عدم افزایش قیمت بلیط قطار در نوروز 1400

به گزارش مجله پیامک مسعود، معاون مسافری شرکت راه آهن از عدم افرایش قیمت بلیط قطار در ایام نوروز اطلاع داد؛ این در حالی است که در کوپه های با 50 درصد ظرفیت، 25 درصد قیمت جایگاه های خالی از مسافر اخذ خواهد شد.

عدم افزایش قیمت بلیط قطار در نوروز 1400

میرحسن موسوی، معاون مسافری شرکت راه آهن، در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه شرکت راه آهن و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با بیان اینکه در ایام نوروز هیچ افزایش قیمتی برای بلیط قطار نخواهیم داشت، از اخذ 25 درصد قیمت جایگاه های خالی از مسافران در کوپه های با 50 درصد ظرفیت اطلاع داد. وی در این رابطه بیان کرد:

از ابتدای آغاز ویروس کرونا و با اجرای فروش فقط 50 درصد ظرفیت هر کوپه قطار، بسیاری از خانواده ها اقدام به خرید 2 کوپه برای یک خانواده چهار نفره می کردند و در واقع 2 کوپه دو نفره خریداری می کردند در حالی که امکان حضور آن ها در یک کوپه وجود داشت.

موسوی این موضوع را باعث تکمیل ظرفیت سریع قطارها و عدم امکان پاسخگویی به اقتضای مسافران دانست و اضافه کرد:

در کوپه چهار نفره به علت رعایت فاصله گذاری اجتماعی دو نفر می توانستند ورود نمایند و در کوپه های 6 نفره هم سه نفر می توانستند ورود نمایند. در این راستا، طبق مصوبه شورای عالی ترابری، از ابتدای بهمن افزایش قیمت جایگاه های خالی بلیط قطار برای کوپه های چهار نفره که دو نفر اقدام به خرید بلیط نموده اند و برای کوپه های 6 نفره که سه نفر از آن ها استفاده می نمایند، افزایش یافت.

معاون مسافری شرکت راه آهن با اشاره به اینکه افزایش قیمت 25 درصدی شامل کوپه های دربست نمی گردد، از اجرایی شدن این مصوبه طی چند روزه آینده اطلاع داد. وی بعلاوه توضیح داد:

این مصوبه بخش کوچکی از زیان حاصل از شیوع کرونا را برای شرکت های ریلی جبران می نماید؛ شرکت های حمل و نقل ریلی به علت شیوع ویروس کرونا زیان زیادی دیده اند.

میرحسن موسوی با اشاره به اینکه در راستای اجرای مصوبه، هیچ افزایش قیمتی برای بلیط های ایام نوروز اعمال نخواهد شد، تاکید نمود:

مسافرانی که از قبل بلیط خریداری نموده اند، مشمول این 25 درصد افزایش قیمت جایگاه خالی در کوپه های با 50 درصد ظرفیت نمی شوند.

بنا بر اعلام معاون مسافری شرکت راه آهن، شرکت های ریلی از زمان شیوع ویروس کرونا 1,850 میلیارد تومان خسارت دیده اند. وی در این رابطه اضافه کرد:

شده بود برای جبران هزینه شرکت های حمل و نقل ریلی تسهیلات کم کارمزدی به شرکت ها پرداخت گردد؛ اما از 10 شرکت حمل و نقل ریلی تا به امروز فقط سه شرکت پیروز به دریافت تسهیلات شده اند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1844

به "عدم افزایش قیمت بلیط قطار در نوروز 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم افزایش قیمت بلیط قطار در نوروز 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید