شروع فاز اول ساماندهی موزه آثار تاریخی شوش

به گزارش مجله پیامک مسعود، مدیر پایگاه میراث جهانی شوش گفت: فاز نخست ساماندهی و ارتقای کیفی و کمی موزه شوش شروع شده است و طی روزهای آینده به اتمام می رسد.

شروع فاز اول ساماندهی موزه آثار تاریخی شوش

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، بیژن حیدری زاده امروز چهارشنبه 10 بهمن ماه 97 گفت: براساس توضیح وظایف تعیینشده برای پایگاه دنیای شوش، ارتقای سطح کمی و کیفی موزه از وظایف اصلی و از تعهدات این پایگاه به یونسکو محسوب می گردد که به همین دلیل این پایگاه از ابتدای شکلگیری نسبت به ساماندهی انبارهای اشیاءِ تاریخی و موزه اهتمام داشته است.

او در ادامه با بیان این که در راستای فعالیت های پیشین و طی یک برنامه زمانبندیشده فاز اول ساماندهی کیفی و کمی سالنهای موزه شوش شروع و تا چند روز آینده تمام خواهد شد اضافه کرد: دراین فاز اقداماتی از قبیل بهبود سیستم گرمایشی و سرمایشی، ارتقاء سطح کلی موزه، نورپردازی و چیدمان اشیاء دوره هخامنشی مورد توجه قرار گرفته اند.

مدیر پایگاه میراث دنیای شوش بیان نمود: در سالن مربوط به بخش هخامنشی سکوهایی آجری برای نمایش آثار موجود در انبارها واشیاء مرمت شده اخیر ایجاد شده است و پس از این اقدامات، تعداد زیادی از اشیاءِ ارزشمند پیش از تاریخی، ایلامی، هخامنشی، پاتی، ساسانی و اسلامی در شرایطی بهتر به بازدیدنمایندگان و پژوهشگران عرضه خواهد شد.

او موزه شوش را یکی از مکانهای دیدنی استان خوزستان و گنجینهای از سالها تمدن ایران اسلامی توصیف کرد و اضافه کرد: این موزه در سال 1345شمسی به منظور نمایش دادن آثاری از حدود 160 سال کاوشهای باستانشناسی شوش، چغازنبیل و دیگر استانهای مجاورساخته شده است و در باغی وسیع واقع شده است.

حیدری زاده ادامه داد: موزه شوش مجموعهای ارزشمند در حوزه تاریخ و فرهنگ کشور و یکی از اصلیترین مراکز فرهنگی، تاریخی و باستانی است که سالانه بازدیدنمایندگانپ بسیاری از سراسر دنیا از آن استقبال می نمایند.

او توضیح داد: ساختمان موزه شوش متشکل از چهار سالن اصلی بزرگ است که آثاری از دورههای پیش ازتاریخ تا دوره اسلامی را در برگرفته است؛ علاوه بر آن، دو سالن جانبی در کنار سالنهای اصلی قرار دارند که یکی از این دو سالن مختص به معرفی آثار و ارائه اطلاعات تاریخی وگردشگری است و دیگر سالن جانبی نیز در دستور کار آینده پایگاه برای نمایش آثار باستانی است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 234

به "شروع فاز اول ساماندهی موزه آثار تاریخی شوش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فاز اول ساماندهی موزه آثار تاریخی شوش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید