آنچه که باید درباره رنگ آمیزی مبلمان بدانید

به گزارش مجله پیامک مسعود، نقاشی و رنگ آمیزی مبلمان، یک راه آسان و ارزان برای داشتن یه وسیله جدید توی خونه هاتونه. آیا یه مبلمان قدیمی دارین یا وسیله ای دارین که رنگ اون با دکوراسیون شما هماهنگی نداره؟ شما ممکنه در وهله اول به فکر جایگزینی اون قطعه با چیز دیگه ای باشین اما بهتره گزینه های ساده تری رو هم در نظر بگیرین. با تغییر رنگ مبلمان شما میتونین حسی جدید و ترکیب زیبایی رو در فضاهاتون به وجود بیارین.

آنچه که باید درباره رنگ آمیزی مبلمان بدانید

آیا میدونین باید برای رنگ آمیزی مبلمان چکار کنین تا رنگی یکدست و بدون ریزش داشته باشین؟ در ادامه مطلب هر آنچه که برای نقاشی احتیاجه تا بدونین رو براتون شرح میدم.

آیا شما میتونین یا باید مبلمان را رنگ کنین؟

فقط به این دلیل که شما میتونین یه کاری رو انجام بدین به این معنا نیست که باید اون کار انجام بشه. هر بار که شما در خصوص نقاشی یک قطعه از مبلمان فکر میکنید باید عوامل متعددی رو در نظر بگیرید. آیا رنگ انتخابی شما مناسب با سبک مبلمان و دکوراسیون شما هست یا خیر؟ آیا با تغییر رنگ مبلمان فضایی بهتر خواهید داشت؟

از طرفی اگه یه قطعه مبلمان آسیب دیده دارین و احتیاج به تعمیر و بازسازی داره مطمئنا رنگ آمیزی اون در اولویته. در این شرایط باید جنس وسیله و نحوه ریختن رنگ و نقاشی مجدد اون رو بلد باشید تا آسیبی رو به مبلمانتون وارد نکنین.

چه نوع مبلمانی رو میتونین رنگ آمیزی کنین؟

شما میتونین انواع مبلمان از جمله میز، کمد، قاب آینه، کابینت، تخت خواب، جایگاه و قفسه ها رو رنگ کنید. مبلمان های چوبی و فلزی معمولا گزینه های راحت تری برای رنگ آمیزی هستن اما شما میتونین جایگاه های پلاستیکی و پارچه ای رو هم رنگ کنین.

چگونه باید مبلمان رو رنگ کنین؟

قبل از اینکه بخشی از مبلمان رو رنگ آمیزی کنین باید سطح اون رو از هر گونه گرد و خاک و آلودگی پاک کنین چون وجود گرد و غبار باعث ایجاد حباب در رنگ آمیزی میشه. سپس مبلمانتون رو از رنگ اولیه کاملا تمیز کنین.

چگونه رنگ را از سطح چوب پاک کنیم؟

برای مبلمان های چوبی میتونین از اسید رنگ پاک کن و سنباده استفاده کنین که برای استفاده ازسنباده باید دستگاه هایی مثل سنباده دیسکی، سنباده لرزان یا سنباده گرد داشته باشین. اگه تمایلی به ریختن رنگ اولیه ندارین میتونین با سنباده 220سطح وسیلتون رو سنباده کاری نموده و با استفاده از قلم مو و رنگ روغنی و تینر، رنگ مورد نظرتون رو روی رنگ قبلی پیاده کنین.

چگونه رنگ سطوح فلزی مبلمان را پاک کنیم؟

در صورتی که وسیلتون سطح صاف و یکدستی داره و تنها تمایل به تغییر رنگ اون رو دارین احتیاجی به ریحتن رنگ اولیه نیست و میتونین روی اون رو رنگ آمیزی کنین. اما اگه سطح وسیلتون آسیب دیده و قسمت هایی از رنگش ریخته، راحت ترین کار برای از بین بردن رنگش، سوزوندن رنگهاست. بعد از سوزاندن رنگ باید با حوصله سطح فلز رو سنباده بزنین تا تمیز بشه. البته ممکنه در صورتی که تجربه کافی نداشته باشین سوزاندن رنگ باعث تاب برداشتن و کج شدن سطح کارتون بشه. یک روش دیگه برای از بین بردن رنگ سطوح فلزی استفاده از مایع رنگ پاک کنه که در رنگ فروشی ها موجوده و بخصوص فروشندگان رنگ ماشین اون رو دارند.

از چه رنگی باید برای رنگ آمیزی مبلمان استفاده کنین؟

برای وسیله های پلاستیکی، پارچه ای و فلزی استفاده از اسپری رنگ بهترین گزینست. برای رنگ آمیزی مبلمان چوبی شما میتونین هم از رنگ های اکرلیک و هم روغنی استفاده کنین. رنگ های اکرلیک حالت نیمه براق و مات دارن اما اگه دوست دارین وسایلتون رنگ براقی داشته باشه از رنگ روغنی استفاده کنین. رنگ های اکرلیک بدون بو بوده و میتونین توی خونه هم رنگ آمیزی وسایلتون رو انجام بدین. همچنین رنگ اکرلیک نسبت به رنگ روغنی زودتر خشک میشه و برای خشک شدن هر لایه رنگ وقت زیادی صرف نمیشه.

به این مطلب امتیاز دهید

منبع: مجله الکترونیک دونفره
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 109

به "آنچه که باید درباره رنگ آمیزی مبلمان بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه که باید درباره رنگ آمیزی مبلمان بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید