحادیه اروپا به طور فعال مشارکت نموده و چنین تمایلی را می بینم، به نظرم در بسیاری از زمینه ها می تواند به ما یاری کند.

رئیس جمهوری آذربایجان توضیح داد: به طور کلی شرایط در قفقاز جنوبی ممکن است به ابعادی کاملا نو که شبیه 30 سال گذشته نباشد، تغییر شکل دهد. این می تواند عامل مهمی برای ثبات ، پیش بینی پذیری و صلح باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1696

به "تور ارمنستان ارزان: علی اف: خواهان برقراری روابط با ارمنستان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: علی اف: خواهان برقراری روابط با ارمنستان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید