سفر به مشهورترین آبشارهای دنیا

به گزارش مجله پیامک مسعود، آبشارها یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی هستند که می توانند هر کسی را مسحور خود کنند. صدای غرش آب، منظره ریزش آبشار از ارتفاع و نسیمی که از آن بلند می شود، همگی می توانند آرامشبخش و روح نواز باشند. به همین دلیل، آبشارها از محبوب ترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان هستند.

اگر شما هم عاشق آبشارها هستید، در این مقاله با مشهورترین آبشارهای دنیا آشنا می شوید. این آبشارها نه تنها از نظر زیبایی شناسی چشمگیر هستند، بلکه هر کدام داستان و تاریخچه منحصر به خود را نیز دارند.

سفر به مشهورترین آبشارهای دنیا

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

آبشار نیاگارا (Niagara Falls)

آبشار نیاگارا یکی از مشهورترین آبشارهای دنیا و از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری در آمریکای شمالی است. این آبشار در مرز بین ایالات متحده آمریکا و کانادا قرار دارد و از سه آبشار تشکیل شده است: آبشار نعل اسبی (که در کانادا قرار دارد)، آبشار آمریکایی و آبشار نقاب عروس (که در آمریکا قرار دارند).

ارتفاع آبشار نیاگارا 53 متر است و در هر ثانیه بیش از 700 هزار گالن آب از آن ریزش می کند. این آبشار به دلیل قدرت و شدت ریزش آب خود، یکی از پرقدرت ترین آبشارهای دنیا محسوب می شود.

گردشگران می توانند از آبشار نیاگارا از زوایای مختلفی بازدید کنند. می توانید از قایق های تفریحی به آبشار نزدیک شوید و ریزش آن را از نزدیک تماشا کنید. همچنین می توانید از پل قوسی شکل Rainbow Bridge که بر فراز آبشار قرار دارد، عبور کنید و منظره خیره کننده آبشار را از بالا ببینید.

آبشار ایگواسو (Iguazu Falls)

آبشار ایگواسو در مرز بین برزیل و آرژانتین قرار دارد و از 275 آبشار مجزا تشکیل شده است. وسعت این آبشار بسیار زیاد است و طول آن به 2.7 کیلومتر می رسد.

ارتفاع آبشار ایگواسو 80 متر است و در هر ثانیه بیش از 6.5 میلیون گالن آب از آن ریزش می کند. این آبشار به دلیل وسعت و قدرت ریزش آب خود، یکی از بزرگترین آبشارهای دنیا محسوب می شود.

گردشگران می توانند از آبشار ایگواسو از زوایای مختلفی بازدید کنند. می توانید از قایق های تفریحی به آبشار نزدیک شوید و ریزش آن را از نزدیک تماشا کنید. همچنین می توانید از مسیرهای پیاده روی موجود در دو طرف آبشار عبور کنید و منظره خیره کننده آبشار را از بالا ببینید.

آبشار ویکتوریا (Victoria Falls)

آبشار ویکتوریا در مرز بین زیمباوه و زامبیا قرار دارد و از بزرگترین آبشارهای دنیا محسوب می شود. عرض این آبشار 1.7 کیلومتر است و ارتفاع آن به 108 متر می رسد.

میزان آب ریزش آبشار ویکتوریا به فصل بستگی دارد. در فصل بارندگی، میزان آب ریزش این آبشار به بیش از 1 میلیارد گالن در هر ثانیه می رسد. این آبشار به دلیل وسعت و قدرت ریزش آب خود، یکی از پرصداترین آبشارهای دنیا محسوب می شود.

گردشگران می توانند از آبشار ویکتوریا از زوایای مختلفی بازدید کنند. می توانید از قایق های تفریحی به آبشار نزدیک شوید و ریزش آن را از نزدیک تماشا کنید. همچنین می توانید از مسیرهای پیاده روی موجود در دو طرف آبشار عبور کنید و منظره خیره کننده آبشار را از بالا ببینید.

آبشار آنجل (Angel Falls)

آبشار آنجل در پارک ملی Canaima در ونزوئلا قرار دارد و از بلندترین آبشارهای دنیا محسوب می شود. ارتفاع این آبشار 979 متر است و ریزشگاهی 807 متری تا رود چوران (Churun River) دارد.

آبشار آنجل در جنگل های انبوه قرار دارد و به همین دلیل دسترسی به آن دشوار است. با این حال، هر ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان برای بازدید از این آبشار به ونزوئلا سفر می کنند.

گردشگران می توانند برای بازدید از آبشار آنجل از تورهای گردشگری استفاده کنند. این تورها شامل پرواز با هواپیمای کوچک و سفر با قایق به آبشار می شوند.

آبشار دتیفوس (Dettifoss)

آبشار دتیفوس در پارک ملی Vatnajokull در ایسلند قرار دارد و قدرتمندترین آبشار اروپا محسوب می شود. ارتفاع این آبشار 44 متر است و در هر ثانیه بیش از 500 هزار گالن آب از آن ریزش می کند.

گردشگران می توانند از آبشار دتیفوس از زوایای مختلفی بازدید کنند. می توانید از مسیرهای پیاده روی موجود در دو طرف آبشار عبور کنید و منظره خیره کننده آبشار را از بالا ببینید. همچنین می توانید از قایق های تفریحی برای نزدیک شدن به آبشار استفاده کنید.

آبشار سلیالاندسفوس (Seljalandsfoss)

آبشار سلیالاندسفوس در ایسلند قرار دارد و یکی از زیباترین آبشارهای این کشور محسوب می شود. ارتفاع این آبشار 60 متر است و در هر ثانیه بیش از 60 هزار گالن آب از آن ریزش می کند.

گردشگران می توانند از آبشار سلیالاندسفوس از زوایای مختلفی بازدید کنند. می توانید از مسیرهای پیاده روی موجود در پشت آبشار عبور کنید و منظره خیره کننده آبشار را از پشت ببینید. همچنین می توانید از جلوی آبشار عکس بگیرید و از زیبایی آن لذت ببرید.

آبشار گولفوس (Gullfoss)

آبشار گولفوس در ایسلند قرار دارد و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری این کشور محسوب می شود. ارتفاع این آبشار 32 متر است و در هر ثانیه بیش از 100 هزار گالن آب از آن ریزش می کند.

گردشگران می توانند از آبشار گولفوس از زوایای مختلفی بازدید کنند. می توانید از مسیرهای پیاده روی موجود در دو طرف آبشار عبور کنید و منظره خیره کننده آبشار را از بالا ببینید. همچنین می توانید از جلوی آبشار عکس بگیرید و از زیبایی آن لذت ببرید.

آبشار یوسیمیتی (Yosemite Falls)

آبشار یوسیمیتی در پارک ملی یوسیمیتی در کالیفرنیا قرار دارد و یکی از بلندترین آبشارهای آمریکای شمالی محسوب می شود. ارتفاع این آبشار 739 متر است و از سه آبشار مجزا تشکیل شده است: آبشار بالایی یوسیمیتی، آبشار میانی یوسیمیتی و آبشار پایینی یوسیمیتی.

گردشگران می توانند از آبشار یوسیمیتی از زوایای مختلفی بازدید کنند. می توانید از مسیرهای پیاده روی موجود در دو طرف آبشار عبور کنید و منظره خیره کننده آبشار را از بالا ببینید. همچنین می توانید از اتوبوس های شاتل برای رفتن به پای آبشار استفاده کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

آبشار هوکو (Hoku Falls)

آبشار هوکو در هاوایی قرار دارد و یکی از زیباترین آبشارهای این جزیره محسوب می شود. ارتفاع این آبشار 120 متر است و در هر ثانیه بیش از 100 هزار گالن آب از آن ریزش می کند.

گردشگران می توانند از آبشار هوکو از زوایای مختلفی بازدید کنند. می توانید از مسیرهای پیاده روی موجود در دو طرف آبشار عبور کنید و منظره خیره کننده آبشار را از بالا ببینید. همچنین می توانید از آبشار شنا کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

آبشار پلونگ (Plunge Falls)

آبشار پلونگ در پارک ملی یوسمیتی در کالیفرنیا قرار دارد و یکی از بلندترین آبشارهای آزاد ریزش (بدون برخورد به صخره در میانه مسیر) در جهان محسوب می شود. ارتفاع این آبشار 98 متر است و در هر ثانیه بیش از 50 هزار گالن آب از آن ریزش می کند.

گردشگران می توانند از آبشار پلونگ از زوایای مختلفی بازدید کنند. می توانید از مسیرهای پیاده روی موجود در دو طرف آبشار عبور کنید و منظره خیره کننده آبشار را از بالا ببینید. همچنین می توانید از اتوبوس های شاتل برای رفتن به پای آبشار استفاده کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

آبشار گلفوس، ایسلند

آبشار گلفوس یکی دیگر از آبشارهای زیبای ایسلند است. این آبشار ارتفاعی 32 متری و عرضی 70 متری دارد و از دو پله تشکیل شده است. آبشار گلفوس در دره رودخانه Hvítá قرار دارد و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایسلند است.

آبشار پلویون، هاوایی

آبشار پلویون در جزیره هاوایی قرار دارد و ارتفاعی 610 متری دارد. این آبشار بزرگ‌ترین آبشار تک ریز جهان است و منظره‌ای بسیار چشم‌نواز دارد.

آبشار سوچیپو، چین

آبشار سوچیپو در استان یوننان چین قرار دارد و ارتفاعی 81 متری دارد. این آبشار به دلیل وجود سه پل چوبی در مقابل آن که به شکل اژدها ساخته شده‌اند، شهرت دارد.

آبشار بان‌جیوک، گویان

آبشار بان‌جیوک در کشور گویان قرار دارد و ارتفاعی 594 متری دارد. این آبشار یکی از بلندترین آبشارهای جهان است و منظره‌ای بسیار زیبا دارد.

نتیجه گیری

آبشارها یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی هستند که می توانند هر کسی را مسحور خود کنند. اگر شما هم عاشق آبشارها هستید، حتما از یکی از آبشارهای مشهور دنیا بازدید کنید. مطمئنا از دیدن زیبایی این آبشارها و شنیدن صدای غرش آب لذت خواهید برد.

انتشار: 21 مهر 1402 بروزرسانی: 23 مهر 1402 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1574

به "سفر به مشهورترین آبشارهای دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به مشهورترین آبشارهای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید