اختصاص اعتبار ویژه برای تکمیل طرح نیرورسانی به قلعه تاریخی بابک کلیبر

به گزارش مجله پیامک مسعود، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، اختصاص اعتبار ویژه برای تکمیل طرح نیرورسانی به قلعه تاریخی بابک کلیبر صورت می پذیرد.

اختصاص اعتبار ویژه برای تکمیل طرح نیرورسانی به قلعه تاریخی بابک کلیبر

سید عزت الله ضرغامی در بازدید از قلعه تاریخی بابک ضمن قدردانی از همکاری شرکت توزیع برق در تکمیل نیرورسانی به راستا دسترسی به قلعه بابک گفت: با توجه به اینکه منطقه قره داغ و بخصوص شهرستان کلیبر بواسطه موقعیت ویژه منطقه از جمله مقاصد مهم گردشگری آذربایجان شرقی محسوب می گردد، تقویت زیرساخت های گردشگری آن امری ضروری است که تحقق این امر و تسهیل امورات همیشه در دستور کار وزارت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: قلعه تاریخی بابک یکی از آثار شاخص تاریخی است که خوشبختانه با همکاری ویژه شرکت توزیع برق، پروژه برق رسانی راستا دسترسی آن با موفقیت صورت گرفته و گردشگران به راحتی می توانند صعود شبانه نیز به این قلعه تاریخی داشته باشند.

وی اضافه نمود: در این پروژه تا به امروز بالغ بر هشت میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که در پی آن تیرکوبی ها تا نزدیکی قلعه انجام شد اما با توجه به لزوم حفظ حریم قلعه تاریخی، باقی نیرو رسانی ضروری است به صورت زمینی انجام پذیرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اختصاص اعتبار ویژه برای تکمیل پروژه نیرورسانی به قلعه تاریخی بابک اطلاع داد و گفت: تکمیل این پروژه به شش میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد که طی بازدید دو میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت تا مراحل لازم انجام پذیرد و سپس اعتبار به جامانده نیز به وسیله اعطای تسهیلات تامین گردد.

ضرغامی اظهار کرد: تقویت همه جانبه زیرساختهای گردشگری آذربایجان شرقی امری ضروری است، چرا که این استان محوری اصلی و مهم برای توسعه و ایجاد پنجره تازه گردشگری کشور است، لذا در این راستا وزارت میراث فرهنگی تسهیلات لازم را برای تسهیل فرایند سرمایه گذاری ها و بعلاوه ساماندهی و بازسازی آثار تاریخی ارائه خواهد نمود.

منبع: همگردی
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1947

به "اختصاص اعتبار ویژه برای تکمیل طرح نیرورسانی به قلعه تاریخی بابک کلیبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص اعتبار ویژه برای تکمیل طرح نیرورسانی به قلعه تاریخی بابک کلیبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید