تایید چین دستیابی به خنثی سازی کربن تا سال 2060

به گزارش مجله پیامک مسعود، رییس جمهوری چین در نشست مجازی سران دنیا درباره تغییرات آب و هوایی که به میزبانی آمریکا برگزار گردید بار دیگر تعهدات چین برای محدود کردن مصرف زغال سنگ و کوشش برای رسیدن به حداکثر میزان انتشار کربن تا سال 2030 و دستیابی به خنثی سازی کربن تا سال 2060 را تأیید کرد.

تایید چین دستیابی به خنثی سازی کربن تا سال 2060

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

شی در این نشست که به دعوت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا به صورت ویدیو کنفرانس از پکن سخن می گفت قول داد برای پیشبرد حاکمیت دنیای محیط زیست، با جامعه دنیای از جمله ایالات متحده همکاری خواهد نمود.

رئیس جمهوری چین در سخنرانی خود همچنین به اهمیت هماهنگی انسان و طبیعت، توسعه سبز، چند جانبه گرایی و رویکرد مردم محور در مساله توجه به اقلیم و محیط زیست اشاره نمود.

چین و ایالات متحده عظیمترین فراوری کنندگان کربن در دنیا هستند و همکاری میان این دو برای دستیابی به اهداف کاهش گازهای گلخانه ای سازمان ملل و رفاه بشری، لازم است. اگر چین و آمریکا همکاری نکنند، مسائل زیادی در دنیا غیرقابل حل باقی می مانند.

چین و آمریکا در 18 آوریل (29 فروردین) در شهر شانگهای به منظور پرداختن به بحران تغییرات آب و هوایی یک بیانیه مشترک صادر و انرژی مثبتی به فرایند مدیریت دنیای تغییرات آب و هوایی تزریق کردند.

شی جین پینگ در نشست ویدئویی سران چین، فرانسه وآلمان هم که آدینه برگزار گردید تاکید نمود پکن برای دستیابی به حداکثر افزایش دی اکسید کربن تا سال 2030 و خنثی سازی گازهای کربنی تا 2060 تمام کوشش خود را خواهد نمود. این هدف والای چین برای کاهش گازهای کربنی بر اساس تعهدات آن در توافق پاریس است.

او گفت: چین همچنین اولین کشور در حال توسعه است که ضرب الاجل خنثی سازی کربن را در میان کشورهای عظیم فراوری کننده کربن، معین کرده است.

دستیابی به این اهداف برای چین بعنوان کشوری که 1.4 میلیارد نفر جمعیت دارد، کار آسانی نیست. از رسیدن به حداکثر خروجی کربن تا خنثی سازی آن، در اقتصادهای توسعه یافته اروپایی و آمریکا بازه ای 50 تا 70 سال تعریف شده است. اکثریت ساختار انرژی چین به عنوان عظیمترین کشور در حال توسعه هنوز سوخت فسیلی است اما باید برای دستیابی به خنثی کردن خروجی های کربن در حدود 30 سال کوشش کند. مسلما، چین باید کوشش ها و فداکاری های عظیمی برای تحقق این هدف انجام دهد.ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1478

به "تایید چین دستیابی به خنثی سازی کربن تا سال 2060" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایید چین دستیابی به خنثی سازی کربن تا سال 2060"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید