ابزار امیدواری عربستان به حل بحران یمن

به گزارش مجله پیامک مسعود، ایسنا نوشت: معاون وزیر دفاع عربستان ابراز امیدواری کرد که رایزنی های یمنی-یمنی با نظارت شورای همکاری خلیج فارس در ریاض نقش موثری در دستیابی به یک راهکار سیاسی فراگیر ایفا نماید.

ابزار امیدواری عربستان به حل بحران یمن

به گزارش سایت خبری العین، خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان در رشته توییت هایی اعلام نمود که به دستور سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور با عبدالملک مشخص، نخست وزیر دولت مستعفی یمن و اعضای ارشد کابینه او ملاقات نموده است.

بن سلمان توییت کرد: در این ملاقات به آنها تاکید کردم که ائتلاف (عربی ضد یمن) تحت رهبری عربستان در پی برقراری امنیت و صلح در یمن است.

معاون وزیر دفاع عربستان در ادامه نوشت: من در این ملاقات به آنها ابلاغ کردم که عربستان از اعلام آتش بش از سوی فرستاده سازمان ملل به یمن استقبال و حمایت می نماید و امیدوار است که در کنار کوشش های سیاسی به وسیله رایزنی های یمنی-یمنی اجرا شده با نظارت شورای همکاری خلیج فارس، در دستیابی به یک راه چاره سیاسی فراگیر در یمن نقش موثری ایفا نماید.

رایزنی های یمنی-یمنی صبح روز یکشنبه در ریاض پس از دو روز وقفه ازسرگرفته شد و مرحله دوم مربوط به مشخص چالش های پیش روی محورهای مختلف سیاسی، امنیتی و مالی مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

آتش بس اعلام شده از سوی هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به یمن ادامه دارد و قرار است بر اساس این آتش بس، تمامی انواع عملیات های نظامی در داخل یمن و در مرزهای مشترک دو کشور عربستان و یمن را متوقف کند.

پیشتر گروندبرگ در بیانیه ای گفته بود، طرف های درگیر به پیشنهاد سازمان ملل برای اعلام آتش بسی دو ماهه پاسخ مثبت دادند و این آتش بس پس از این دوره دو ماهه، در صورت موافقت طرف ها قابل تمدید است.

گروندبرگ روز آدینه اعلام نموده بود، طرف های بحران یمن به آتش بس دوماهه ای که روز شنبه شروع می گردد و توثق تمامی عملیات های نظامی در داخل یمن و در مرزها، پاسخ مثبتی دادند و امکان تمدید این آتش بس در صورت توافق طرف ها وجود دارد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1922

به "ابزار امیدواری عربستان به حل بحران یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابزار امیدواری عربستان به حل بحران یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید