خبرنگاران استاندار اصفهان: مقاومت صنایع در برابر تحریم ها، نویدبخش آینده روشن است

به گزارش مجله پیامک مسعود، اصفهان - خبرنگاران - استاندار اصفهان با اشاره به ایستادگی صنایع استان در برابر مسائل مالی ناشی از تحریم ها و شرایط کرونایی گفت: مقاومت صنایع، نویدبخش آینده همراه با موفقیت است.

خبرنگاران استاندار اصفهان: مقاومت صنایع در برابر تحریم ها، نویدبخش آینده روشن است

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

عباس رضایی روز چهارشنبه در بازدید از 2 مجموعه صنعتی گیتی پسند و پگاه اصفهان با اشاره به برنامه مدیریت استان در روزهای چهارشنبه برای بازدید از صنایع عظیم منطقه گفت: امروز از مجموع های صنعتی گیتی پسند و پگاه اصفهان بازدید شد که هر 2 مجموعه بسیار فعال و پویا به فعالیت های خود ادامه می دهند.

وی ادامه داد: گیتی پسند، امسال برغم شرایط خاص مالی توانسته است 400 کارگر جدید جذب و به کمک خدا حقوق و مزایای کارگران خود را بخوبی پرداخت کند و کارگران آن هم از شرایط خود راضی هستند.

استاندار اصفهان با اشاره به فعالیت این واحدهای صنعتی بصورت سه نوبته گفت: پیش بینی می گردد در این 2 مجموعه در امسال 400 فرصت شغلی دیگر نیز بوجود آید.

وی گفت: این مجموعه ها برغم حجم فعالیت بالا بدلیل رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی، هیچ موردی از مرگ بر اثر کرونا نداشته اند.

رضایی ادامه داد: فعالیت این مجموعه های مالی عظیم در این شرایط این پیغام را دارد که با رعایت موازین بهداشتی می توان فعالیت مالی و فراوری را نیز دنبال کرد.

وی با اشاره به بعضی مسائل 2 واحد صنعتی مورد نظر در زمینه تامین سرمایه و تسهیلات در گردش و برطرف بعضی مسائل ارزی توضیح داد: بعضی از این مسائل بصورت فوری پیگیری شد و فرایند پیگیری ها برای حل مسائل آنها ادامه خواهد یافت .

وی ادامه داد: البته بعضی درخواست های این مجموعه ها از جمله تقاضای پگاه در باره اخذ مجوز کشت و صنعت برای تکمیل ظرفیت فراوریی خود بدلیل خشک بودن اصفهان، امکانپذیر نیست.

استاندار اصفهان با اشاره به ضرورت تغییر الگوی گشت در استان تاکید نمود: شرایط کشت در منطقه باید متناسب با شرایط خشکسالی آن تغییر کند و از سوی دیگر با بهره گیری از فناوری های نو در مصرف آب، صرفه جویی کرد و برای استفاده بهینه از آب در بخش های مختلف کشاورزی و صنعت کوشش گردد.

وی افزود: البته بعضی از درخواست های این صنایع از جمله صادرات بعضی محصولات، امروز بصورت تلفنی پیگیری شد و دیگر مسائل آنها در تهران دنبال و پیگری می گردد.

رضایی با اشاره به شرایط تحریمی تحمیل شده از سوی استکبار جهانی اظهار داشت: اگرچه مسائل مالی وجود دارد ولی وضع صنعت بد نیست و اگر همچنان بتوانیم به مقاومت خود ادامه دهیم بطور قطع روزهای خوبی در انتظار ماست.

وی تاکید نمود: گواینکه مسائل مالی در زندگی مردم تاثیرگذار است ولی بطور قطع می توانیم مسائل خود را با همدلی یکدیگر حل کنیم.

به گزارش خبرنگاران، استان اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از 9 هزار واحد فراوریی کوچک و عظیم با سرمایه 221 هزار میلیارد ریال و اشتغال 263 هزار نفر، حدود 840 معدن در حال بهره برداری با سرمایه بیش از 10 هزار میلیارد ریال و حدود 180 هزار واحد صنفی، صنعتی ترین استان کشور بشمار می رود.

سهم این استان در صنعت کشور 11 درصد، سرمایه گذاری 10 درصد، اشتغال صنعتی 8 درصد، رتبه آن در طرح های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن، نخست و از نظر ذخایر معدنی، دوم است.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1127

به "خبرنگاران استاندار اصفهان: مقاومت صنایع در برابر تحریم ها، نویدبخش آینده روشن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار اصفهان: مقاومت صنایع در برابر تحریم ها، نویدبخش آینده روشن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید