مدل های پرو آیفون 16 به جز نمایشگر و باتری تفاوت مهم دیگری با هم ندارد

به گزارش مجله پیامک مسعود، اپل دیشب از سری تازه گوشی های آیفون 16 رونمایی کرد و آن طور که آنالیز مشخصات فنی آن ها نشان می دهد، گوشی مدل های آیفون 16 پرو و پرو مکس هیچ ویژگی متمایزکننده مهمی با یک دیگر ندارند. ظاهراً این بار اپل با هدف یکسان سازی ویژگی های بین آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس، گوشی های این سری را روانه بازار نموده است.

مدل های پرو آیفون 16 به جز نمایشگر و باتری تفاوت مهم دیگری با هم ندارد

سال گذشته، آیفون 15 پرو مکس با لنز تله فوتو 5 برابری در اختیار کاربران نهاده شد که از فناوری تتراپریسم استفاده می کرد، اما میزان زوم آیفون 15 پرو به حداکثر 3 برابر محدود شد. سال جاری و در سری آیفون 16 اپل به روزرسانی هایی را انجام داده تا هر دو مدل پروی این سری مجهز به دوربین تله فوتو 5x باشند. البته بعضی از شایعات پیش از عرضه آیفون 16 پرو حاکی از آن بود که اپل ممکن است یک سنسور دوربین نو که مختص آیفون 16 پرو مکس است یا یک ویژگی نو به نام سوپر زوم را معرفی کند، اما این شایعات به واقعیت تبدیل نشد.

هر دو مدل پرو آیفون 16 دارای دوربین 48 مگاپیکسلی فیوژن با دیافراگم f/1.78 و بعلاوه لنز 12 مگاپیکسلی تله فوتو با دیافراگم f/2.8 هستند. هر دو مدل بعلاوه با یک دوربین 48 مگاپیکسلی اولترا واید روانه بازار خواهند شد که نور بیشتری را وارد می نماید و عکس های ماکرو را با کیفیت بهتری برای کاربران به ثبت می رساند. آن طور که معین است اپل از فناوری دوربین یکسانی در هر دو مدل پرو آیفون 16 استفاده نموده و تنها تفاوت این گوشی در مواردی نظیر میزان نمایشگر، ظرفیت ذخیره سازی آغاز و عمر باتری است.

فروش آیفون 16 پرو با 128 گیگابایت حافظه داخلی آغاز می گردد، این در حالی است که آیفون 16 پرو مکس با حافظه 256 گیگابایتی روانه بازار می گردد و گزینه با 128 گیگابایت حافظه داخلی آن در دسترس نیست.

در بحث میزان نمایشگر، آیفون 16 پرو دارای صفحه نمایش 6.3 اینچی است در حالی که آیفون 16 پرو مکس از صفحه نمایش 6.9 اینچی بهره می برد. در خصوص عمر باتری نیز باید اشاره کنیم که آیفون 16 پرو هنگام پخش ویدئو تا 27 ساعت دوام می آورد و این در حالی است که آیفون 16 پرو مکس تا 33 ساعت شارژدهی به کاربران ارائه می دهد.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 شهریور 1403 بروزرسانی: 20 شهریور 1403 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 2190

به "مدل های پرو آیفون 16 به جز نمایشگر و باتری تفاوت مهم دیگری با هم ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل های پرو آیفون 16 به جز نمایشگر و باتری تفاوت مهم دیگری با هم ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید