مدل چینی ون تویوتا ساخته شد!

به گزارش مجله پیامک مسعود، همان طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، در نمای ظاهری ویائو بوما شباهت زیادی به تویوتا آلفارد دارد. این شباهت در بخش هایی مثل فرم چراغ های اصلی و جلوپنجره به حدی است که نمی توان آن را اتفاقی دانست! اما در نمای عقب طراحان چینی مسیر متفاوتی را در پیش گرفته اند که البته حاصل کار اصلأ چنگی به دل نمی زند!

مدل چینی ون تویوتا ساخته شد!

ویائو بوما کپی چینی تویوتا آلفارد است و با قیمت پایه تقریبی 300 میلیون تومان در چین عرضه می گردد.

خودرو های برقی کوچک در چین با استقبال بسیار خوبی روبه رو شده اند و به همین دلیل بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک در پی فراوری چنین مدل هایی هستند. ویائو بوما یکی از تازه ترین مدل های این چنینی است که با قیمتی بین 39،900 تا 51،900 یوان به فروش می رسد. این ارقام معادل 5،700 تا 7،460 دلار یا 300 الی 390 میلیون تومان می گردد. هرچند این خودرو مشخصات و قیمت مناسبی دارد، اما آنچه که باعث معروفیت آن شده، کپی کاری آشکار شرکت چینی از روی ون تویوتا آلفارد است!

ویائو برند تازه شرکت Hongri Electric Vehicle برای خودرو های سبز است. این شرکت در سال 2014 با هدف تمرکز بر فراوری خودرو های الکتریکی تأسیس شد و سبد محصولات آن شامل انواع دوچرخه های برقی و خودرو ها و شاسی بلند های برقی می گردد. مدل تازه بوما ابعاد کوچکی دارد، به طوری که طول بدنه تنها 3517 میلی متر و عرض آن 1495 میلی متر است. ارتفاع و فاصله محوری این خودرو هم به ترتیب برابر با 1660 و 2495 میلی متر هستند. با چنین مشخصاتی باید گفت بوما رقابتی مستقیم با وولینگ هونگ گوانگ مینی EV خواهد داشت.

رینگ های ویائو بوما قطری برابر با 15 اینچ دارند و با تایر های 165/55 R 15 احاطه شده اند.

مشخصات فنی کپی چینی تویوتا آلفارد

نیروبخش ویائو بوما یک موتور سنکرون دائم است که توانایی فراوری 42 اسب بخار قدرت و 84 نیوتن متر گشتاور را دارد. این خودرو با دو باتری قابل انتخاب است؛ گزینه اول ظرفیتی برابر با 11.9 کیلووات-ساعت دارد و با اتکا به آن می توان تا 130 کیلومتر مسافت را پشت سر گذاشت. این باتری با برق خانگی درعرض 7 ساعت به طور کامل شارژ می گردد. ظرفیت گزینه دوم 18.5 کیلووات-ساعت است و تا 200 کیلومتر مسافت دوام می آورد. این باتری هم درعرض 10 ساعت کامل شارژ می گردد. فارغ از نوع باتری، حداکثر سرعت بوما به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.

دقت بالای طراحان در کپی کاری!

همان طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، در نمای ظاهری ویائو بوما شباهت زیادی به تویوتا آلفارد دارد. این شباهت در بخش هایی مثل فرم چراغ های اصلی و جلوپنجره به حدی است که نمی توان آن را اتفاقی دانست! اما در نمای عقب طراحان چینی مسیر متفاوتی را در پیش گرفته اند که البته حاصل کار اصلأ چنگی به دل نمی زند!

حتی ورودی هوای حاضر در دو طرف سپر نیز یکسان هستند!

در داخل کابین با طراحی به مراتب بهتری روبه رو هستیم. در مدل پایه، راننده تنها یک نمایشگر LCD را پیش روی خود دارد، اما مدل های فول از دو نمایشگر دوقلو در پشت فرمان بهره می برند. نمایشگر حاضر در پشت فرمان 7 اینچی و نمایشگر مخصوص سیستم اینفوتینمنت 9 اینچی است. روی داشبورد و در حد فاصله دریچه های سیستم تهویه و نمایشگر سیستم اینفوتینمنت چند دکمه فیزیکی برای کنترل امکانات مختلف به چشم می خورد.

چینی ها در خودروی برقی ویائو بوما توجه ویژه ای به فضاسازی های متعدد در داخل کابین داشته اند. به همین دلیل کابین این خودرو 16 محفظه برای گذاشتن وسایل مختلف دارد. نکته تأمل برانگیز اینکه کپی چینی تویوتا آلفارد در سال 2023 بدون ایربگ و سیستم کنترل پایداری فراوری می گردد! این هاچ بک ریزجثه در حالت استاندارد به ترمز ضدقفل، سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، قفل گشایی اتوماتیک در ها پس از تصادف و سیستم پایش باد تایر ها مجهز است.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 14 اسفند 1401 بروزرسانی: 14 اسفند 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 2083

به "مدل چینی ون تویوتا ساخته شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل چینی ون تویوتا ساخته شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید