کاروان حامل 200 خودرو وارد پایگاه عین الاسد شد

به گزارش مجله پیامک مسعود، یک رسانه عراقی از ورود یک کاروان حامل 200 خودروی نظامی از نوع هامر به پایگاه آمریکایی عین الاسد در استان الانبار در غرب این کشور خبر داد.

کاروان حامل 200 خودرو وارد پایگاه عین الاسد شد

به گزارش خبرنگاران از ایرنا، پایگاه خبری المعلومه عراق امروز (دوشنبه) به نقل از یک منبع امنیتی در استان الانبار نوشت: یک کاروان بزرگ نظامیان آمریکایی شامل حدود 200 خودرو از نوع هامر وارد پایگاه عین الاسد در ناحیه البغدادی در بخش غربی هیت در استان الانبار شد.

وی افزود: این کاروان از استان بصره تحت تدابیر شدید امنیتی نیروی هوایی آمریکا وارد پایگاه عین الاسد شد. جنگنده های آمریکا امنیت کاروان را تا ورود به این پایگاه تامین کردند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، شرح داد: ورود کاروان به خاک عراق در سایه پرواز جنگنده های آمریکا در آسمان مناطق حرکت آنها تا رسیدن به محل مورد نظر در عین الاسد صورت گرفت.

این منبع شرح داد: شرکت های امنیتی آمریکایی ماموریت رساندن این تجهیزات را برعهده دارند و انتقال سربازان نیز از طریق هواپیماهای نظامی به پایگاه عین الاسد و از آنجا به مناطق استقرار آمریکاییها در عراق صورت می گیرد.

این درحالی است که سایت شفق نیوز عراق خاطرنشان کرد: آسمان شهر فلوجه در استان الانبار شاهد پرواز گسترده جنگنده های بود که دیوار صوتی را شکسته و باعث ترس مردم شدند.

خبرنگار این سایت، جنگنده ها را عراقی مطرح نمود و گفت: این جنگنده ها بر فرار آسمان فلوجه در ارتفاع پایین پرواز کرده و دیوار صوتی را در مناطق مسکونی شکستند که باعث واکنش خشمگین مردم شد و در پی آن شایعاتی مبنی بر وجود تهدیدی تروریستی یا عملیات نظامی رواج یافت، اما در نهایت شرحاتی غیررسمی اعلام و گفته شد که این امر به خاطر تمرین نظامی به مناسبت روز ارتش عراق بوده است.

نیروهای اشغالگر آمریکایی از سال 2003 میلادی در عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها عین الاسد در استان الانبار در غرب این کشور است.

آمریکایی ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی سبز در قلب بغداد مستقر کرده اند.

دولت آمریکا چندی پیش خاطرنشان کرد که تعداد نیروهای خود در عراق را به میزان 500 نفر کاهش می دهد و درپی آن، ستاد عملیات مشترک عراق خاطرنشان کرد که خروج نخستین گروه نظامیان آمریکایی از این کشور در چارچوب توافق اخیر بین بغداد و واشنگتن آغاز شده است.

ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش اخیرا شمار کل نیروهای آمریکایی در خاک عراق را سه هزار نفر خاطرنشان کرد، با این حال، برخی از منابع سیاسی و امنیتی عراق شمار واقعی این نیروها در کشورشان را بیش از رقم اعلام شده، دانسته و خواهان شفاف شدن موضوع هستند.

مسئولان و مردم عراق در مناسبت های مختلف بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان در راستای اجرای مصوبه مجلس در این زمینه تاکید کرده اند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1290

به "کاروان حامل 200 خودرو وارد پایگاه عین الاسد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاروان حامل 200 خودرو وارد پایگاه عین الاسد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید