دریاچه زوریخ یکی از جاذبه های طبیعی کشور سوئیس به شمار می رود

به گزارش مجله پیامک مسعود، جاذبه ها/ براساس آخرین خبرهای واصله، دریاچه زوریخ یکی از جاذبه های طبیعی کشور سوئیس به شمار می رود.

دریاچه زوریخ یکی از جاذبه های طبیعی کشور سوئیس به شمار می رود

دریاچه زوریخ در جنوب شرقی شهر زوریخ قرار گرفته است و وسعت آن در حدود 88 کیلومتر مربع و عمیق ترین قسمت آن 143 متر است. در حالیکه قسمت عمده این دریاچه در استان زوریخ قرار گرفته است، سرچشمه های آن از یخچال های طبیعی شهر گلرو بوجود آمده و بعد از تشکیل رود لینتزوریخ به دریاچه می پیوندد. وسعت کمی از دریاچه در جنوب در استان شویتز و در شرق در استان سنت گالن قرار گرفته است. دریاچه پس از عبور از مرکز شهر زوریخ، در قسمت شمال غربی شهر تبدیل به رودخانه لیمات شده و بطرف غرب استان امتداد می یابد. تنها دو پل عبوری بر روی آن وجود دارد.

آب دریاچه روشن و تمیز است و درجه حرارت آن در تابستان به بالای 20 درجه سانتیگراد می رسد و چرخه آب آن 440 روز است. در منطقه ها مختلف ساحل آن باغ های متعدد و کرانه هایی برای شنا تهیه شده است. برترین راه برای گشت و گذار در دریاچه زوریخ سفر با قایق بوده و اغلب نقاط اطراف ساحل در تمام اوقات سال خدمات قایق سواری را ارائه می دهند. سفرهای موزیکال و تورهای ویژه در تعطیلات هم بخشی از برنامه های دائمی شرکت کشتیرانی دریاچه زوریخ هستند.

در تابستان دریاچه زوریخ یک مقصد گردشگری پرطرفدار شناخته می گردد. تفریحاتی مانند آب تنی، قایق سواری و پیک نیک در مکان های دنج آن مثل جزیره کوچک لوتزلا (Lützelau) یا جزیره دیدنی اوفنا (Ufenau) مردم را به این نقطه می کشاند. به علاوه ورزش های نوین مختلفی مانند موج سواری ایستاده (stand-up paddling)، موج سواری بادبانی (windsurfing) یا اسکی روی آب را می توانید امتحان کنید. در زمستان هم تفریحات متنوعی در دریاچه زوریخ می توانید داشته باشید. اسکیت بازان می توانند مهارت های خود را در میدان های یخ کویْسناخت (Küsnacht) و ودنسویل (Wädenswil) به نمایش بگذارند که در کنار دریاچه واقع شده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 1 مرداد 1402 بروزرسانی: 1 مرداد 1402 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 2139

به "دریاچه زوریخ یکی از جاذبه های طبیعی کشور سوئیس به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه زوریخ یکی از جاذبه های طبیعی کشور سوئیس به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید