مروری بر جاذبه های دیدنی باتومی، تصاویر

به گزارش مجله پیامک مسعود، هرگاه نام شهر باتومی به میان می آید، تصویر زیبایی از مناظر دلفریب و زیبای سواحل زرین و تفریحات آبی متنوع و مفرح آن در ذهن بسیاری نقش می بندد. اما حقیقت این است که دیدنی های باتومی صرفا در سواحل زیبای آن خلاصه نشده است و این شهر دل انگیز که در کرانه دریای سیاه جا خوش نموده، از جذابیت های تاریخی، معماری و شهری نیز بی نصیب نبوده و طیف وسیعی از آنها را در خود جای داده است.

مروری بر جاذبه های دیدنی باتومی، تصاویر

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

موزه های ارزشمند آثار هنری، مجسمه های نمادین، پارک ها و فضاهای سبز رویایی، مجموعه های تفریحی مهیج و فضاهای شهری با معماری تلفیقی شرق و غرب همگی تنها گوشه ای از زیبایی های توصیف ناشدنی این شهر خوش آب و هوا محسوب می شوند که نوید سفر پرخاطره و بیادماندنی را به شما می دهند. اگر شما هم کنجکاو شده اید و می خواهید با اماکن دیدنی و جذاب شهر باتومی آشنا شوید، پیش از آن که اقدام به خرید اینترنتی بلیط هواپیما باتومی کنید، این مطلب را تا خاتمه بخوانید تا معروف ترین و تماشایی ترین مکان های دیدنی باتومی را برایتان به تصویر بکشیم.

تندیس علی و نینو (Statue of Ali and Nino)

در اغلب شهرهای گردشگری عظیم دنیا تندیس هایی وجود دارند که نماد و مظهر آن شهر شده اند و تماشای تصویری از آن ها، نام شهرشان را در ذهن گردشگران تداعی می نماید. شهر باتومی نیز از این قاعده مستثنی نیست و از تندیس های منحصربفرد بسیاری تشکیل شده است. یکی از این مجسمه ها که شهره گردشگران باتومی است، مجسمه علی و نینو است که اغلب آن را با نام مجسمه عشق می شناسند.

نام این مجسمه برگرفته از دو شخصیت اصلی داستانی عاشقانه ای به قلم قربان سعید است که در آن پسری آذری و مسلمان به نام علی دلباخته دختری گرجی و مسیحی به نام نینو می شود و شوربختانه عشق آن ها به خاتمهی تراژیک ختم می شود. تندیس زیبای این رویداد غم انگیز توسط هنرمندی گرجی به نام تامارا کوسیتادزه طراحی شده است. این هنرمند در سال 2007 با الهام از این داستان آغاز به ساخت این مجسمه ظریف و تماشایی کرد و پس از سه سال کار بی وقفه، طراحی آن را در سال 2010 به اتمام رساند. این مجسمه دو پیکره فلزی منعطف با ارتفاع 8 متر را در برمی گیرد که هر 10 دقیقه یک بار بهم نزدیک می شوند و پس از آن که در هم ادغام شدند، از هم فاصله می گیرند تا روایتگر رابطه پرفراز و نشیب عشق میان این دو شخصیت باشد.

ساعات بازدید : شبانه روزی

آدرس : گرجستان، بلوار باتومی، مجسمه علی و نینو

باغ گیاه شناسی باتومی (Batumi Botanical Garden)

اگر به طبیعت گردی و گشت و گذار در فضایی سرسبز و آرامش بخش علاقه دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که بازدید از باغ گیاه شناسی باتومی را به هیچ وجه از دست ندهید. این باغ سرسبز و زیبا که امروزه به پاتوق بسیاری از گردشگران مبدل شده، با مساحت تقریبی 108 هکتار، در کرانه دریای سیاه و در شمال شهر باتومی نهاده شده است.

یکی از ویژگی های شاخص باغ گیاه شناسی باتومی که آن را از دیگر مجموعه های مشابه خود متمایز نموده است، تنوع بی نظیر پوشش گیاهی این باغ است، به طوری که گیاهان موجود در این باغ تماشایی از جای جای قاره های دنیا گردآوری شده اند و براساس مکان و منشا گونه گیاهی خود در دسته بندی های مختلفی نظیر گیاهان مکزیکی، گیاهان نیوزلندی، گیاهان آمریکای جنوبی و گیاهان آسیای شرقی نهاده شده اند. از آنجایی که باغ گیاه شناسی باتومی در نزدیکی ساحل دریای سیاه واقع شده است، چشم انداز زیبا و رویایی را که حاصل ادغام منظره مسحورنماینده دریا و جنگل است، به بازدیدنمایندگان ارائه می نماید. لازم به ذکر است بازدید از باغ گیاه شناسی باتومی که به مثابه بهشتی سبز رنگ است، مشمول پرداخت هزینه ورودی است.

ساعات بازدید : همه روزه از ساعت 9 صبح تا ساعت 8 شب

آدرس : گرجستان، شهر باتومی، متسوانه کونتسخی

دلفیناریوم باتومی (Batumi Dolphinarium)

دلفیناریوم باتومی ابتدا در سال 1957 میلادی افتتاح شد، اما پس از مدتی فعالیت، حدودا برای دو دهه غیرفعال بود و سپس در سال 2011 میلادی، در حالی که به امکانات ویژه ای تجهیز شده بود، بازگشایی شد. دلفیناریوم باتومی فرصتی هیجان انگیز در اختیار بازدیدنمایندگان قرار می دهد تا به تماشای بازی و دلربایی دلفین های دوست داشتنی بنشینند و سپس با آنها به بازی و شنا بپردازند. برنامه حرکات نمایشی دلفین ها در طول روز چندین بار اجرا می شود که همیشه با استقبال زیادی از سوی بازدید نماینده ها همراه است.

علاوه بر جنبه تفریحی دلفیناریوم باتومی، این مکان می تواند مکان آموزشی جالبی نیز برای فرزندان شما باشد، زیرا مربیان دلفین ها در میان اجرای برنامه ها، اطلاعات جذاب و مفیدی را در مورد نحوه تربیت دلفین ها و خصوصیات این حیوانات زیبای دریایی ارائه می نمایند. ضروری است ذکر شود که برای بازدید از دلفیناریوم باتومی و تماشای برنامه دلفین ها به ازاء هر بازدید نماینده هزینه ورودی دریافت می شود.

ساعات بازدید: همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت 19 صبح تا ساعت 9 شب

آدرس: گرجستان، شهر باتومی، خیابان روستاولی 51

موزه هنرهای زیبای آجارا (Adjara Arts Museum)

شهر گردشگری باتومی با داشتن چند موزه هنری، برای شیفتگان هنر نیز جذاب است. یکی از موزه هایی که در سفر به باتومی باید از آن دیدن کنید، موزه هنرهای زیبای آجارا است که آثار هنری هنرمندان مطرح گرجی و اروپایی از قرن 19 و 20 را در خود جای داده است. گرچه موزه هنرهای زیبای آجارا وسعت زیادی ندارد، ولی وجود تعداد زیادی از نقاشی های هنرمندان عظیم و مجسمه هایی بی نظیر که همگی جزو آثار هنری معاصر و کلاسیک به شمار می فرایند، آن را به مکانی ثابت در فهرست گردشگری باتومی تبدیل نموده است. گردشگران اغلب پس از بازدید از این موزه از فضای آرام و دلنشین آن به عنوان یکی از مزیت های اصلی اش نسبت به دیگر موزه های باتومی یاد می نمایند.

ساعات بازدید : همه روزه از ساعت 10 صبح تا ساعت 6 بعد از ظهر

آدرس : گرجستان، شهر باتومی، خیابان زوراب گورجیلادز 8

ساعت ستاره شناسی (Astronomical Clock)

اگر شما هم از علاقه مندان به علم ستاره شناسی هستید و دیدن ابزارهای مورد استفاده در علوم طبیعی برایتان جالب است، توصیه می کنیم بعد از خرید بلیط هواپیما و سفر به

باتومی به هیچ وجه از بازدید ساعت ستاره شناسی باتومی که بر سر در بنای کهن بانک ملی گرجستان و در حوالی میدن اروپا واقع شده است، غافل نشوید. این ساعت در حقیقت توسط کشور آلمان و به سفارش مقامات باتومی ساخته شده است و همانطور که از نام آن پیدا است، صرفا به نمایش اوقات روز نمی پردازد، بلکه اطلاعات جذابی در مورد علم ستاره شناسی مانند: شرایط قرارگیری کره زمین نسبت به خورشید، شرایط ماه، زمان دقیق طلوع و غروب خورشید و خط نصف النهار را نیز نمایش می دهد.

ساعات بازدید: شبانه روزی

آدرس: گرجستان، شهر باتومی، خیابان ممد اباشیدز 25

برج الفبا (Alphabetic Tower)

آنچه بیش از هر چیز دیگری در سرتاسر شهر باتومی به چشم می خورد، برج های

مرتفعی است که هر کدام از طراحی خاص خود بهره می برند. یکی از مشهورترین برج های باتومی، برج الفبای باتومی است که با ارتفاع تقریبی 130 متر در سال 2012 میلادی افتتاح شده است. نمای بیرونی برج الفبا به شکل یک رشته دی ان ای انسانی است که به صورت مارپیچ به سمت بالا رفته اند و تمامی 33 حرف الفبای گرجستان را نمایش می دهند. در دل این آسمان خراش، آسانسور استوانه ای واقع شده است که به بالاترین نقطه برج می رود و در آنجا امکان تماشای نمای 360 درجه شهر باتومی را برای بازدیدنمایندگان فراهم می آورد.

ساعات بازدید : شبانه روزی

آدرس : گرجستان، شهر باتومی، محوطه پارک میراکل باتومی

کلیسای جامع مریم مقدس (Holy Mother Virgins Nativity Cathedral)

از میان جاذبه های دیدنی شهر باتومی، کلیسای جامع مریم مقدس یکی از مکان هایی است که صندلی ویژه ای نزد گردشگران این شهر دارد. این کلیسا که عمدتا مکانی برای انجام اعمال مذهبی توسط مسیحیان ارتودکس بوده است، در دهه 1900 میلادی بنا شد. کلیسای جامع مریم مقدس در زمان فرمانروایی شوروی به مدت چند سال تعطیل شد و سپس در سال 1989 مجددا بازگشایی شد و خاتمه در سال 2000 مورد بازسازی و بازسازی نهاده شد تا به شکل و شمایل امروزی خود ظاهر شود. ناگفته نماند که کلیسای جامع مریم مقدس از معماری بی نظیری برخوردار است و نمای بیرونی آن متشکل از گنبدهای کشیده ای است که به سبک گوتیک طراحی شده اند و معماری داخلی کلیسا نیز به سبب بکارگیری سنگ های زیبای تزئینی و تندیس های هنرمندانه ای که در خود جای داده است، از جمله چشم نوازترین جاذبه های باتومی به شمار می رود.

ساعات بازدید : همه روزه در طول ساعات اداری

آدرس : گرجستان، شهر باتومی، خیابان نیکولوز باراتیشولی

دریاچه نوریگلی (Nurigeli Lake)

سال ها قبل از آنکه دریاچه نوریگلی باتومی به محیطی زیبا و جذاب برای گردشگران این شهر تبدیل شود، صرفا دریاچه آرامی بود در مکانی تقریبا متروک که اهالی باتومی آن را با نام دریاچه گلباش (Gel-Bash) می شناختند و گاه در حوالی آن جمع می شدند. بر اساس افسانه های قدیمی تغییر نام این دریاچه از گلباش به نوریگلی به دلیل وقوع رخدادی غم انگیز است: بر اساس این افسانه پسربچه ای به نام نوریگلی در حال آب تنی در این دریاچه غرق می شود و تا سالها بعد مادر او در انتظار بازگشت فرزندش به این دریاچه می رود و اسم او را بلند صدا می نماید، تا آنجا که دیگر همه اهالی نام این دریاچه را نوریگلی می گذارند.

جالب است بدانید که سالیان سال این دریاچه به دلیل وجود محوطه جنگلی اطرافش، به زیستگاهی برای حیوانات وحشی تبدیل شده بود و اهالی باتومی بیشتر به منظور شکار به این دریاچه می رفتند تا این که در سال 1881 محوطه اطراف دریاچه نوریگلی به دستور شهردار وقت باتومی پاکسازی شد و برای عبور و مرور رهگذران در جنگل سنگفرش هایی ایجاد شد. خاتمه در سال 1993 ، آن جنگل قدیمی به پارکی سرسبز و زیبا در دل دریاچه نوریگلی برای بچه ها تبدیل گشت.

خوب است بدانید که عمق این دریاچه 8 متر است و امتداد سطح آب های آن تقریبا به بیش از5 هکتار می رسد. امروزه بسیاری از اهالی و گردشگران شهر باتومی به همراه دوستان و اعضای خانواده خود به دریاچه نوریگلی می فرایند تا اوقات خوشی را در ساحل بگذرانند و در حین قایق سواری بر روی این دریاچه به تماشای چشم اندازهای زیبای طبیعت اطراف مشغول شوند.

ساعات بازدید : شبانه روزی

آدرس : گرجستان، شهر باتومی، خیابان اباشیدز، محوطه داخلی پارک ششم می

بلوار باتومی (Batumi Boulevard)

کمتر گردشگری را می توان یافت که به باتومی سفر نموده باشد، اما به بازدید بلوار باتومی نرفته باشد. بلوار باتومی که طول آن به 7 کیلومتر می رسد، حدودا در سال 1884 میلادی شکل گرفته است و از این رو، جزء تاریخی ترین منطقه های شهر باتومی محسوب می شود. علاوه بر قدمت بلوار باتومی، فضای رمانتیک و منحصر به فرد این بلوار آن را به یکی از شاخصترین جاذبه های این شهر تبدیل نموده است. این بلوار در واقع محوطه وسیع سرسبزی است که مملو از فواره های زیبای رنگارنگ و مجسمه های نمادین شهر باتومی است. وجود چنین فضای شگفت انگیز و زیبایی، پیاده روی در امتداد نوار ساحلی باتومی را به تفریحی دلچسب و لذت بخش مبدل نموده است. کافه گردی و رستوران گردی، استفاده از لوازم بازی هیجان انگیز و استراحت در خانه های ییلاقی ساحل از جمله لذت های فراموش نشدنی است که در بلوار باتومی می توان تجربه کرد.

ساعات بازدید : شبانه روزی

آدرس : گرجستان، شهر باتومی، خیابان نیکولوز باراتاشویلی 1

میدان اروپا (Europe Square)

اگر در طول سفرتان به باتومی هوس پیاده روی و گشت و گذار در شهر باتومی به سرتان زد، بهتر است بدانید بهترین مکان برای این کار میدان اروپا است که در دل این شهر جای گرفته است. در واقع میدان معروف اروپا در شهر باتومی یکی از شناخته شده ترین مناطق این شهر به شمار می رود. در میدان اروپا طیف وسیعی از ساختمان های باستانی و تاریخی در کنار بناهای تازه تاسیس با سبک معماری کهن نهاده شده اند تا فضای رویایی و نوستالژیکی را برای پیاده روی گردشگران بیافرینند. لازم به ذکر است که در گوشه و کنار این میدان تاریخی مجسمه ها و نمادهای مختلفی به چشم می خورند.

درست در مرکز میدان، مجسمه مدیا که برگرفته از حکایت ها و افسانه های کهن گرجی است را خواهید دید. مجسمه مدیا که مشهورترین مجسمه شهر است امروزه نماد ارتباط گذشتگان این سرزمین با منطقه اروپا قلمداد می شود. در حوالی میدان اروپا نیز ساعت ستاره شناسی که پیش تر بدان اشاره شد، بر سر درب ساختمانی قدیمی خودنمایی می نماید و با ظاهر عجیب خود، توجه و نگاه هر رهگذری را به سمت خود می کشاند. در مرکز میدان و کنار مجسمه مدیا، آبنمای زیبایی نهاده شده که زیبایی خاصی در میدان اروپا ایجاد نموده است. لازم به ذکر است انجام تفریحاتی نظیر پیاده روی یا دوچرخه سواری در میدان اروپا به همراه کافه گردی و رستوران گردی می تواند اقامت در شهر دیدنی باتومی را برای شما به خاطره ای فراموش نشدنی مبدل سازد.

ساعات بازدید : شبانه روزی

آدرس : گرجستان، شهر باتومی، میدان اروپا

منبع: گردشبان
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1242

به "مروری بر جاذبه های دیدنی باتومی، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مروری بر جاذبه های دیدنی باتومی، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید