تور سنگاپور: پیاده تا جنگل های سنگاپور

به گزارش مجله پیامک مسعود، از این 5 جهت پیاده به جنگل های سنگاپور برسید

بدون تردید تمامی گردشگران زمانی که سفر خود در سنگاپور را به سرانجام رسانده و از فرودگاه چانگی چانگی به سمت خانه شان در حال بازگشت هستند، طی جهت منظره ها زیبا و بی نظیری که در سنگاپور دیده اند را در فکر خود مرور خواهند کرد. از گیاهان و فضای سبزی که به خوبی آراسته شده تا درختان زیبایی که در دو طرف خیابان ها کاشته شده اند و تمامی طبیعت زیبایی سبب شده است به سنگاپور لقب شهر باغ ها داده گردد. اما آیا می دانید در کنار پارک ها و فضای سبز شهری و باغ گیاه شناسی مشهور سنگاپور، این جزیره کوچک و زیبا دارای طبیعت بکر و دست نخورده نیز هست؟ شاید جالب باشد بدانید که در حاشیه این شهر مدرن و پیشرفته و بسیار تمیز، منطقه ها طبیعی متعددی وجود دارند که می تواند مقصدی ایده آل برای گردشگران و دوستداران طبیعت محسوب گردد. در این منطقه ها، جانوران و حشراتی زندگی می نمایند که بسیاری از مردم دنیا حتی در طول زندگیشان، نام آن ها را هم نشنیده اند. وجود این تنوع جانوری در کنار چشم اندازهای زیبا و بی نظیر، منظره های به یاد ماندنی و خاطراتی فراموش نشدنی را برای هر بیننده ای رقم خواهد زد.

تور سنگاپور: پیاده تا جنگل های سنگاپور

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

خبرنگاران به شما 5 محل طبیعی در سنگاپور را معرفی می نماید که در فاصله نزدیک به شهر قرار دارند و گردشگران می توانند در سفری یک روزه آنها را ببینند:

  • خط الرس جنوبی THE SOUTHERN RIDGES

این سفر طبیعت گردی، مناسب کسانی است که پیمودن جهتهای طولانی و یا گلی شدن کفش و لباس هایشان در طبعیت را دوست ندارند. جهت خط الرس جنوبی تنها ده کیلومتر طول داشته و جهت ارتباطی مجموعه ای از پارک ها، تپه ها و منطقه ها طبیعی در منطقه ها جنوبی سنگاپور است. این جهت دارای نقاط دسترسی متعددی بوده و به همین علت شما مجبور به پیمودن همه آن نبوده و می توانید بخش موردعلاقه خود را انتخاب نموده و تنها در آن جهت خاص گردش کنید.

پیشنهاد ما برای برترین کیفیت و کمترین جهت پیاده روی در این سفر، شروع پیاده روی از منطقه هورت پارک HortPark است که با طی جهتی حدود 2 هزار و 300 متر از طاق اسکندر عبور نموده و به گذرگاه جنگلی می رسید. در این جهت پیش از رسیدن به منطقه هاندرسون ویوز Henderson Waves یکی از زیباترین منظره ها جنوب سنگاپور در برابر دیدگان شما قرار خواهد گرفت.

شاخصه مهم: منظره خیره نماینده به شهر سنگاپور و منطقه بسیار زیبای پل هندرسون ویوز Henderson Waves Bridge

سختی جهت: 2 از 5

ویژگی های حیات وحش: 2 از 5

  • منطقه طبیعی حفاظت شده سونگی بولوه SUNGEI BULOH NATURE RESERVE

منطقه حفاظت شده سونگی بلوه در میان مزارع نئو تیو Neo Tiew واقع شده است. این منطقه در گذشته یک مرکز پروش میگو بوده که به پناهگاه حیات وحش تبدیل شده و امروزه زیستگاه و محل سکنی پرندگان مهاجر است. تغییرات و اصلاحات صورت گرفته در این محل طی امسال، سبب شد تا دسترسی به این منطقه زیبای طبیعی بسیار آسان تر شده و این محل به عنوان منطقه ای ایده آل برای پیک نیک و سفرهای خانوادگی شناخته گردد. در این منطقه شما شانس تماشا تمساح هایی را در دهانه رودخانه و نزدیکی محل قدیمی پرورش میگو داشته و بعلاوه محتمل است بتوانید عقاب های دریایی شکم سفید را نیز ببینید. یکی از بخش هایی که به تازگی در این محل راه اندازی شده و جز امکانات نو مجموعه محسوب می گردد، چاله ها حفره های ویژه گل درمانی است که عابرین خسته از پیاده روی، می توانند پاهایشان را در آن قرار داده و خستگی خود را در نمایند.

شاخصه مهم: در این محل تنوع بسیار زیاد حیات وحش از جمله تمساح، مارمولک های موسوم به Monitor Lizards و پرندگان مهاجر وجود داشته و حتی اگر خوش شانس باشید احتمال تماشا سمور نیز وجود دارد. پناهگاه موسوم به shelter pods که در تغییر و تحولات اخیر به این مجموعه اضافه شده نیز دارای نمایی فوق العاده بوده و تعداد زیادی از پرندگان در آن سکنی دارند.

سختی جهت: 2 و نیم از 5

ویژگی های حیات وحش: 4 از 5

  • پارک و مخزن آب ماکریچی و پیاده روی روی پل معلق بر فراز درختان TREE TOP WALK AND MACRITCHIE RESERVOIR PARK

در این منطقه شما امکان قدم زدن روی یک پل معلق را دارید که از بالای درختان جنگلی عبور نموده و به شما امکان مشاهده منظره های زیبا از فراز جنگل می دهد. البته این جهت پل معلق تنها یکی از چندین جهت موجود در منطقه پارک و مخزن آب ماکریچی به شمار می رود و در این منطقه شما گزینه های زیادی برای پیاده روی و گردش در اختیار دارید. البته باید اذعان داشت که رسیدن به پارک و مخزن آب ماکریچی کمی سخت بوده و جهتهای دسترسی به آن نسبت به موارد پیشین، صعب العبورتر هستند.

برترین پیشنهاد برای رسیدن به این منطقه، جهت ونوس درایو Venus Drive است که شما در طول راه می توانید جهت خود را با توجه به تابلوهای راهنما پیدا نموده و پس از 7 کیلومتر به پارک و مخزن آب ماکریچی برسید. به شما توصیه می کنیم برای این گردش و پیاده روی، کفش های مناسب پوشیده و با خود آب و مقداری خوراکی همراه داشته باشید.

در این محل تماشای هایی بیش از پل معلق بالای جنگل در اختیار شما واقع شده است و امکانات و شرایط پارک و مخزن آب ماکریچی به خوبی برای سپری کردن یک روز کامل به دور از هیاهوی شهر و کسب آرامش و تمدد اعصاب، کفایت می نماید. در این جنگل، تعداد زیادی از میمون های ماکائو زندگی می نمایند که به صورت گروهی لابه لای درختان در حرکت بوده و تماشای بازیگوشی و حرکات بامزه آنها می تواند برای هر بازدیدنماینده ای مفرح و مجذوب کننده باشد. البته توصیه می کنیم مراقب وسایل و کیف خود باشید و آن ها را در گوشه ای رها نکنید. چون این میمون های کنجکاو قطعا در صورت پیدا کردن آن، در برداشت کیف و وسایل داخل آن تردیدی به خود راه نخواهند داد. کل این جهت یازده کیلومتر بوده و در صورتی که از بودن در طبیعت لذت برده و در پی هیجان و کشف منطقه ها بکر هستید، می توانید کل جهت را پیموده و از زیبایی های آن بهره مند شوید.

شاخصه مهم: منظره ها و منظره فوق العاده در جهت پل معلق بالای جنگل و امکان استراحت و تمدد اعصاب در سایبان های تعبیه شده در بالای درختان و بعلاوه مشاهده منظره زیبای طلوع و غروب خورشید که در این منطقه امکان پذیر است. تماشا میمون های ماکائو برای هر گردشگری مجذوب کننده بوده و اگر خوش شانس باشید احتمال تماشا مارمولک های منطقه که از درختان بالا می فرایند را نیز خواهید داشت.

سختی جهت: 3 از 5

ویژگی های حیات وحش: 4 از 5 برای پل معلق بالای درختان جنگلی و گردنه ماکریچی. 1 از 5 برای جاده اصلی و جهت پهن پیاده روی جنگلی.

  • تفرجگاه پونگل PUNGGOL PROMENADE

این منطقه یکی از نوترین و نوسازترین تفرجگاه های سنگاپور به شمار می رود که در آن گلچینی از برترین پارک ها وجود دارد. کل مجموعه شامل جهتی 17 کیلومتری است که در آن می توان انواع تفریحات خانوادگی و فعالیت های مفرح را تجربه کرد. برای رسیدن به این تفرجگاه باید از جهت Sungei Serangoon عبور نموده و پس از تالاب Lorong Halus وارد تفرجگاه شوید. این تفرجگاه، محلی ایده آل برای دوستداران پرندگان و عاشقان طبیعت به شمار می رود. در این جهت و در نزدیکی Sungei Serangoon چند محل مناسب برای استراحت و تمدد اعصاب وجود داشته و شما بعلاوه می توانید در حاشیه رودخانه پونگل قدم زده و با یک فنجان چای یا قهوه داغ، خستگی روزانه تان را به در کنید.

در این تفرجگاه انواع تفریحات برای سنین مختلف از بچه ها و جوانان گرفته تا کهنسالان وجود داشته و همیشه استقبال زیادی از این منطقه می گردد. شما به راحتی می توانید برای پیک نیک یک روزه در این تفرجگاه برنامه ریزی نموده و پس از صرف شام به محل اقامت خود بازگردید.

شاخصه مهم: امکان داشتن انوع تفریحات در این تفرجگاه وجود داشته و شما می توانید انواع فعالیت های مفرح مانند دوچرخه سواری، پیاده روی، تماشای پرندگان، صید میگو و … را تجربه کنید. در صورت خوش شانس بودن محتمل است شاهد فعالیت های سمورهایی باشید که در این رودخانه زندگی می نمایند.

سختی جهت: 1 و نیم از 5 - بخشی از این جهت به مسافت 2 و نیم کیلومتر، به صورت غیر آسفالت بوده و برای عبور ویلچر و اسکیت مناسب نیست.

ویژگی های حیات وحش: 2 از 5

  • پولا اوبین PULAU UBIN

برترین گزینه برای رسیدن به این محل، استفاده از قایق های تفریحی موسوم به bumboat است که از مقصد اسکه روستای چانگی می تواند طی ده دقیقه شما را به این تفریحگاه زیبا برساند. بدون اغراق این سفر برای شما مانند سفر با ماشین زمان است زیرا پس از اینکه از قایق های خود در Pulau Ubin پیاده می شوید احساس حضور در فضایی مشابه دهه 60 میلادی را خواهید داشت. در این محل هنوز مغازه هایی با سقف فلزی؛ خیابان بندی های مدل قدیمی و سبک زندگی سال های دهه 1960 میلادی مشاهده می گردد. اصلی ترین وسیله حمل و نقل در این منطقه، دوچرخه محسوب شده و شما می توانید از مغازه های نزدیک اسکله، با قیمت بسیار مناسبی، دوچرخه اجاره کنید. سعی کنید سفرتان را در طول روز و همزمان با پائین رفتن آب دریا تنظیم کنید تا بتوانید از منطقه بسیار زیبای Chek Jawa که یکی از تماشای ترین بخش های منطقه اوبین محسوب می گردد نیز بازدید به عمل آورید.

در این منطقه درختان جنگلی در دریا وجود دارد که (مشابه جنگل های حرا در جنوب ایران) منظره زندگی و حرکات خرچنگ ها و گرازهایی که در لابه لای درختان تردد می نمایند، می تواند برای هر گردشگری مجذوب کننده باشد. البته این منطقه را نمی توان تنها جاذبه تماشای پولان اوبین محسوب کرد زیرا قدم زدن در جهت پیاده روی بسیار زیبا و دارای منظره استثنائی از طبیعت بکر منطقه خود به تنهایی برای جذب هر گردشگری کفایت می نماید. غذاهای محلی ارائه شده در رستوران های این تفریحگاه و مشاهده منظره وسیع منطقه از فراز ارتفاعات؛ از دیگر تماشای های پولا اوبین محسوب می شوند. به شما توصیه می کنیم در بازدید از این محل، خوردن غذاهای دریایی با کیفیت و بسیار لذیذ این منطقه را از قلم نیاندازید.

شاخصه مهم: غذاهای دریایی و بسیار عالی موجود در رستوران های منطقه و به ویژه غذاهای مالائی از مهمترین ویژگی های این مرکز تفریحی محسوب شده و توصیه ویژه ما مراجعه به رستوران Two Sisters Restaurant است. قرار گرفتن در محیطی مشابه فضای 50 سال پیش، تماشا مرکز پرورش میگو و معدن گرانیت و بعلاوه شرایط زیبای جزر و مد ساحلی منطقه از دیگر تماشای های منحصر به فرد پولا اوبین محسوب می گردد.

سختی جهت: 3 و نیم از 5

ویژگی های حیات وحش: 4 از 5

منبع: الی گشت
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1835

به "تور سنگاپور: پیاده تا جنگل های سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سنگاپور: پیاده تا جنگل های سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید