تور ارزان ویتنام: دهکده ارواح ومقبره های رنگارنگ در ویتنام

به گزارش مجله پیامک مسعود، این قبرستان باشکوه در نزدیکی روستای ان بنگ (An Bang) در حدود 20 کیلومتری مرکز شهر هو (Hue) واقع شده است.

تور ارزان ویتنام: دهکده ارواح ومقبره های رنگارنگ در ویتنام

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ارزان ویتنام تجربه کنید و از شهرهای هوشی مین و هانوی ویتنام دیدن کنید.

دهکده ویتنامی با مقبره های عجیب و غریب ده هزار دلاری

اینجا دهکده ارواح است، مراقب باشید گول ظاهر مقبره هایش را نخورید!

این قبرستان باشکوه در نزدیکی روستای ان بنگ (An Bang) در حدود 20 کیلومتری مرکز شهر هو (Hue) واقع شده است.

دهکده ارواح در ویتنام

قبرستان باشکوه روستای ان بنگ

تازه واردان به روستای ان بنگ از مردم محلی که در این شرایط پیچیده زندگی می نمایند اما برای مردگان خود قبرهای رنگارنگ ساخته اند، تعجب می نمایند. کلودیو سیبر (Claudio Sieber) برای تماشا یک دوست به این منطقه رفته بود، زمانی که در خصوص این قبرستان شنید تصمیم گرفت که از آن مستندی بسازد.

کلودیو سیبر عکاسی که دایم در سفر بود، این قبرستان را در زمان بازدید یک دوست کشف کرد.

او می گوید: این منطقه باستانی از مرکز هو تحت تاثیر معماری سلطنتی چینی قرار گرفته است. در خصوص قبرستان ان بنگ گفته می گردد که حدودا 90 درصد از روستاییان اقوام خارجی دارند که برای آنها پول می فرستند و بخش زیادی از این پول ها صرف ساخت این مقبره های باشکوه می گردد. آنها مقبره های باشکوه و با ظرافتی را برای گذشتگان خود و بعلاوه برای اعضای خانواده شان که هنوز زنده هستند، می سازند.

قبرستان باشکوه و رنگارنگ در ویتنام

قبرستان باشکوه و رنگارنگ در ویتنام

ویتنام دین رسمی ندارد، اما بسیاری از مردم هنوز با روحیه قوی با گذشتگان خود ارتباط برقرار می نمایند.

در حالیکه خانه های روستاییان محقر به جای مانده اند، اما مکانی که مردگان در آن قرار دارند بسیار باشکوه هستند. در فرهنگ ویتنام، مرگ موضوع بسیار مهمی است. آنها برای زندگی بعد از مرگ سرمایه گذاری می نمایند. در میان مردم ویتنام فرض بر این است که این جهان سرمایه ای برای جهانی بعد است.

اگرچه میانگین عایدی سالانه ویتنام در حدود دوهزار دلار است اما روستایی ها در جوامع روستایی ده ها هزار دلار برای ساخت مقبره های باشکوه برای عزیزانشان هزینه می نمایند، گاهی حتی قبل از مرگ آنها.

دهکده ارواح ان بنگ (An Bang) در ویتنام

قبرستان مجلل روستای An Bang

زندگی محلی روستاییان در خانه های محقر در تضاد با مقبره های باشکوه مجاورشان است.

طبق گفته دولت کمونیست، ویتنام به طور رسمی دینی ندارد اما بسیاری از مردم ویتنام هنوز به قدرت ارواح و گذشتگان خود اعتقاد دارند. مقبره های ان بنگ در سبک های مختلف ساخته می شوند از جمله بوداییسم، تائوئیسم، کاتولیک، ویتنامی، چینی و حتی سبک های غربی.

با وجود عایدی سالانه پایین روستاییان ده ها هزار دلار برای ساخت مقبر ها هزینه می گردد.

سیبر اضافه می نماید که این قبرستان با قبرستان های باشکوه دیگری که بازدید نموده مانند قبرستانی که در نیواورلئان است غیرقابل مقایسه است.اینجا نه مکانی ترسناک و نه مکانی غم انگیز است. این قبرستان این احساس را در بتزدید نماینده ایجاد می نماید که مرگ یک فصل مهم در سنت ویتنامی است.

این قبرستان بسیار زیبا و رنگارنگ است. سازه هایی با شیرها و اژدهاهای سنگی بر روی شن های سفید ساخته شده است. برخی از مقبره ها به مقدار یک عمارت بزرگ هستند.

دهکده ارواح ان بنگ (An Bang) در ویتنام

قبرستان مجلل روستای An Bangقبرستان شامل مقبره هایی با سبک ویتنامی، بودایی، کاتولیک و حتی غربی است.

بسیاری از قبرها از مقبره Nguyen Kings در هو- جایی که بسیاری از امپراطوران سلسله Nguyen دفن شده اند- یا معماری سلطنتی در مرکز الهام گرفته شده است. کلودیو می گوید: زمانی که اینجا بودم تنها من و چند باغبان آنجا بودند. ان بنگ جاذبه گردشگری زیادی نداشت.

ایده پرداختن به قبرستان ان بنگ به عنوان یک جاذبه گردشگری به وسیله هئیت فرهنگ و هنر ویتنام در شهر هو مطرح شد. حالا تعداد انگشت شماری اپراتورهای تورهای گردشگری در شهر هو وجود دارد که مردم را برای تماشا این قبرستان رنگی به آنجا می برند.

منبع: سایت سیمرغ

منبع: راسخون
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1748

به "تور ارزان ویتنام: دهکده ارواح ومقبره های رنگارنگ در ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ویتنام: دهکده ارواح ومقبره های رنگارنگ در ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید