شارژ 6 دقیقه ای با باتری های سیلیکونی

به گزارش مجله پیامک مسعود، یک شرکت خارجی پیروز شده است با استفاده از میکروذرات سیلیکونی به شارژ فوق سریع 6 دقیقه ای دست پیدا کند.

شارژ 6 دقیقه ای با باتری های سیلیکونی

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، شرکت نئو باتری متریالز (NEO Battery Materials) اعلام نمود که مواد آند حاوی ذرات سیلیکونی (Si) با گرید متالورژی این شرکت با یک الکترولیت حالت جامد در مقایسه با سلول های الکترولیت های مایع معمولی به ثبات و عملکرد چشمگیر بیشتری دست یافته است. این میکروذرات با استفاده از فناوری نانوپوشش دهی شرکت نئو باتری متریالز به دست می آید.

ذرات سیلیکون کم هزینه بوده و با ابعاد میکرونی قادر به حفظ ظرفیت اصلی اولیه باتری تا 3000 میلی آمپر بر گرم بدون از دست دادن ظرفیت اصلی یا تخریب عملکرد در سلول بودند. الکترولیت حالت جامد مبتنی بر سولفید، آرگیرودیت، با بارگیری 100 درصد مواد آندی میکروذرات سیلیکونی شرکت نئو باتری متریالز مورد استفاده نهاده شد. آزمایش باتری به وسیله یک آزمایشگاه شخص ثالث در کره جنوبی انجام و تأیید شد.

میکروذرات سیلیکون با گرید متالورژی، علت صرفه جویی در هزینه امیدوارنماینده ترین گزینه برای مواد آند سیلیکون نسل بعدی در وسایل نقلیه برقی و ادوات ذخیره انرژی است که می تواند به طور موثر هزینه های باتری را کاهش دهد. به طور میانه، میکروذرات 8 تا 10 برابر مقرون به صرفه تر از نانوذرات مشابه هستند. با این حال، عملکرد ضعیف آن به علت افزایش حجم، یک مانع اساسی برای تجاری سازی بوده است.

جی اچ پارک از شرکت نئو باتری متریالز گفت: از این رو، شرکت نئو باتری متریالز بر بهبود عملکرد میکروذرات سیلیکون با گرید متالورژی به وسیله فناوری نانوپوشش اختصاصی این شرکت متمرکز است. پیاده سازی میکروذرات سیلیکونی در مواد آند یک تغییر کامل برای صنعت باتری های لیتیوم-یونی خواهد بود.

وی اضافه نمود: شرکت نئو باتری متریالز پیروز شده است با استفاده از میکروذرات به شارژ فوق سریع 6 دقیقه ای دست پیدا کند و امروز ما بسیار هیجان زده هستیم که اعلام می کنیم، آند سیلیکونی مقرون به صرفه قیمت ساخته شده به وسیله شرکت نئو باتری متریالز می تواند عملکرد شارژ/دشارژ قابل توجهی را در تمام الکترولیت های حالت جامد مبتنی بر آرژیرودیت نشان دهد.

الکترولیت های حالت جامد نقش مهمی در ایجاد اطمینان بیشتر و بروز ایمنی و عملکرد بالا برای باتری های لیتیوم حالت جامد ایفا می نمایند. در میان انتخاب های متنوع الکترولیت های جامد، آرگیرودیت ها به علت رسانایی یونی بالا در دمای اتاق، هزینه کم و سازگاری بهتری با لیتیوم دارند. الکترولیت های جامد آرگیرودیت جزء حیاتی برای توسعه باتری های حالت جامد با عملکرد بالا هستند و بازیگران متعددی در زنجیره تامین باتری در کوشش برای تجاری سازی این محصول هستند.

اسپنسر هوه مدیرعامل نتو باتری اضافه نمود: فاز اول مواد آند سیلیکونی نئو باتری متریالز برای باتری های لیتیوم یون معمولی نوع مایع برای خودرو های الکتریکی قابل استفاده خواهد بود، اما راهکار منحصر به فرد نانوپوشش دهی ما برای فراوری کم هزینه آند های Si با عملکرد بالا، زمان تجاری سازی باتری های حالت جامد را تسریع می نماید. شرکت نتو باتری با توسعه دهندگان باتری حالت جامد همکاری خود را ادامه می دهد تا آزمایش روی این فناوری انجام گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1670

به "شارژ 6 دقیقه ای با باتری های سیلیکونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شارژ 6 دقیقه ای با باتری های سیلیکونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید