آشنایی با روش های اقامت و مهاجرت به هلند

به گزارش مجله پیامک مسعود، هلند یکی از کشورهای زیبا و پیشرفته است که بسیاری از هموطنان آرزوی مهاجرت به این کشور را دارند. با ما همراه باشید تا شما را با راه های مهاجرت به هلند آشنا نماییم.

آشنایی با روش های اقامت و مهاجرت به هلند

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

راه های مهاجرت به هلند کدام است ؟

روش های اقامت و مهاجرت به هلند موضوع مورد بحث ماست. این روزها مهاجرت به سایر کشورها مخصوصا مهاجرت به هلند اولویت بسیاری از افراد در سراسر جهان علی الخصوص ایران شده است. هر قشری در جامعه ما با هر میزان تحصیلات و درآمدی حداقل یک بار هم که شده به فکر مهاجرت افتاده است.

اما این نکته بسیار مهم است که چرا هلند ؟ هلند از کشورهای توسعه یافته و پیشرفته محبوب اروپایی و یکی از مقاصد اصلی مهاجران به اروپا به شمار می آید.

در میان ایرانیان نیز به دلایل مختلف همیشه تمایل به دریافت مجوز اقامت دائم در هلند وجود داشته است. مهاجرت به هلند از راه های مختلفی امکان پذیر است.

چگونه می توان به هلند مهاجرت کرد ؟

روش های مهاجرت به هلند

اخذ اقامت هلند به وسیله سرمایه گذاری

با توجه به سیاست هایی که از تاریخ اول اکتبر سال 2013 در خصوص مهاجرت سرمایه گذاری به کشور هلند اخذ شد، این مجوز به سرمایه داران کشورهای دیگر داده شد که به عنوان یک سرمایه گذار خصوصی خارجی پیروز به اخذ اقامت هلند شوند.

این سیاست ها مختص کسانی است که سرمایه قابل توجهی را برای رونق اقتصاد وارد هلند می نمایند. دقیقا از همین زمان بود که مهاجرت به هلند به وسیله سرمایه گذاری یکی از پرطرفدارترین راه های مهاجرت شد.

در حال حاضر، مجوز اقامت در هلند برای مدت 12 ماه صادر می گردد و قابل تمدید است. این نوع ویزا، ویزای سرمایه گذاری هلند برای افرادی با ارزش خالص بالا یا HNWI نامیده می گردد.

از بهترین و ساده ترین راه های مهاجرت به هلند اخذ ویزای سرمایه گذاری یا همان ویزای طلایی است. با این ویزا بعد از گذشت پنج سال زندگی مداوم می توانید اقامت دائم این کشور را داشته باشید.

دو قانون اصلی برای سرمایه گذاری در هلند تعریف شده است: اول نداشتن سوءپیشینه و دوم سرمایه گذاری در پروژه های مورد تایید دولت همچون خرید املاک، ثبت شرکت جدید و مشارکت در سهام شرکت های هلندی.

نحوه مهاجرت به هلند به وسیله سرمایه گذاری

اقامت هلند به وسیله تمکن مالی

از راه های امن، بی دغدغه و سریع مهاجرت به هلند داشتن رفاه مالی به شرط اثبات آن به وسیله اسناد بانکی است. اقامت شما با روش مهاجرت به هلند به وسیله تمکن مالی حتمی و کم دردسر خواهد بود. در واقع از آنجایی که پول حلال مسائل است، شاید بتوان گفت این روش راحت ترین راه مهاجرت به هلند است. برای این کار شما احتیاج به تهیه گواهی تمکن مالی دارید.

گواهی تمکن مالی سندی رسمی و معتبر است که بانک کشور مبدا آن را در اختیار فرد مهاجر قرار می دهد. در این گواهی گردش حساب شش ماه گذشته شما ثبت می گردد. می توان این گواهی را برای حساب های مختلف تهیه کرد. این گواهی باید به زبان انگلیسی باشد.

مدارک مورد احتیاج برای اخذ گواهی تمکن مالی اصل کارت ملی، پاسپورت و فرم تقاضای این گواهی است که به وسیله بانک در اختیار شما قرار داده می گردد. زمان آماده سازی گواهی تمکن مالی معمولا یک هفته است.

اگر بانک به هر دلیلی این گواهی را به زبان فارسی در اختیار شما قرار داد آن را به وسیله دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی ترجمه کنید.

مهاجرت تمکن مالی به هلند

اخذ اقامت هلند به وسیله ثبت شرکت

اگر قصد انجام فعالیت های مالی در کشور هلند را دارید مهاجرت به هلند به وسیله ثبت شرکت بهترین گزینه محسوب می گردد. ثبت شرکت از روش های پرطرفدار در بین کسانی است که قصدمهاجرت به هلند را دارند. به دلیل اینکه در صورت آماده بودن مدارک مورد احتیاج حداکثر در مدت 3 ماه ویزا صادر می گردد.

برای مهاجرت به هلند از این طریق مهم است شما با قانون و مقررات حقوق تجارت بین المللی آشنایی داشته باشید. طرح تجاری شما باید جدید و از جنبه کارآفرینی دارای اهمیت باشد.

ضروری است قبل از ارائه طرح احتیاج بازار را آنالیز و تحلیل کنید و با در نظر دریافت بودجه و امکاناتتان طرح را ارائه کنید. در این مرحله طرح موردنظر باید به اتاق بازرگانی هلند ارسال گردد. در صورت تایید طرح نوبت به معین مکان شرکت، مدیرعامل و کارمندان آن می رسد.

مهاجرت با روش ثبت شرکت مزیت های بی نظیری همچون برخورداری از حساب بانکی بین المللی، امکان فعالیت مالی در بازارهای اروپایی و داشتن برند تجاری در کشورهای اروپایی را به همراه دارد.

مهاجرت به هلند به وسیله ثبت شرکت

اخذ اقامت کاری در هلند

توانایی کار و فعالیت در واقع سرمایه ای است که تمام شدنی نیست. بنابراین اگر توان هزینه کردن برای مهاجرت به صورت سرمایه گذاری یا تمکن مالی را ندارید مهاجرت به هلند به وسیله کار را با توجه به شرایط خودتان آنالیز کنید. در کشور هلند انواع فرصت های شغلی برای هر کسی با هر تحصیلات و تخصصی وجود دارد.

با داشتن ویزای کار از همان بدو ورود به کشور هلند دارای شغلی با درآمد تعیین در ماه هستید که با آن به راحتی می توانید از پس هزینه های اقامت و زندگی روزمره برآیید.

اما اخذ ویزای کار در هلند به لحاظ حقوقی و به دلیل آماده سازی مدارک لازم جهت تهیه این ویزا پیچیدگی هایی دارد. ویزای کار را می توان به وسیله دعوتنامه شغلی، به وسیله شعب شرکت های دیگر در هلند و یا به وسیله فعالیت مشترک شرکت ها اخذ کرد.

نحوه مهاجرت کاری به هلند

اخذ اقامت تحصیلی هلند

اگر علاقه مند به تحصیل در مقاطع دانشگاهی در کشور هلند هستید و یا به دنبال راه سریع و مطمئنی برای مهاجرت هستید مهاجرت به هلند به وسیله تحصیل گزینه پیش روی شماست.

با تحصیل در هلند رویای تحصیل در معتبرترین دانشگاه های جهان و زندگی در کشوری اروپایی با بالاترین سطح استانداردهای زندگی را برای خود محقق کنید.

مهاجرت از این طریق علاوه بر فراهم آوردن امکان تحصیل در بهترین دانشگاه های اروپایی می تواند پیدا کردن شغل مناسب و دریافت اقامت دائم کشور هلند را در پی داشته باشد.

در واقع بسیاری از افراد از این راه به عنوان یک سکوی پرتاب برای رفتن به سایر کشورهای اروپایی و تحصیل و زندگی در آن ها نگاه می نمایند. پس با تحصیل در هلند با یک تیر دو نشان بزنید.

با توجه به اینکه قصد تحصیل در کدام رشته، مقطع و دانشگاه را داشته باشید راه های متفاوتی پیش روی شماست. اولین قدم برای دریافت ویزای تحصیلی، دریافت پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه یا موسسه آموزش عالی معتبر در هلند است.

در این مرحله هزینه درخواست پذیرش و ثبت نام بر عهده متقاضی است. پس از ثبت نام دانشگاه از طرف متقاضی درخواست ویزای MVV می نماید. متقاضی با این ویزای موقت شش ماهه می تواند وارد کشور هلند گردد.

او پس از حضور در این کشور باید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کند. ویزای تحصیلی را دانشگاه درخواست می دهد. این ویزا در طول تحصیل احتیاج به تمدید مجدد دارد.

مهاجرت تحصیلی به هلند

اخذ اقامت هلند به وسیله ازدواج

تا همین چند سال قبل مهاجرت به هلند به وسیله ازدواج از ساده ترین راه هایی بود که به ذهن هر مجردی می رسید. اما رفته رفته با توجه به پیامدهای مخربی که این روش به بار آورد، سختگیری برای آن کمی بیشتر شد.

کاربرد مهاجرت به وسیله ازدواج برای کسانی است که تصمیم به ازدواج با فردی با تابعیت هلند دارند. این روش به سادگی اما نه مثل قبل انجام می گردد.

در مهاجرت به وسیله ازدواج مراحل اخذ اقامت با سرعت صورت می گیرد و پس از گذشت سه تا پنج سال از تاریخ ازدواج، فرد تابعیت کشور هلند را دریافت می نماید که البته این به شرط دوام ازدواج است. در این روش از مهاجرت در صورت وجود پشتیبانی مالی و عاطفی همسر، راستا مهاجرت هموار خواهد شد.

همسر آینده فردی که قرار است ویزای ازدواج دریافت کند (که تبعه هلند است) باید این شرایط را داشته باشد:

  • سن بیشتر از 21 سال
  • ارائه مدارکی مبنی بر وجود رابطه عاطفی در دو سال گذشته همچون عکس مشترک، سفرهای مشترک و…
  • تعهد برای پشتیبانی مالی از همسر به مدت حداقل دوازده ماه
  • اثبات تهیه محل زندگی برای زندگی مشترک
  • همچنین همسر آینده فرد متقاضی باید از یک سال قبل از درخواست ویزا در کشور هلند حضور داشته باشد. این اقدام به وسیله ویزای MVV امکان پذیر است.

مهاجرت به هلند به وسیله ازدواج

اخذ اقامت هلند به وسیله تولد فرزند

تولد فرزند در هلند مزایای مختلفی دارد اما از آنجا که دریافت تابعیت در کشور هلند بر مبنای خون است، فرزندی که از یک فرد غیر تبعه متولد شده تابعیت هلندی دریافت نمی نماید.

بنابراین سفر به هلند با هدف زایمان و اخذ اقامت برای فرزند امکان پذیر نیست. تولد فرزند در هلند تنها می تواند فرآیند دریافت تابعیت کشور هلند را برای او و پدر و مادرش در آینده آسان تر کند.

به زبان ساده تر در صورتی که مادر و پدر اقامت موقت داشته باشند، تولد فرزند و اقامت او شرایط اقامت دائم برای والدین را تسهیل می نماید.

زندگی در کشور توسعه یافته هلند با امکانات بسیار، آزادی های اجتماعی، آموزش های همگانی و رفاه نسبی نوید آینده روشنی را به شما و فرزندانتان خواهد بخشید.

اگر قصد تولد فرزندتان در هلند را دارید این مدارک را باید داشته باشید.

  • گذرنامه
  • گواهی اقامت موقت
  • گواهی ازدواج

والدین پس از تولد فرزند با ارائه گواهی تولد به اداره مهاجرت می توانند برای فرزند خود و همچنین خودشان اجازه اقامت موقت دریافت نمایند تا زمانی که فرزند پس از رسیدن به سن قانونی برای خود و والدینش درخواست تابعیت هلند دهد.

مهاجرت به هلند به وسیله تولد فرزند

ویزای کوتاه مدت هلند

ممکن است شما قصد سفر کوتاهی به هلند را داشته باشید. در این صورت می توانید برای ویزای مسافرتی و یا کوتاه مدت اقدام کنید. مدت این ویزا حداکثر 90 روز است و شما می توانید در این مدت هم تفریح کنید و هم با شرایط زندگی در هلند آشنا شوید و به دنبال کار بگردید.

دریافت این ویزا بسیار راحت تر از دیگر انواع ویزا برای رفتن به هلند است، اما شما موظف به برگشت سریع تر هستید. این ویزا بیشتر برای افرادی که قصد مراوده های کوتاه تجاری یا صنعتی را با هلند دارند، مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: مجله دلگرم
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1063

به "آشنایی با روش های اقامت و مهاجرت به هلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با روش های اقامت و مهاجرت به هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید