چای سیاه درمان کننده همه دردها!

به گزارش مجله پیامک مسعود، یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان چای سیاه است که رتبه دوم پر مصرف ترین نوشیدنی جهان بعد از آب را به خود اختصاص داده است. چای سیاه علاوه بر اینکه فواید بسیاری برای بدن دارد، نوشیدنی ای بسیار آرامش بخش و مفید است.

چای سیاه درمان کننده همه دردها!

چای سیاه یکی از نوشیدنی های پرمصرف و محبوب دنیا است که به خاطر داشتن فلاونوئید به پیشگیری از بسیاری بیماری ها مانند سکته مغزی و نارحتی های قلبی یاری می نماید.

خواص چای سیاه

گیاهی به نام Camellia sinensis وجود دارد که چای، چاهی سفید، چای سبز و حتی چای سنتی چینی به نام اولانگ همگی از مشتقات آن هستند. مزایای چای باعث شده که تفاوت چشمگیری با دیگر دمنوش های گیاهی داشته باشد. در ادامه به معرفی خواص چای خواهیم پرداخت.

مبارزه با التهاب و بیماری های مختلف

فلاونوئیدها و پلی فنول ها از ترکیبات اصلی چای هستند. این ترکیبات باعث ایجاد خواص آنتی اکسیدانی در چای می شوند. خواص آنتی اکسیدانی چای آسیب رادیکال های آزاد که با تجمع در سلول ها باعث نابودی آن ها می شوند را به حداقل می رساند. التهاب مزمن که منجر به بیماری های قلبی، سرطان و مسائل دیگر می گردد از جمله آسیب های سلولی به وسیله رادیکال های آزاد است. تقویت سیستم ایمنی بدن هم به وسیله آنتی اکسیدان ها افزایش می یابد.

بهبود سلامت قلب و عروق

علت رنگ سیاه و تیره چای یکی از انواع فلاونوئیدها یعنی تیافلاوین هاست. این مواد می توانند کلسترول جذب شده به وسیله دستگاه گوارش را کاهش دهند و سطح کلسترول خون را پایین بیاورند. کورستین نوع دیگری از فلاونوئیدهاست که اگر در رژیم غذایی وجود داشته باشد خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش می دهد.

بعلاوه منبسط و انعطاف پذیر نگه داشتن رگ های خونی که باعث بهبود سلامت قلب و عروق می گردد به وسیله فلاوانول های موجود در چای امکان پذیر است. رایج ترین منبع فلاوانول چای است و نوشیدن سه فنجان چای در روز به مدت شش ماه به کنترل فشار خون و کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی یا سکته یاری می نماید.

چای منبع بی خاتمه از انرژی است

یکی از ترکیبات محرک و انرژی زا برای بدن کافئین است. هر فنجان این چای 47 میلی گرم کافئین دارد. کافئین موجود در قهوه دو برابر این اندازه است پس چای می تواند گزینه بهتری برای کسب انرژی نسبت به قهوه باشد.

کافئین برای بچه ها زیر دوازده سال خطرناک است و بهتر است مصرف ننمایند. از طرفی زنان باردار نیز بهتر است روزانه دویست میلی گرم کافئین مصرف نمایند.

ضد سرطان است

طبق مطالعات علمی چای سفید و سیاه و حتی چای سبز همگی خاصیت القای آپوپتوز (مرگ سلولی) در سلول های سرطانی در روده بزرگ انسان را دارند و می توانند در داروهای تازه ضد سرطان استفاده شوند.

برطرف افسردگی با چای

با مصرف روزانه سه فنجان چای، خطر ابتلا به افسردگی به علت وجود محرک های قوی و انرژی زا بودن چای، کاهش می یابد.

با مصرف چای دیرتر پیر می شوید

علائم پیری پوست مانند چین و چروک، خشکی و کم آبی به وسیله پلی فنول های موجود در چای کاهش می یابد. جلوگیری از کاهش قدرت بینایی و شل شدن عضلات از دیگر خواص چای است.

ارتقای سلامت روان از دیگر خواص چای

وجود اسید آمینه ای به نام L-theanine در چای باعث افزایش هوشیاری و تقویت تمرکز می گردد. هم چنین علائم اختلالات عصبی مختلف مانند بیماری پارکینسون به وسیله مصرف روزانه چای کاهش می یابد.

جلوگیری از ابتلا به سنگ کلیه

اتصال فنل موجود در چای به اگزالات کلسیم، مانع تشکیل سنگ کلیه و تجمع آنها می گردد. و اینگونه خطر ابتلا به دردهای مزمن سنگ کلیه در فرد کاهش می یابد.

کنترل دیابت

چای با تحریک متابولیسم بدن که منجر به تجزیه سریع تر قند و کاهش سطح آن در خون می گردد به کنترل دیابت یاری می نماید.

یاری به کاهش کلسترول خون

یک رژیم غذایی کم چرب همراه نوشیدن چای می تواند به شکل چشمگیری سطح کلسترول خون را کاهش دهد.

چای سیاه همان چی معمولی است؟

بله، هردو یکی هستند. چای در واقع یک واژه چینی است و این نوشیدنی محبوب از چین و شمال هند وارد ایران شده است.

مضرات خوردن چای در شب

یکی از مهمترین ترکیبات داخل چای کافئین است که به عنوان یک محرک روانگردان شناخته می گردد. این محرک توانایی بیدار نگه داشتن فرد، افزایش توجه و تمرکز و بالا بردن سطح انرژی کلی بدن را دارد. درست است که کافئین چای از کافئین قهوه کمتر است ولی با توجه به خاصیتی که دارد می تواند باعث گردد که فرد دچار بی خوابی گردد.

چای سیاه با چی بخوریم؟

محبوب ترین افزودنی به چای در ایران قند است اما از آنجایی که خوردن قند همراه چای باعث افزایش قند خون می گردد، بهتر است از کشمش، خرما یا توت خشک بهره ببرید.

مضرات چای سیاه برای معده چیست؟

ریفلاکس اسید معده یا سوزش سردل از جمله مضرات مصرف چای است.

برترین زمان مصرف چای سیاه چه موقع است؟

اگر به کافئین حساس هستید بهتر است چای را در هنگام روز مصرف کنید. بعلاوه سی دقیقه بعد از صبحانه و ناهار برترین زمان مصرف چای سیاه است.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 21 مرداد 1402 بروزرسانی: 21 مرداد 1402 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 2145

به "چای سیاه درمان کننده همه دردها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چای سیاه درمان کننده همه دردها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید