لا بوکا، محله ای رنگارنگ در آرژانتین

به گزارش مجله پیامک مسعود، محله لا بوکا در آرژانتین

لا بوکا (La boca) یک محله ای در بوئنوس آیرس هست که ساکنان اولیه آن ایتالیایی های مهاجر از جنوا بودند. اینجا محله ای شاد و سرزنده با صدای خنده و موسیقی است که در بخش جنوب شرقی شهر قرار گرفته است و خانه های رنگارنگش شما را عاشق این محله دوست داشتنی می نماید. در محله لا بوکا انرژی و حس و حال زندگی در آمریکای جنوبی در میان کوچه پس کوچه های رنگی و نمایش های شاد کاملا حس می گردد. برای اینکه محله لا بوکا را بیشتر بشناسید در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

لا بوکا، محله ای رنگارنگ در آرژانتین

شاید بپرسید چرا خانه های این محله را اینقدر رنگارنگ درست کردند؟ در طول دهه 1800 اینجا پر از مهاجران فقیری بود که از کارگران اسکله بودند. در آن موقع (و هنوز هم) لا بوکا یکی از فقیرترین محله های مرکز بود و مردم برای ساختن خانه هایشان هر تکه آهن و چوب بدون استفاده ای که به دستشان می رسید را استفاده می کردند و رویش را هم با ته مانده های رنگ، رنگ آمیزی می کردند. در دهه 1950 یک هنرمند تصمیم گرفت که این محله را زنده کند برای همین همه خانه های اینجا را با رنگ های مختلف رنگ آمیزی کرد؛ درست همان کاری که قبلا مهاجران می کردند اما به شیوه ای زیباتر! و اینجا را تبدیل کرد به محله توریستی به طوری که هر کسی که پا به شهر بوئنوس آیرس می گذارد دوست دارد فورا خودش را به محله لا بوکا برساند.

این محله آنقدر با جاهای دیگر بوئنوس آیرس فرق دارد که به یک موزه محلی و جاذبه مهم گردشگری تبدیل شده و گردشگران برای عکس گرفتن هم که شده هر جوری هست به اینجا می آیند. امروز در گوشه و کنار محله به خاطر گردشگران زیاد، رستوران و مغازه های سوغاتی فروشی زیادی برپا شده. در دو طرف خیابان ردیفی از خانه های رنگین کمانی قرار گرفته که زیر نور خورشید می درخشند، این محله شاید یکی از معروف ترین تصاویر بوئنوس آیرس باشد؛ محله ای عجیب و جالب که با دیگر قسمت های شهر فرق دارد.

معروف ترین جای محله لا بوکا بدون شک خیابان ال کامینیتو است، خیابانی که یک جور موزه خیابانی و کوچه سنتی در در محله لا بوکا ست. در این کوچه دستفروش ها آثار هنری می فروشند، نوازنده های خیابانی موزیک های شاد می زنند و غرفه هایی هست که هر جور وسیله ای که بخواهید را می توانید از آن ها خرید کنید. در دو طرف این خیابان خانه های رنگارنگ را می بینید و در هر گوشه ای یک عده ای در حال اجرا نمایش هستند.

با اینکه آمدن به این محله جایی عالی برای تجربه فرهنگ آرژانتین است اما مراقب باشید چون گردشگران گاهی هدف سرقت قرار می گیرند. تا به حال کوشش های زیادی شده تا محله لا بوکا به یک مرکز فرهنگی تبدیل گردد برای همین هم در این محله آمفی تئاتردی لا ریبرا ساخته شده تا بتوانید ر آن نمایش های هنری ببینید، در لابی این تئاتر همواره صدای دلنشین پیانو می آید.

منبع: whywaittoseetheworld.com

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1845

به "لا بوکا، محله ای رنگارنگ در آرژانتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لا بوکا، محله ای رنگارنگ در آرژانتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید