حاشیه های دنباله دار افخمی و کرونا، مدیران سیما: نظارت داریم! خبرنگاران

به گزارش مجله پیامک مسعود، دو مدیر تلویزیونی درباره عکس های منتشرشده از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در پشت صحنه سریال رعد و برق به کارگردانی بهروز افخمی توضیحاتی ارائه کردند.

حاشیه های دنباله دار افخمی و کرونا، مدیران سیما: نظارت داریم! خبرنگاران

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، در روز های اخیر عکس هایی از مراحل فراوری سریال رعد و برق به کارگردانی بهروز افخمی در فضای مجازی منتشر شد که با حجمی از نقدها نسبت به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی روبرو شد. این عکس ها که توسط مهران رجبی بازیگر سریال منتشر شده بود، تصاویری از پشت صحنه نشان می داد که بازیگران و عوامل و به ویژه بهروز افخمی با توجه یا بی توجه به دوربین عکاسی، در حال کار هستند و هیچ یک هم ماسک ندارند.

بهروز افخمی کارگردان سینما و تلویزیون پیش از این و همزمان با جشنواره فیلم فجر نظرات شخصی و عجیب خود را درباره ویروس کرونا و مخالفت با ماسک زدن ابراز نموده بود و حالا گویی این تئوری ها در یک گروه جمعی در حال اجراست. با این حال با پیگیری از مدیر گروه فیلم و سریال سیما فیلم و سپس مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما در پی صحت و سقم نظارت بر فرآیند فراوری پروژه ها برآمدیم تا تعیین گردد نگرانی ها درباره شرایط حاکم بر گروه های سریال سازی تا چه اندازه قابل توجه است.

افخمی: عمداً کرونای خفیف گرفتم!

بهروز افخمی شب گذشته در تبادل نظریی رادیویی به تشریح شرایط فراوری سریال و عکس های منتشر شده عوامل بدون ماسک پرداخت و با اشاره به اینکه عمداً کوشش نموده است در تابستان ویروس خفیف کرونا را بگیرد اظهار کرد: در طول بهار آمار های جهانی را که آنالیز کردم دیدم که ویروس با نزدیک شدن به فصل گرم ضعیف می گردد و گفتم اگر قرار هست بگیریم در تابستان مبتلا شویم.

وی افزود: یک سری کار ها مثل غرغره آب نمک را که به تجربه هم ثابت شده جلوگیری می نماید کنار گذاشتم. اوایل تابستان کرونا گرفتم و سبک هم گرفتم و کاری هم با ریه ام نداشت. در طول فیلمبرداری بعضی از بچه های گروه هم گرفتند، چون به آن ها هم اطمینان می دادم کرونا برای جوان ها خطری ندارد و برای زیر پنجاه سال ها هم تقریباً خطری ندارد. به این ترتیب در طول تابستان نصف گروه مان و در پاییز اغلب گروه کرونا گرفتند. پس نه می توانستند کسی را آلوده نمایند نه خودشان مبتلا بشوند پس با خیال راحت بدون ماسک و پرهیز های مربوط به این آنفلوآنزا که از آنفلوآنزا های دیگر هم ضعیف تر است کارمان را کردیم!

مدیرگروه فیلم و سریال سیمافیلم: تذکر می دهیم

با وجود صحبت های بهروز افخمی، اما به نظر می رسد نظارت بر فرآیند رعایت مسائل بهداشتی در فراوریات تلویزیونی، امری سازمانی و فراتر از نظرات شخصی افراد است و احتیاج به نظارت و پیگیری بالادستی هم دارد. به همین دلیل مجید اکبرشاهی مدیر گروه فیلم و سریال سیمافیلم درباره نظارت بر مجموعه های فراوریی تلویزیون و سریال ها به خبرنگار مهر اعلام کرد: حتماً نظارت روی پروژه ها وجود دارد و اگر پروتکل ها رعایت نگردد تذکر داده می گردد.

وی درباره اینکه چه کسی در چنین مواردی مسئول است و باید به پروژه ها تذکر بدهد اعلام کرد: سیمافیلم ابلاغیه ای را درباره پروتکل های بهداشتی در پروژه ها تنظیم نموده است که با دعوت از مسئولان وزارت بهداشت تدوین و برای گروه های فیلم و سریال شبکه ها ارسال شده است و این گروه های فیلم و سریال هر شبکه هستند که باید این موارد را پیگیری نمایند.

اکبرشاهی با اشاره به مواردی از این آئین نامه اظهار کرد: در این آئین نامه حضور پزشک هر چند وقت یک بار بر سر پروژه ها، تست اکسیژن و یا تب سنجی و همچنین زدن ماسک جزو پروتکل ها مطرح شده است. حتی در قرارداد ها هم بندی به عنوان پروتکل های بهداشتی اضافه شده است و حالا این گروه ها هستند که باید دیگر موارد را پیگیری نمایند.

مدیر فیلم و سریال شبکه پنج: نمی توانیم کسی را اخراج کنیم!

در ادامه با مصطفی رضوانی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما که در حال حاضر اصلی ترین متولی برای رسیدگی به سریال رعد و برق است تبادل نظر کردیم.

رضوانی نیز در ابتدا در شرحاتی به خبرنگار مهر گفت: درباره نظارت روی پروتکل های بهداشتی در سریال سازی، آئین نامه ای به ما ابلاغ شده و ما هم به پروژه ها اعلام نموده ایم.

وی درباره عکس های منتشر شده از سریال رعد و برق شرح داد: ممکن است قابی باشد که کسی ماسک ندارد یا پلانی باشد که برای دقایقی ماسک هایشان برداشته اند، اما در کل پروتکل ها در سریال ها رعایت می گردد.

رضوانی در پاسخ به مخالفت افخمی با ماسک زدن که پیش از این هم به صراحت اعلام شده بود، مطرح کرد: این اعتقاد شخصی آقای افخمی است و آنچنان که ما روی سریال نظارت داریم، پروتکل ها رعایت می گردد، اما ممکن است کمتر و بیشتر داشته باشد. در بسیاری از سریال های دیگر هم ممکن است موارد مشابهی باشد که در یک صحنه ماسک را برداشته اند. فراوری این سریال هم در روستا هایی در شمال کشور است و حتی به نوعی قرنطینه هستند و کسی به گروه اضافه یا از آن کم نمی گردد.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج درباره اینکه تا چه حد افخمی اجازه دارد طبق اعتقادات شخصی خود در گروه پیش برود و خطرآفرین باشد؟ اعلام کرد: ما و مدیر شبکه حتی به پشت صحنه سریال رفته ایم و موارد رعایت می گردد. از طرفی عوامل سریال رعد و برق هم حدود یکی دو سال است در تصویربرداری هستند و تا به امروز لطمه ای نزده است. اعتقاد شخصی او هم به کسی تحمیل نمی گردد، اما ممکن است شخص دیگری هم باشد که ماسک نمی زند، اما ما نمی توانیم تک تک افراد را به خاطر ماسک نزدن اخراج کنیم.

وی درباره نحوه برخورد با متخلفان اظهار کرد: در هر پروژه ای هم ممکن است یک فیلمبردار یا کسی باشد که لحظاتی ماسک را پایین می آورد، اما نمی توان او را از پروژه اخراج کرد.

رضوانی در خاتمه درباره اینکه اگر رعایت نکردن پروتکل ها به صورت یک فرایند باشد تذکر صورت می گیرد یا خیر گفت: سریال ناظر کیفی دارد که اگر رعایت نگردد نسبت به این موارد تذکر می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1394

به "حاشیه های دنباله دار افخمی و کرونا، مدیران سیما: نظارت داریم! خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاشیه های دنباله دار افخمی و کرونا، مدیران سیما: نظارت داریم! خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید