جزئیات ممنوعیت سفر از فردا، چه کسانی جریمه نمی شوند؟

به گزارش مجله پیامک مسعود، به گزارش خبرنگاران، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا اعلام نموده این ممنوعیت ها از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه (12 خرداد) شروع می گردد و تا ساعت 12 روز دوشنبه (17 خرداد) ادامه دارد.

جزئیات ممنوعیت سفر از فردا، چه کسانی جریمه نمی شوند؟

بر این اساس تنها افرادی مشمول این جریمه می شوند که در بازه ساعت و تاریخ معین شده به سفر بروند و اگر فردی قبل و بعد از این ساعات اعلام شده در جاده باشد، جریمه نمی گردد.

همچنین این ممنوعیت ها مربوط به سفرهای بین استانی است. یعنی افراد در صورتی که از یک استان وارد استان دیگر شوند، جریمه می شوند.

البته ممنوعیت سفر در تعطیلات خرداد، بدون توجه به رنگ بندی شهرهاست و اگر افراد سفر بین استانی داشته باشند و حتی اگر شهر مبدا و مقصد جزو شهرهای قرمز و نارنجی هم نباشد، باز هم مشمول جریمه می شوند.

چه کسانی جریمه نمی شوند؟

افرادی که قبل و بعد از ساعات اعلام شده (12 ظهر 12 خرداد تا 12 ظهر 17 خرداد) به شهرهایی غیر از شهرهای قرمز و نارنجی سفر نمایند.

اگر کسی داری مجوز معتبر از فرمانداری باشد، تردد وی بلامانع است و رئیس پلیس راهور اعلام نموده که همکاران ما باید با افراد دارای مجوز همکاری نمایند.

ورود خودروهای غیربومی به مراکز استان ها و شهرهای دارای شرایط قرمز، نارنجی و زرد ممنوع است اما ورود پلاک های بومی به شهرهای خود آزاد است و مشمول جریمه نمی گردد.

مبلغ این جریمه چقدر است؟

بر اساس گزارش ستاد ملی مبلغ جریمه برای شهرهای زرد 500 هزار تومان است که البته در طول این بازه زمانی فقط یکبار اعمال می گردد. جریمه تردد در شهرهای قرمز یک میلیون تومان است.

همچنین به گفته رئیس پلیس راهور، منع تردد شبانه از ساعت 22 تا 3 بامداد در تمام شهرهای کشور اجرا می گردد و متخلفان 200 هزار تومان جریمه می شوند.

آخرین اخبار و گزارش ها را در سایت خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1554

به "جزئیات ممنوعیت سفر از فردا، چه کسانی جریمه نمی شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات ممنوعیت سفر از فردا، چه کسانی جریمه نمی شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید