بناهایی در کانادا که به خاطر معماریشان جاذبه گردشگری هستند

به گزارش مجله پیامک مسعود، کانادا کشوری با تاریخچه غنی و فرهنگ متنوع است که در آمریکای شمالی قرار دارد. این کشور دارای بناهای تاریخی و معماری فوق العاده ای است که از دوره های مختلف تاریخی به جا مانده اند. برخی از این بناها به دلیل معماری منحصر به فردشان به جاذبه های گردشگری محبوب تبدیل شده اند. در این مقاله به تعدادی از بناهایی در کانادا که به خاطر معماریشان جاذبه گردشگری هستند خواهیم پرداخت.

بناهایی در کانادا که به خاطر معماریشان جاذبه گردشگری هستند

اگر علاقمند به سفر با بهترین سفر کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

خانه اپرای روی تامسون (Roy Thomson Hall)

خانه اپرای روی تامسون در شهر تورنتو واقع شده است و یکی از سالن های کنسرت مشهور جهان است. این ساختمان در سال 1982 افتتاح شد و توسط معماران مشهور فنلاندی، ویلیو ریتولا (Viljo Revell) و راینهما میس آنیلا (Raine Aulanko) طراحی شده است. خانه اپرای روی تامسون دارای معماری مدرن و منحصر به فردی است و از سنگ مرمر سفید و شیشه ساخته شده است. این ساختمان دارای یک سالن کنسرت اصلی با ظرفیت 2630 نفر است و همچنین دارای یک سالن کوچکتر با ظرفیت 1136 نفر است. خانه اپرای روی تامسون میزبان بسیاری از کنسرت های موسیقی کلاسیک، پاپ و جاز است و همچنین محل برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری است.

پارلمان هیل (Parliament Hill)

پارلمان هیل در شهر اتاوا واقع شده است و مقر دولت کانادا است. این مجموعه از ساختمان ها در اواسط قرن نوزدهم ساخته شده اند و دارای معماری نئوگوتیک هستند. پارلمان هیل یکی از جاذبه های گردشگری محبوب در اتاوا است و گردشگران می توانند از ساختمان های مختلف پارلمان و محوطه آن بازدید کنند. پارلمان هیل همچنین محل برگزاری بسیاری از رویدادهای عمومی و دولتی است، مانند مراسم رسمی افتتاحیه پارلمان و جشن روز کانادا.

کتابخانه ملی کانادا (National Library of Canada)

کتابخانه ملی کانادا در شهر اتاوا واقع شده است و بزرگترین کتابخانه عمومی در کانادا است. این ساختمان در سال 1967 افتتاح شد و توسط معمار کانادایی، مارگارت بورسیل (Margaret Burgess) طراحی شده است. کتابخانه ملی کانادا دارای معماری مدرن و منحصر به فردی است و از شیشه و بتن ساخته شده است. این ساختمان دارای یک سالن مطالعه اصلی با ظرفیت 1000 نفر است و همچنین دارای سالن های مطالعه کوچک تر، اتاق های کنفرانس و یک سالن نمایش است. کتابخانه ملی کانادا دارای مجموعه ای از بیش از 17 میلیون کتاب، مجله، روزنامه و سایر مواد چاپی است و همچنین میزبان بسیاری از رویدادهای فرهنگی و هنری است.

هتل د شاتوبریون (Château Frontenac)

هتل د شاتوبریون در شهر کبک سیتی واقع شده است و یکی از هتل های مشهور جهان است. این هتل در سال 1893 افتتاح شد و توسط معمار آمریکایی، بروس پرایس (Bruce Price) طراحی شده است. هتل د شاتوبریون دارای معماری قلعه مانند و منحصر به فردی است و از سنگ گرانیت و تخته سنگ ساخته شده است. این هتل دارای 611 اتاق و سوئیت است و همچنین دارای چندین رستوران، بار و سالن اجتماعات است. هتل د شاتوبریون یکی از جاذبه های گردشگری محبوب در کبک سیتی است و گردشگران می توانند از ساختمان هتل و محوطه آن بازدید کنند.

کلیسای جامع نوتردام مونترال (Montreal Notre-Dame Basilica)

کلیسای جامع نوتردام مونترال در شهر مونترال واقع شده است و یکی از بزرگترین کلیساهای گوتیک احیا شده در آمریکای شمالی است. این کلیسا در اواخر قرن نوزدهم ساخته شد و توسط معمار کانادایی-آمریکایی، جیمز او' دونوهیو (James O'Donnell) طراحی شده است. کلیسای جامع نوتردام مونترال دارای معماری باشکوهی است و از سنگ آهک و تخته سنگ ساخته شده است. این کلیسا دارای یک سالن اصلی با ظرفیت 4000 نفر است و همچنین دارای یک سالن کوچکتر با ظرفیت 1000 نفر است. کلیسای جامع نوتردام مونترال یکی از جاذبه های گردشگری محبوب در مونترال است و گردشگران می توانند از ساختمان کلیسا و محوطه آن بازدید کنند.

موزه تمدن کانادا (Canadian Museum of History)

موزه تمدن کانادا در شهر گاتینو واقع شده است و یکی از بزرگترین موزه های تاریخ و فرهنگ در آمریکای شمالی است. این موزه در سال 1982 افتتاح شد و توسط معمار کانادایی، داگلاس کاردینال (Douglas Cardinal) طراحی شده است. موزه تمدن کانادا دارای معماری مدرن و منحصر به فردی است و از بتن، شیشه و سنگ ساخته شده است. این موزه دارای مجموعه ای از بیش از 3 میلیون شی تاریخی و فرهنگی است که از سراسر کانادا و جهان گردآوری شده اند. موزه تمدن کانادا میزبان بسیاری از نمایشگاه های دائمی و موقت است و همچنین برنامه های آموزشی و فرهنگی مختلفی را برای بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

برج CN (CN Tower)

برج CN در شهر تورنتو واقع شده است و بلندترین برج آزاد در جهان است. این برج در سال 1976 افتتاح شد و توسط معماران کانادایی، بیل بلوم (Bill Birker) و بیل فرانسیس (Bill Francis) طراحی شده است. برج CN دارای معماری مدرن و منحصر به فردی است و از بتن و شیشه ساخته شده است. این برج دارای یک سکوی مشاهده در ارتفاع 447 متری است که منظره ای پانوراما از شهر تورنتو و اطراف آن را ارائه می دهد. برج CN همچنین دارای یک رستوران گردان و یک سینمای فضایی است. برج CN یکی از جاذبه های گردشگری محبوب در تورنتو است و گردشگران می توانند از برج بالا بروند و از سکوی مشاهده، رستوران گردان و سینمای فضایی آن لذت ببرند.

ساختمان زیست کره مونترال (Montreal Biodome)

ساختمان زیست کره مونترال در شهر مونترال واقع شده است و یکی از بزرگترین باغ های گیاهشناسی سرپوشیده در جهان است. این ساختمان در سال 1992 برای نمایشگاه جهانی مونترال ساخته شد و توسط معماران کانادایی، کلود بوا (Claude Boiduc) و روژر Taillibert (Roger Taillibert) طراحی شده است. ساختمان زیست کره مونترال دارای معماری مدرن و منحصر به فردی است و از فولاد و شیشه ساخته شده است. این ساختمان دارای پنج اکوسیستم مختلف است که هر کدام دارای گیاهان و جانوران بومی خود هستند. ساختمان زیست کره مونترال یکی از جاذبه های گردشگری محبوب در مونترال است و گردشگران می توانند از پنج اکوسیستم مختلف آن بازدید کنند و درباره گیاهان و جانوران بومی هر منطقه اطلاعات کسب کنند.

ساختمان پارلمان بریتیش کلمبیا (British Columbia Parliament Buildings)

ساختمان پارلمان بریتیش کلمبیا در شهر ویکتوریا واقع شده است و مقر دولت بریتیش کلمبیا است. این مجموعه از ساختمان ها در اواخر قرن نوزدهم ساخته شده اند و دارای معماری نئوباروک هستند. ساختمان پارلمان بریتیش کلمبیا یکی از جاذبه های گردشگری محبوب در ویکتوریا است و گردشگران می توانند از ساختمان های مختلف پارلمان و محوطه آن بازدید کنند. ساختمان پارلمان بریتیش کلمبیا همچنین محل برگزاری بسیاری از رویدادهای عمومی و دولتی است، مانند مراسم رسمی افتتاحیه پارلمان و جشن روز کانادا.

ساختمان هالی روود (Halliwell House)

ساختمان هالی روود در شهر ادمونتون واقع شده است و یکی از برجسته ترین نمونه های معماری مدرن در کانادا است. این ساختمان در سال 1967 افتتاح شد و توسط معمار کانادایی، آرتور اریکسون (Arthur Erickson) طراحی شده است. ساختمان هالی روود دارای معماری منحصر به فردی است و از بتن، شیشه و فولاد ساخته شده است. این ساختمان دارای یک سالن اصلی با ظرفیت 2000 نفر است و همچنین دارای چندین سالن کوچکتر، اتاق های کنفرانس و یک رستوران است. ساختمان هالی روود یکی از جاذبه های گردشگری محبوب در ادمونتون است و گردشگران می توانند از ساختمان و محوطه آن بازدید کنند.

هتل د چاتئو فرونتناک، کبک سیتی

هتل د چاتئو فرونتناک، یک هتل لوکس در کبک سیتی است. این هتل به سبک قلعه های فرانسوی ساخته شده است و یکی از زیباترین هتل های جهان به شمار می رود. د چاتئو فرونتناک در سال 1893 ساخته شد و از آن زمان تاکنون میزبان مهمانان سرشناسی از سراسر جهان بوده است.

خانه اپرای وینتر گاردن، تورنتو

خانه اپرای وینتر گاردن، یک سالن اپرا در تورنتو، بزرگترین شهر کانادا است. این سالن به سبک رومی ساخته شده است و یکی از زیباترین سالن های اپرا در آمریکای شمالی به شمار می رود. خانه اپرای وینتر گاردن در سال 1904 ساخته شد و از آن زمان تاکنون میزبان اجراهای اپرا، باله و کنسرت های موسیقی بوده است.

موزه هنرهای زیبای مونترال

موزه هنرهای زیبای مونترال، بزرگترین موزه هنر در کانادا است. این موزه دارای مجموعه ای از بیش از 43000 اثر هنری از سراسر جهان است. موزه هنرهای زیبای مونترال در سال 1860 تأسیس شد و از آن زمان تاکنون به یکی از مهم ترین موزه های هنر در آمریکای شمالی تبدیل شده است.

هتل د واندوم، مونترال

هتل د واندوم، یک هتل لوکس در مونترال است. این هتل به سبک نئوکلاسیک ساخته شده است و یکی از مجلل ترین هتل های کانادا به شمار می رود. هتل د واندوم در سال 1878 ساخته شد و از آن زمان تاکنون میزبان مهمانان سرشناسی از سراسر جهان بوده است.

موزه تاریخ کانادا، اتاوا

موزه تاریخ کانادا، بزرگترین موزه تاریخ در کانادا است. این موزه دارای مجموعه ای از بیش از 3 میلیون شیء از تاریخ کانادا است. موزه تاریخ کانادا در سال 1872 تأسیس شد و از آن زمان تاکنون به یکی از مهم ترین موزه های تاریخ در آمریکای شمالی تبدیل شده است.

نتیجه گیری

کانادا کشوری با بناهای تاریخی و معماری فوق العاده ای است که از دوره های مختلف تاریخی به جا مانده اند. برخی از این بناها به دلیل معماری منحصر به فردشان به جاذبه های گردشگری محبوب تبدیل شده اند. در این مقاله به تعدادی از بناهایی در کانادا که به خاطر معماریشان جاذبه گردشگری هستند پرداختیم. امیدواریم این مقاله به شما در برنامه ریزی سفرتان به کانادا کمک کرده باشد.

انتشار: 20 مهر 1402 بروزرسانی: 23 مهر 1402 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 649

به "بناهایی در کانادا که به خاطر معماریشان جاذبه گردشگری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بناهایی در کانادا که به خاطر معماریشان جاذبه گردشگری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید