این 7 کار را در گوا انجام ندهید، هیچ لذتی نبرده اید!

به گزارش مجله پیامک مسعود، کارهای هیجان انگیز در گوا

فکر کردن به سواحل هند بدون در نظر دریافت سواحل گوا، کاری غیر ممکن محسوب می گردد. سواحل پوشیده از ماسه های طلائی که در امتداد دریا کشیده شده و با چشم انداز زمردین اقیانوس و زمینه ای بی نظیر از نخل های نارگیل تزئین شده اند، از سرزمین گوا یک تصویر رویائی و مسحور کننده ساخته است. البته علی رغم تمام موارد ذکر شده گوا تنها یک مقصد ایده آل برای گذراندن تعطیلات در ساحل محسوب نمی گردد زیرا در این منطقه مجوعه ای از موارد شگفت انگیز و دیدنی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد. اگر برای تعطیلات خود سفر به سرزمین نارگیل ها را برنامه ریزی نموده اید، با خبرنگاران همراه باشید تا این کارهای هیجان النگیز را با هم مرور کنیم.

این 7 کار را در گوا انجام ندهید، هیچ لذتی نبرده اید!

1. از بازار محلی آنجونا بازدید کنید!

روزگاری پیش تر و در حدود دهه شصت میلادی، ساحل آنجونا محل تجمع افردای بود که از سواحل گوا در هندوستان بازدید می کردند. امروزه این ساحل مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته و اگرچه سواحل دیدنی تر و جذاب فراوانی در گوا وجود دارد، اما بازار شگفت انگیز محلی آنجونا هر گردشگری را برای دیدن و ماندن وسوسه می نماید. این بازار به صورت هفتگی و در روزهای چهارشنبه در بخش جنوبی ساحل برپا شده و در آن انواع صنایع دستی، اشیا و پوشاک دست دوم، جواهرات، قلاب دوزی های زیبا، پارچه و … از تمامی بخش های هند به فروش می رسد. پیشنهاد می گردد برای بازدید از این بازار، در ساعات اولیه روز مراجعه کنید تا از گرمای هوا و ازدحام جمعیت در امان باشید.

2. یک روز را به بازدید از پاناجی، شهر قدیم گوا و کلیساهای قدیمی آن اختصاص دهید

منطقه گوا در زمان گذشته به عنوان یکی از مستعمره نشین های پرتقال محسوب می شد که امروزه آثار باستانی متعددی از این دوران در بخش های مختلف گوا باقی مانده است. اگرچه سراسر این ایالت دارای آثار باستانی فراوانی است اما بیشترین و مهمترین این آثار در شهر قدیم گوا و پاناجی (پاناجی) مرکز این ایالت واقع شده اند. برای دیدن آثار تاریخی فوق الذکر شما باید دست کم یک روز کامل را اختصاص داده و از مناطق ساحلی دور شوید. بازدید از این آثار می تواند اطلاعات و تصور دقیق و خوبی از وضیعت یک کلنی مستعمراتی در دوران گذشته ارائه کند. شما در هر یک از سواحل گوا که باشید به راحتی خواهید توانست در طول یک روز به شهر پاناجی آمده و از آن جا به گوای قدیم بروید.

3. تجربه شنا در آب های شیرین دریاچه

در فاصله ای نزدیک از ساحل آرامبل، یک دریاچه بسیار زیبای آب شیرین واقع شده است که محیطی ایده آل برای شنا در طول ساعات بعداز ظهر محسوب می گردد. این دریاچه توسط صخره هایی زیبا احاطه شده و در شمال ساحل آرامبل واقع شده است. برای پیدا کردن این دریاچه تنها کافی است از افراد محلی و مغازه دارها آدرس آن را پرسیده و ساعات خوشی را در حاشیه دریاچه و تخت خواب های سایبان دار آن سپری نموده و ضمن لذت بردن از گرمای دلنشین آفتاب، خود را با یک نوشیدنی خنک میهمان کنید.

4. به ضیافت غذا های سبک جنوب هند بروید

یکی از ویژگی های منحصر به فرد هندوستان، سبک غذائی منحصر به فرد و خوشمزه آن است. در این میان غذاهای منطقه جنوب هند دارای اهمیت زیادی بوده و امتحان کردن آن به تمامی گردشگرانی که به گوا می روند، توصیه می گردد. یکی از این غذا های خوشمزه، بشقاب تالی Thali plates است (این غذای سنتی جنوبی هند شامل مجموعه ای متنوع از غذاهای مختلف است که هر یک در حجمی کم و در کاسه ای کوچک در یک سینی قرار داده شده و در دو نوع گیاهی و گوشتی ارائه می گردد. نوع گوشتی آن شامل دو نوع خورشت، ماهی، یک قطعه نان، یک قطعه مرغ کبابی، برنج، ماست و خیار سنتی هندی و یک نوع شیرینی هندی به عنوان دسر است و دیگری ماسالا دوسا یا اوتاپما (غذای گیاهی سنتی جنوب هند که معمولا به عنوان صبحانه یا میان وعده خورده شده و شامل خمیر برنج سرخ شده به شکل نان مدوری است که لای آن با سیب زمینی ، سبزیجات و ادویه پر می گردد) توصیه می گردد پس از این غذاها، دهان خود را با خوردن لاسی موز (لاسی نوعی دوغ هندی با طعم شیرین) یا چای با طعم ماسالا تازه کنید.

5. اقامت در کلبه های سنتی

اگر چه در سراسر گوا شما با گزینه های متنوع و متعددی برای اقامت رو به رو بوده و انواع هتل ها و مراکز اقامتی در قیمت های مختلف در یان سواحل وجود دارد اما صادقانه باید اعتراف کرد که کلبه های ییلاقی موسوم به bungalow که دارای نمای رو به دریا هستند، با هیچ کدام از سایر موارد قابل مقایسه نبوده و تجربه ای منحصر به فرد برای شما رقم خواهند زد. این کلبه ها در بیشتر سواحل گوا وجود داشته و بر اساس فصل می تواند کرایه ای بین 300 تا 800 روپیه در هر شب هزینه داشته باشد.

6. آرامش را در سواحل آگوندا و پانتم تجربه کنید

به صورت کلی سواحل شمالی گوا بیشتر به جهت برگزاری جشن ها، ازدحام گردشگران و بازارهای عجیب و غریب، شناخته می شوند در حالی که سواحل زیبای جنوب گوا با ماسه های طلائی خود پذیرای کسانی است که در پی آرامش و تمدد اعصاب هستند. اگرچه ساحل پالولم Palolem را می توان اصلی ترین ساحل گردشگری در جنوب گوا دانست، اما توصیه ما به شما اقامت در سواحل آگوندا Agonda یا پانتم Pantem است. هر دوی این سواحل دارای منظره ای بسیار زیبا، ساحلی کشیده شده و طولانی و دارای تمامی امکانات رفاهی و اقامتی هستند که بر خلاف دیگر سواحل گوا مانند ساحل پالولم، در آن خبری از ازدحام جمعیت نیست.

7. بازدید از قلعه های باستانی و تماشای چشم انداز اقیانوس هند

در تمامی بخش های شمالی و جنوبی گوا، تعداد زیادی از قلعه های باستانی واقع شده است که در شرایط مختلفی از نظر سالم باقی ماندن، قرار دارند. بیشتر این قلعه ها ، حتی آن ها که در طول حیات خود دچار آسیب های فراوانی شده اند، دارای چشم اندازی منحصر به فرد به سمت اقیانوس هند هستند که دیدن آن خالی از لطف نیست. بعضی از مشهورترین این قلعه ها عبارتند از: قلعه کابو دی راما Cabo de Rama fort در جنوب گوا و قلعه چاپورا Chapora Fort در شمال گوا.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 478

به "این 7 کار را در گوا انجام ندهید، هیچ لذتی نبرده اید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 7 کار را در گوا انجام ندهید، هیچ لذتی نبرده اید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید