واکسیناسیون در نمایشگاه کتاب تهران، بخش مجازی تا امروز 137 میلیارد ریال فروش داشته است

به گزارش مجله پیامک مسعود، سخنگوی سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران گفت: تعداد سفارش ثبت شده تا به امروز 53 هزار و 63 مورد است و ارزش ریالی کتب فروخته شده 137 میلیارد ریال محاسبه شده است.

واکسیناسیون در نمایشگاه کتاب تهران، بخش مجازی تا امروز 137 میلیارد ریال فروش داشته است

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، سومین نشست خبری روزانه سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد. علی رمضانی گفت: در بخش نمایشگاه مجازی تا به امروز بیش از 200 هزار جلد کتاب بارگزاری شده و تعداد نسخ فروخته شده 156 هزار و 954 مورد است. در عین حال تعداد سفارش ثبت شده 53 هزار و 63 مورد است و ارزش ریالی کتب فروخته شده 137 میلیارد ریال محاسبه شده است.

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران به ارسال 13 هزار و 817 سفارش اشاره کرد و گفت: از ابتدای نمایشگاه 70 نفر در مرکز پاسخگویی به بخش مجازی مستقر شده اند و تا به امروز به 10 هزار تماس پاسخ داده شده و پاسخگویان 3 هزار و 300 تماس با مردم داشته اند.

وی همچنین در پاسخ به اجرای برخی برنامه ها در غرفه های نمایشگاه و شلوغی غرفه ها گفت: برنامه هایی که ناشران در غرفه ها دارند باید در زمان ثبت نام یا پس از آن از طریق مکاتبه اعلام کنند تا ستاد برگزاری نسبت به صدور مجوز و حتی اختصاص فضای مناسب برای برگزاری آن اقدام کند.

وی با بیان این که ایجاد بی نظمی از سوی هیچ کدام از ناشران پذیرفته نیست، گفت: اگر تعداد حاضران غرفه از راهرو بیشتر باشد و یا فعالیت سایر ناشران دچار اختلال شد، قاعده این است که باید به جای دیگری هدایت بشوند. ما مکان های خوبی را برای این گونه مراسم پیش بینی کرده ایم؛ مثل سرای اهل قلم که مکان های مناسبی برای برگزاری فعالیت های فرهنگی هستند.

رمضانی با تاکید بر اینکه دعوت از میهمانان یا اجرای برنامه که منجر به شلوغی سالن و اختلال در رفت و آمد مراجعان شود، پذیرفته نیست، اضافه کرد: توصیه می کنیم ناشران اطلاعات دقیق این برنامه ها را از قبل اعلام کنند.

وی در خصوص برخی تخلفات از جمله ارائه تخفیف در هنگام فروش یا فروش کتب کپی اضافه کرد: تمام موارد از طریق ناظران بررسی و ثبت خواهد شد و در اولین جلسه مورد رسیدگی قرار می گیرد.

سخنگوی نمایشگاه کتاب همچنین با اشاره به پایش مستمر غرفه های فروش مواد غذایی گفت: یک غرفه مواد غذایی به دلیل رعایت نکردن استاندارد ها پلمب شده و غرفه هایی که تخلف دارند، تنها مشروط به رفع ایراد و پرداخت جریمه اجازه فعالیت مجدد خواهند داشت.

به گفته قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران هیأت 25 نفره تاجیکی به منظور اجرای برنامه های فرهنگی، آشنایی با صنعت نشر و بازار کتاب ایران در نمایشگاه کتاب تهران حضور یافته است.

رمضانی با بیان اینکه به اذعان میهمانان خارجی، این نمایشگاه یکی از نمایشگاه های بزرگ کتاب دنیاست، ادامه داد: بخش بین الملل نمایشگاه از بخش های فعال این دوره است و ظرفیت نشر ایران تا به امروز به صورت گسترده به میهمانان خارجی تشریح شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره یکی از غرفه ها که عنوان غرفه و ناشر کتاب های فروش رفته اصلاً با هم همخوانی نداشته گفت: ستاد کمیته ناشران داخلی و بعد از آن هیأت رسیدگی به تخلفات به آن رسیدگی خواهد کرد.

رمضانی در خصوص تبادل رایت نیز گفت: با توجه به اینکه این موضوع فرایندی طولانی تر از یک نمایشگاه دارد و از طریق آژانس های ادبی انجام می شود، بعد از جمع بندی اطلاعات کامل این بخش اعلام خواهد شد.

وی به اجرای برنامه های متنوع در سرای اهل قلم، سرای کودک و نوجوان و سرای ملل اشاره و شرح داد: همچنین غرفه جوایز ملی جمهوری اسلامی ایران نیز اطلاعات لازم را در اختیار مراجعان قرار می دهد.

قائم مقام نمایشگاه کتاب به سه بخش نمایشی در نمایشگاه ویژه بچه ها و بزرگسالان اشاره کرد و بیان داشت: سرای ناشران نیز با حضور ناشران روزانه برنامه های متنوعی برگزار می کند.

وی همچنین با اشاره به استقرار کنندگان دستگاه های خدمات رسان از جمله آتش نشانی و اورژانس اضافه کرد: واکسیناسیون نیز در محل نمایشگاه انجام می شود.

سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به استقبال شهروندان از نمایشگاه کتاب تهران گفت: بسیاری از چهره های ملی و حدود 45 میهمان خارجی امروز از نمایشگاه بازدید کرده اند.

وی با بیان اینکه روز گذشته قطار شادی در نمایشگاه به اجرای برنامه پرداخت، در انتها گفت: تعداد عناوین موجود در بخش مجازی در حال افزایش است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1951

به "واکسیناسیون در نمایشگاه کتاب تهران، بخش مجازی تا امروز 137 میلیارد ریال فروش داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون در نمایشگاه کتاب تهران، بخش مجازی تا امروز 137 میلیارد ریال فروش داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید