سیل در قصرقند جان یک زن مسن را گرفت

به گزارش مجله پیامک مسعود، بخشدار مرکزی قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: سیل یک زن مسن را در روستای پاسک در پنج کیلومتری شهر قصرقند به همراه گوسفندان با خود برد که متاسفانه این زن مسن جان خودش را از دست داد.

سیل در قصرقند جان یک زن مسن را گرفت

به گزارش ایرنا، فیض محمد زین الدینی اظهارداشت: با توجه به گزارش های دریافتی از قصرقند شب گذشته سیل یک زن 65 ساله را که در حاشیه رودخانه پاسک حومه شهر قصرقند در دامداری خود در حال فعالیت بود را با خود برد.

وی ادامه داد: این زن مسن پس از غفلت خانواده وی برای نجات دام های خود که در بستر رودخانه گیر افتاده بودند رفته، ولی متأسفانه به علت گیر افتادن وسط سیل آب وی را با خود می برد.

بخشدار مرکزی قصرقند گفت: هواشناسی به علت صدور هشدار نارنجی وضع هوا از شهروندان خواسته از استقرار، تجمع و حتی نزدیک شدن به هر گونه رودخانه، مسیل و حتی ارتفاعات خودداری نمایند.

وی اظهارداشت: متاسفانه بیشتر شهروندان و دامداران و عشایر به اخبار هواشناسی دسترسی ندارند و بعضا مشکلاتی ناگواری رخ می دهد.

ارتفاع بارش در بخش بنت شهرستان نیکشهر به 41 میلی متر رسید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از 20 ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی این استان گزارش باران داشته ایم که بنت 41، نیکشهر 6.8، آبگاه 18 و قصرقند30 میلی متر بوده است.

محسن حیدری اظهارداشت: تا دوشنبه در نیمه شرقی و نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان شرایط برای افزایش ابر و رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق، تندبادلحظه ای و بارش تگرگ فراهم است.

وی ادامه داد: بارش باران در سیستان و بلوچستان امروز از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود و تا اواخر وقت امروز در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی و نوار غربی استان وزش باد نسبتا شدید و افزایش غبار را خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تا اوایل هفته آینده کاهش نسبی دما در نیمه شمالی استان انتظار می رود.

وی بیان نمود: روی دریا تا انتها هفته وزش باد میانه تا نسبتا شدید و رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق انتظار می رود و شرق دریا نسبتا مواج خواهد بود.

حیدری توصیه کرد که شهروندان از رفتن به ارتفاعات، اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی در زمان بارندگی خودداری نمایند و از محصولات کشاورزی محافظت گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 8 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1402 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 2103

به "سیل در قصرقند جان یک زن مسن را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل در قصرقند جان یک زن مسن را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید