پژوهشگران: محدودیت های کرونایی به نفع پرندگان بوده است

به گزارش مجله پیامک مسعود، توقف سفرها و روابط اجتماعی در دوران فراگیری کرونا در سال گذشته، دگرگونی جدی را در رفت و آمد مردم ایجاد کرد. اما طبق تحقیات اخیر این موضوع به سود پرندگان بوده است.

پژوهشگران: محدودیت های کرونایی به نفع پرندگان بوده است

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرنگاران به نقل از گاردین، توقف سفرها و روابط اجتماعی در دوران فراگیری کوید-19 در سال گذشته دگرگونی جدی را در رفت و آمد مردم ایجاد کرد. اما طبق تحقیات اخیر این موضوع به سود پرندگان بوده است.

پژوهشی که در این زمینه بر روی پرنده های آمریکای شمالی در ایام فراگیری کرونا انجام گرفت، تغییر هشتاد درصدی در شرایط پراکندگی آن ها را نشان می دهد و بیانگر افزایش تعداد پرنده ها در منطقه ها شهری است که در این ایام، به صورت غیر معمول آرام تر و خلوت تر از سال های پیش بوده است و ترافیک و رفت و آمد ماشین ها که به صورت ناگهانی متوقف شده است.

طبق نتایج این آنالیز، در ایام فراگیری گنجشک های بومی به گوشه گوشه شهر وارد شده اند و مرغ های مگس خوار گلو یاقوتی بیش از پیش در نزدیکی فرودگاه ها دیده شده اند. بعلاوه تعداد زیادی از عقاب های سر سفید به منطقه های وارد شدند که در قرنطینه سخت بوده اند، به گونه ای که فعالیت های انسانی در حداقل اندازه خود بود.

بسیاری از این جابه جایی ها حول جاده ها بوده است. در گذشته پرندگان به علت آلودگی، سرو صدای جاده ها و خطر برخورد با ماشین ها از نزدیک شدن به منطقه ها جاده ای حذر می کردند ولی در دوران فراگیری آن ها دوباره به جاده های بزرگ نزدیک شده اند که این بار به علت در خانه ماندن انسان ها، خلوت تر از همواره است.

نتایج این آنالیز می گوید کم شدن فعالیت های انسانی به نفع پرندگان و محتملا حیوانات دیگر هم بوده است.

همراه با موج دنیای قرنطینه در بهار گذشته گزارش هایی از حیوانات مختلف در سراسر دنیا اعلام شده است که به مکان های شهری بیشتر نزدیک شده اند. اردک ها در چشمه های رم دیده شده اند، شیرهای کوهی در خیابان های سانتیاگو، دلفین ها در رودخانه شهر استانبول و بزها درخیابان های ویلز.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1678

به "پژوهشگران: محدودیت های کرونایی به نفع پرندگان بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشگران: محدودیت های کرونایی به نفع پرندگان بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید