کویر شنی سفید در نیومکزیکو ، کویری عجیب از نوعی دیگر !! (تور مکزیک ارزان)

به گزارش مجله پیامک مسعود، همه جا را شن های سفید رنگ پوشانده است. تاجایی که چشم کار می نماید، زمین پوشیده از سنگ ریزه های سفید است. تصورش برای کسی که تا حالا با چنین مکانی روبه رو نشده، غیر ممکن خواهد بود که به جای کویر سوزان با واحه های بیابانی و شن های گرم و روان، قدم در جایی می گذاری که احساس می کنی، گرد سفید رنگی در سرتاسر بیابان پاشیده اند. اگر کفش به پایت نباشد، گرمای ماسه ها آزارت نمی دهد. شما اینجا در کویر شنی سفید در نیومکزیکو در کشور آمریکا هستید، آبگیر کم عمق تولاروسا در دریاچه لوکرو، جایی در جنوب وایت سندز میزل رنج و در 26 کیلومتری جنوب شرقی شهر المگردوو، مکانی زیبا و رویاگونه است که در آن شن ها و تمام تپه ها سفید رنگ و پوشیده از گچ می باشد. با خبرنگاران همراه باشید تا با خاصیت شن های سفید در نیومکزیکو بیشتر آشنا شوید.

کویر شنی سفید در نیومکزیکو ، کویری عجیب از نوعی دیگر !! (تور مکزیک ارزان)

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مکزیک ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

آشنایی با کویر شنی سفید در نیومکزیکو

شاید تصور کنید که برف باریده است. کمتر جایی را در کل دنیا می توان دید که دارای این زیبایی شگفت انگیز باشد. به احتمال زیاد از خودتان می پرسید که چرا این بیابان همه چیزش سفید است و جنس این شن و ماسه ها چیست که مانند بلوری در زیر پایتان می درخشد؟؟ جوابش ساده است. سنگ ریزه های این کویر که در احاطه کوه های سان آندرس می باشد، به جای کوارتز از گچ تشکیل شده اند. کریستال گچ به ندرت اتفاق می افتد که به این صورت تبدیل گردد، زیرا آن ها در آب حل می شوند و از مواد معدنی تشکیل دهنده زمین هستند.

ویژگی های شن های سفید در نیومکزیکو

محتویات آب باران و آب هایی که از ذوب شدن یخ های کوه های سان آندرس در پایین کوه و در دریاچه لوکرو و در آب گیر تولاروسا به دست می آید، ترکیبی است از فرسایش سنگ های رسوبی که در داخل آن گچ حل شده و محلول غلیظ مانندی به وجود آمده و سپس بر اثر گرما، آب موجود در این محلول غلیظ تبخیر می گردد و آنچه که برجای مانده، ذرات و سنگریزه هایی از گچ است که امروزه به این حالت می توان دید. تمامی این مراحل، طی 100 میلیون سال پیش به وجود آمده و هوازدگی که در طی سالیان دراز انجام شده، سبب شده که این دانه های گچی، ریز تر و ریز تر شده و به شکل کریستال های گچی و انباشته شده ای در بیایند که سطحی بالغ بر 700 کیلومتر مربع را پوشانده و این بیابان سفید رنگ و زیبا را در این منطقه از دنیا تشکیل دهند. تپه هایی دراین منطقه وجود دارد که ارتفاع برخی از آن ها به 15 متر هم می رسد و از آن جهت که کریستال های گچ، گرمای خورشید را به خود جذب نمی نمایند، در فصل های گرم و تابش شدید خورشید، می توانید با پای برهنه بر روی این شن های روان در کویر قدم بزنید، بدون این که کوچک ترین سوزش گرمایی در کف پایتان حس کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 2 بهمن 1401 بروزرسانی: 2 بهمن 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 2064

به "کویر شنی سفید در نیومکزیکو ، کویری عجیب از نوعی دیگر !! (تور مکزیک ارزان)" امتیاز دهید

1 کاربر به "کویر شنی سفید در نیومکزیکو ، کویری عجیب از نوعی دیگر !! (تور مکزیک ارزان)" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کویر شنی سفید در نیومکزیکو ، کویری عجیب از نوعی دیگر !! (تور مکزیک ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید