برچسب عجیب و مخفی بر روی جعبه های آیفون 15!

به گزارش مجله پیامک مسعود، سری آیفون 15 از امروز به طور رسمی در کشور های مختلفی عرضه شده است و درست مانند گذشته دلالان و فروشندگانی که در پی کسب درآمد سریع هستند، از این فرصت استفاده خواهند کرد تا آن ها را زودتر خریداری کنند. بااین حال به نظر می رسد اپل از وقوع چنین رویدادی کاملاً آگاه بوده است، زیرا روی جعبه این دستگاه ها برچسب مخفی وجود دارد که فقط زیر نور UV قابل مشاهده است و اصلی بودن آن را نشان می دهد.

برچسب عجیب و مخفی بر روی جعبه های آیفون 15!

به گزارش دیجیاتو، هر یک از جعبه های آیفون 15 که از طریق اپل عرضه شده اند دارای یک برچسب خاص و کد QR است که فقط با نور UV قابل مشاهده هستند. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که برخی فروشندگان دستگاه های کارکرده یا بازسازی شده را درون جعبه ها بسته بندی می کنند و آن ها را به عنوان دستگاه های کاملاً نو به فروش می رسانند، اما رویکرد اپل از بروز چنین مسئله ای جلوگیری می کند.

برچسب مخفی جعبه های آیفون 15

اپل هنوز به طور رسمی به این برچسب های مخفی اشاره ای نکرده است و این ویدیو از طریق کاربران چینی ارائه شده است. بااین حال انتظار می رود که کلاهبرداران بتوانند در آینده برچسب های مشابهی برای جعبه ها ایجاد کنند. همچنین راه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید از طریق آن ها متوجه اصلی بودن دستگاه شوید.

به عنوان مثال، هر یک از جعبه های آیفون دارای یک شماره سریال منحصربه فرد است که روی آن چاپ شده و با بررسی آن در وب سایت اپل می توانید اصلی بودن دستگاه خود را تأیید کنید. همچنین بهتر است در هنگام خرید از فروشنده بخواهید تا شماره سریال چاپ شده روی جعبه را با آیفونی که قصد خرید آن را دارید، مطابقت دهد. از طریق بخش تنظیمات گوشی می توانید شماره سریال دستگاه را پیدا کنید.

نسل قبلی گوشی های آیفون فاقد این برچسب مخفی بوده و اپل این کار را با سری آیفون 15 آغاز کرده است. همچنین این احتمال وجود دارد که کوپرتینویی ها در محصولات آینده خود مانند مک های مجهز به تراشه M3 نیز از چنین رویکردی برای جلوگیری از کلاهبرداری استفاده کنند.

منبع: فرارو
انتشار: 1 مهر 1402 بروزرسانی: 1 مهر 1402 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 2160

به "برچسب عجیب و مخفی بر روی جعبه های آیفون 15!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برچسب عجیب و مخفی بر روی جعبه های آیفون 15!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید