9 توصیه تغذیه ای

به گزارش پیامک مسعود، 1. سریع غذا نخورید و هنگام غذا خوردن صحبت نکنید چون با این کار حجم زیادی هوا را هم وارد دستگاه گوارش خود می کنید. درضمن کامل جویدن غذا هم شدت نفخ را کم می نماید.2. میوه و سبزی را در حجم کم اما به دفعات مصرف کنید.

9 توصیه تغذیه ای

9 توصیه تغذیه ای

1. سریع غذا نخورید و هنگام غذا خوردن صحبت نکنید چون با این کار حجم زیادی هوا را هم وارد دستگاه گوارش خود می کنید. درضمن کامل جویدن غذا هم شدت نفخ را کم می نماید.

2. میوه و سبزی را در حجم کم اما به دفعات مصرف کنید.

3. در انتخاب سبزی ها دقت کنید. سبزی ها سبب هضم شدن بهتر غذا می شوند و ضمناً با نرم کردن و خیس نگه داشتن غذاها دفع را راحت ترمی نمایند اما همین سبزیجات در صورتی که زیاد مصرف شوند مشکل ساز و نفاخ خواهند شد.

4. هرگز مستقیما از بطری آب ننوشید آن را با لیوان میل کنید. این کار موجب می گردد تا هوای اضافی نبلعید و در پی آن دچار نفخ نشوید.

5. از خوردن انواع کلم بپرهیزید زیرا این سبزی در افراد حساس بسیار نفاخ است. اما ناامید نشوید شما می توانید با به کار بستن نکته ای اندازه نفخ این سبزی را کمتر کنید به این ترتیب که کلم را یک ساعت قبل از مصرف خرد نموده و در روغن زیتون و کمی آب لیمو بخوابانید، این کار موجب کاهش خاصیت نفاخی کلم می گردد. بخارپز کردن سبزیجات هم تا حدودی خاصیت نفخ آوری سبزی ها را کم می نماید.

6. ساقه های میانی برگ های کاهو هم موجب نفخ می شوند اما برای کاهش این خاصیت، بهتر است آوندهای وسط برگ های کاهو رادر آورده وفقط قسمت سبز برگ ها را خرد نموده و میل کنید.

7. فرآورده های گوشتی هم به علت نمک فراوانی که دارند، جاذب آب بوده و تشدید نماینده نفخ هستند. از این رو، قطع مصرف این دسته از غذاها بهبود دهنده این شرایط است.

8. اگر به لاکتوز عدم تحمل دارید و بعد از خوردن یک لیوان شیر و یا غذایی که ازآن تهیه شده است نفخ می کنید، بهتر است که به جای شیر از ماست، شیر سویا و یا حتی پنیر بهره ببرید. یادتان باشد، مصرف شیرهای بدون لاکتوز هم با حذف این قندمشکل ساز، به شما توصیه می گردد.

9. بعضی بانوان در دوران قاعدگی زیاد نفخ می نمایند. برای این عزیزان ورزش کردن در این دوران بسیار مفید است. به علاوه، مصرف مکمل 6B هم قبل و یا در طول این دوران می تواند کاهنده این عارضه باشد.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1672

به "9 توصیه تغذیه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 توصیه تغذیه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید