آشنایی با ویژگی ظروف مناسب سفر

به گزارش مجله پیامک مسعود، چرا نباید از ظروف پلاستیکی استفاده کرد؟

پلاستیک ها دسته ای از بسپارهای افزایشی یا تراکمی هستند و معمولاً زمانی که وارد چرخه طبیعت می شوند، لایه محافظی به شکل عایق در دل خاک ایجاد می نمایند و 300 تا 500 سال طول می کشد تا تجزیه شوند؛ و طول عمر پسماند این مواد، آلودگی منابع زیرزمینی و خاکی را نیز در پی خواهد داشت و تا حد قابل توجهی باعث کاهش حاصلخیزی زمین کشاورزی می شود. هم چنین باعث شیوع انواع بیماری های همه گیر خواهد شد که برای تمام موجودات زنده منطقه خطرناک است.به علت حجم زیاد این نوع زباله، مراکز پسماند مجبور به رهاسازی مقداری از آن در طبیعت هستند (همان طور که در اراضی شمال کشور با این مشکل دست به گریبان هستیم) که همین امر باعث اشغال زیستگاه فون و فلور آن منطقه می شود و با محدود کردن نیچ آن ها، در طولانی مدت باعث رقابت بین گونه ای و درون گونه ای و در نهایت کاهش تنوع زیستی می شود.

آشنایی با ویژگی ظروف مناسب سفر

قاشق چنگال و چاقوی مسافرتی

درست است که استفاده از کنسرو از حجم ظروف موردنیاز سفر می کاهد، اما حتما باید قاشق چنگال و چاقوی مسافرتی به همراه داشته باشید. ظروف مورد استفاده سفر باید مقاوم، شست و شو و حمل راحتی داشته باشند. قاشق چنگال و چاقوی مسافرتی قابلیت شست و شو و استفاده چندباره را دارند. سعی کنید از قاشق و چنگال هایی بهره ببرید که قابلیت تا شدن دارند. این ظروف اکثرا دارای کیف مخصوص حمل هستند. اگر قاشق چنگال و چاقوی مسافرتی را بخرید، برای همواره در سفر های تان راحت خواهید بود.

نکته: می توانید از قاشق و چنگال خانگی خود نیز در سفر بهره ببرید و هیچ الزامی در تهیه قاشق و چنگال مسافرتی نیست.

چاقوی SAK

چاقوهای تاشوی ارتش سوئیس یا Swiss Army Kinfe با عنوان اختصاری SAK یک ابزار چند کاره است و از تیغه ای که آلات مختلفی مانند دربازکن کنسرو، چاقو، پیچ گوشتی و... به آن متصل هستند، تشکیل شده است. این ابزارها بر روی یک محور ثابت در گردشند و درون دسته چاقو پنهان می شوند. این وسیله، در سفرها بسیار کارآمد و مفید خواهد بود.

لیوان های مسافرتی

سعی کنید در سفر، به خصوص در طبیعت، از لیوان های پلاستیکی و یا استیل بهره ببرید. لیوان هایی که دسته دار هستند، به علت سهولت در استفاده (هنگامی که نوشیدنی گرم می خورید)، اولویت دارند. هرگز از لیوان های شیشه ای در طبیعت استفاده نکنید.

ظرف نگهدارنده گرین ترولر

چه قصد کوهنوردی داشته باشید، چه به هوای پیک نیک بیرون بزنید، این ظرف به کارتان می آید. ظرف نگهدارنده گرین ترولر جمع و جور است و به راحتی حمل می گردد. ممکن است ابتدا باز و بسته کردن آن پیچیده به نظر برسد، اما همین که یاد بگیرید متوجه خواهید شد کار ساده ای است. ظرف گرین ترولر مانع از خارج شدن مایعات و غذاها به بیرون و وارد شدن مواد خارجی می گردد. سال ها می توانید از این ظرف بهره ببرید و مجبور به استفاده از ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف نباشید.

آژانس خبرنگاران برای حمایت از طبیعت تمام سعی خود را می نماید تا کمتر از ظروف یکبار مصرف استفاده کند و از همسفران خود نیز این تقاضا را دارد. همانطور که می دانید، این ظروف صدمات جبران ناپذیری را به محیط زیست ما تحمیل می نماید.

در صورتی که نتوانستید این برند از ظروف سفری را در ایران بیابید, می توانید با مراجعه به فروشگاه های لوازم سفر و یا وب سایت دیجیکالا, ظروف متنوعی برای سفر بیابید.

منبع: دالاهو
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 848

به "آشنایی با ویژگی ظروف مناسب سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با ویژگی ظروف مناسب سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید