معرفی 4 بانوی هنرمند آذربایجان شرقی به عنوان برگزیدگان چهارمین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز

به گزارش مجله پیامک مسعود، چهارمین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز، چهار بانوی هنرمند آذربایجان شرقی را به عنوان برگزیدگان این جشنواره معرفی کرد.

معرفی 4 بانوی هنرمند آذربایجان شرقی به عنوان برگزیدگان چهارمین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، چهارمین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی ارسیکا با معرفی برگزیدگان رشته های هنری به کار خود انتها داد .

این جشنواره که با حضور هنرمندان 30 کشور دنیا برگزار گردید، چهار هنرمند زن آذربایجان شرقی را در لیست برگزیدگان خود قرار داد.

جشنواره بین المللی ارسیکا از هنرمندان صنایع دستی آذربایجان شرقی در بخش دست ساخته و زیورآلات فلزی شیوا سیدی، بخش سفال و سرامیک معصومه رضازاده و در بخش منسوجات چرمی آرزو شامی را به عنوان رتبه سوم و دنیا پری معصومی را در بخش نگارگری به عنوان رتبه دوم معرفی کرد.

دنیا پری معصومی هنرمند رشته نگارگری که پیش از این پیروز به کسب رتبه نخست هنرهای تجسمی استان و جشنواره صنایع دستی فجر شده در سومین دوره از جشنواره ارسیکا به عنوان داور بخش ملی حضور داشت و در دوره حاضر پیروز به کسب رتبه دوم رشته نگارگری شد.

شیوا سیدی هنرمند رشته طراحی و ساخت زیورآلات پیش از این پیروز به کسب نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در سال 94، جوان نمونه و فعال صنایع دستی استان در سال 95 شده بود و در چهارمین جشنواره بین المللی ارسیکا رتبه سوم در رشته زیورآلات فلزی را به خود اختصاص داد .

معصومه رضازاده هنرمند رشته سفال و سرامیک، پیش از این پیروز به کسب مهر اصالت یونسکو در سال 2016، کسب 3 مقام در دوسالانه های سفال ایران، شده بود که در دوره چهارم ارسیکا نیز پیروز به کسب مقام سوم در رشته سفال و سرامیک شد.

آرزو شامی هنرمند رشته منسوجات چرم، رئیس انجمن هنرهای تجسمی شهرستان اهر فعالیت خود در این رشته را از سال 90 شروع نموده و در چهارمین جشنواره ارسیکا پیروز به کسب رتبه سوم رشته منسوجات چرمی شده است.

چهارمین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری (ارسیکا) که با حضور هنرمندان 30 کشور دنیا با موضوع اشتغال زنان برگزار گردید، فرصت مناسبی را جهت تعامل و انتقال تجربیات هنرمندان اقصی نقاط دنیا فراهم کرد.

چهارمین جشنواره بین المللی ارسیکا که با موضوع اشتغال زنان برگزار گردید، هدف خود را بر اشاعه توانایی و ظرفیت بالای مدیریت زنان در فراوری و ترویج صنایع دستی قرار داده بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 149

به "معرفی 4 بانوی هنرمند آذربایجان شرقی به عنوان برگزیدگان چهارمین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 4 بانوی هنرمند آذربایجان شرقی به عنوان برگزیدگان چهارمین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید