برداشت خیار گلخانه ای در ایرانشهر از مرز چهار هزار تن گذشت

به گزارش مجله پیامک مسعود، مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: بیش از چهار هزار تن خیار گلخانه ای از اواخر آبان تا به امروز در این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

برداشت خیار گلخانه ای در ایرانشهر از مرز چهار هزار تن گذشت

جهت دریافت خدمات طراحی نمای ساختمان ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش از ، مجید فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: کشاورزان ایرانشهری سال جاری حدود 60 هکتار از زمین های کشاورزی خود را به کشت محصول خیار گلخانه ای اختصاص داده اند.

او اضافه کرد: استفاده بهینه از آب، نوبرانه بودن محصول، استقبال خوب خریداران و سوددهی بالا موجب شده کشاورزان ایرانشهری هر سال سطح زیرکشت خیار گلخانه ای را افزایش دهند.

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: از هر هکتار گلخانه به طور متوسط 150تن خیار برداشت و این در حالیست که در فضای باز در هر هکتار تنها 50 تن خیار فراوری می گردد.

او با بیان اینکه خیار گلخانه ای ایرانشهر علاوه بر سیستان و بلوچستان به نقاط دیگر کشور نیز ارسال می گردد اضافه کرد: کشت این محصول از اواخر مهر شروع و برداشت آن پس از گذشت یک دوره 40 روزه شروع می گردد و تا اردیبهشت ادامه دارد.

فیاضی گفت: بیش از 600 نفر به صورت مستقیم و 300 نفر به صورت غیر مستقیم در فراوری و عرضه خیار گلخانه ای در شهرستان ایرانشهر مشغول بکار هستند.

او اعلام کرد: کشت محصول خیار گلخانه ای در ایرانشهر برای نخستین بار به صورت آزمایشی در سطح 2هکتار در سال 1378صورت گرفت که در پی آن با توجه به سوددهی خوب این محصول کشاورزان هر سال سطح زیر کشت آن را افزایش دادند.

ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 613

به "برداشت خیار گلخانه ای در ایرانشهر از مرز چهار هزار تن گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت خیار گلخانه ای در ایرانشهر از مرز چهار هزار تن گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید