طراحی و ساخت گلخانه های نوین توسط دانش بنیان ها

به گزارش مجله پیامک مسعود، با هدف افزایش استحکام و مقاومت سازه ها برنامه توسعه فناوری های نوین در طراحی و ساخت گلخانه ها توسط دانش بنیان ها اجرایی می گردد.

طراحی و ساخت گلخانه های نوین توسط دانش بنیان ها

جهت دریافت مشاوره خدمات کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با حمایت کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طرح گلخانه فراز هامون با وسعت 7 هزار متر مربع با استفاده از فناوری های نوین در شهرستان ورامین در حال انجام است.

از مهم ترین فناوری های این گلخانه که آن را از محصولات خارجی و داخلی مشابه متمایز می نماید، نوع دریچه ها و سیستم موتوری آن، پوشش های پلی اتیلن 180 و 200 میکرونی دوجداره و سیستم تهویه و سیستم گرمایش و سرمایش با تاکید بر سامانه زیرسطحی است.

سازه این گلخانه با سقف قوسی، پوشش دولایه، ارتفاع مناسب، دهانه عریض و ساخت به صورت مدولار قابلیت تطابق با انواع شرایط آب و هوایی را دارا است و طراحی آن به گونه ای است که مقاومت مناسبی در برابر طوفان و دیگر حوادث طبیعی دارد.

امروزه کشت گلخانه ای به دلیل فراوری حداکثری در تمام فصول، افزایش کیفیت و کمیت محصول فراوریی و صرفه جویی در مصرف آب و انرژی از اهمیت فراوانی برخوردار است. با توجه به اهمیت گلخانه به عنوان مکانی تحت کنترل برای فراوری انبوه محصولات کشاورزی در تمام فصول سال، اجرای گلخانه ها با سازه ها و فناوری های نوین را می توان گامی برای ترویج فناوری این صنعت و پیشرفت در عرصه کشاورزی محسوب کرد.

تهویه مناسب و بدون نوسانات دما، حداکثر فراوری را در گلخانه خواهد داشت. با توجه به دریچه های به کار رفته در این گلخانه و سیستم کنترل هوشمند و همچنین سیستم تهویه زیرسطحی اختراعی، شرایط مناسب تهویه با کمترین تنش های حرارتی برای گیاهان داخل گلخانه فراهم می گردد.

اجرای این طرح با حمایت کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تاثیر مثبتی در افزایش استحکام و مقاومت سازه در شرایط نامساعد جوی، به حداقل رساندن تنش ها، افزایش کمی و کیفی محصولات، فراهم کردن تهویه مناسب برای محصولات و گیاهان گلخانه ای و ایجاد شرایط مناسب کنترل دما، نور، رطوبت و کاهش مصرف سوخت و انرژی دارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1447

به "طراحی و ساخت گلخانه های نوین توسط دانش بنیان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و ساخت گلخانه های نوین توسط دانش بنیان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید