کارنامه ناموفق زنوزی در فوتبال، نسخه ماشین را برای تراکتور بپیچید!

به گزارش مجله پیامک مسعود، مالک متمول تراکتور با وجود هزینه های زیاد برای این باشگاه در 3 فصل اخیر، هنوز نتوانسته موفقیتی که طرفداران دلشان می خواهد را به بدست بیاورند و کارنامه ناموفقی را در فوتبال تبریز و مالکیت دو باشگاه اصلی این شهر پشت سر گذاشته است.

کارنامه ناموفق زنوزی در فوتبال، نسخه ماشین را برای تراکتور بپیچید!

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ تراکت از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، بالاخره و پس از پشت سر گذاشتن ماجراهای مختلف، محمدرضا زنوزی، مالکیت باشگاه ماشین سازی را انتقال داد تا شاید برای فصل آینده این تیم ریشه دار تبریزی بتواند با قدرت بیشتری به میادین بازگردد. اتفاقی که اگر زودتر رخ می داد، می توانست ماشین سازی را از این رتبه و سقوط احتاقتصادی لیگ برتر نجات دهد. اتفاقی که شاید بهتر است خیلی زود برای تراکتور هم رخ دهد زیرا به نظر می رسد آن ها هم در راستا ماشین سازی هستند و مالکیت زنوزی هم نتوانسته هدفی که تراکتوری ها دنبال آن بودند را در دسترس قرار دهد.

فشار طرفداران پرشور تراکتور باعث شد تا سپاه عاشورا در سال 97 مالکیت این تیم را به بخش خصوصی بسپارد و محمدرضا زنوزی هم تنها مشتری اصلی این باشگاه بود. بعد از روی کار آمدن زنوزی، سیاست اقتصادی تراکتور تغییر کرد و مالک جدید سعی کرد با هزینه های گزاف، مربیان و بازیکنان خارجی زیادی را برای تیمش جذب کند. اتفاقی که تاثیر زیادی در فرایند نتیجه گیری تراکتور نداشت و تنها سبب شد که همواره حواشی این تیم را از راستا قهرمانی دور کند. تنها دستاورد مدیریت زنوزی پس از این همه هزینه های زیاد در باشگاه داری، تنها یک جام حذفی بود که آن هم توسط یک مربی ایرانی رقم خورد.

از زمان مالکیت زنوزی، تراکتور 8 مدیرعامل و 9 سرمربی تنها در 3 سال عوض نموده که این کارنامه خوبی در باشگاهداری مرد تبریزی در این باشگاه پرهوادار نیست.

هزینه زیاد زنوزی در جذب بازیکنان خارجی با هزینه های زیاد مثل انتونی استوکس، لی اروین، ویلیان میمبلا، عکاشه حمزاوی و سوگیتا و یا حتی بستن قراردادهای سنگین اقتصادی با ستاره های تیم ملی از جمله از مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، تنها یک جام حذفی را در این 3 فصل برای تبریزی ها به همراه داشته و حتی در فصل جاری هم آن ها هم از کسب سهمیه آسیا دور شده اند و هم جام حذفی را از دست داده اند. این ها همه نشانه کارنامه تاجری است که شاید بهتر بود از همان ابتدا سرمایه اش را در بخش های دیگر مثل مسائل مسکن، ارز و عمران هزینه می کرد تاامروز حداقل آورده ای اقتصادی داشته باشد.

متاسفانه نبودن مشاوران خوب فوتبالی در کنار این مالک متمول باعث شد تا هم ماشین سازی به جاده خاکی برود و هم تراکتور. تراکتوری که توانی برای حضور در راستا قهرمانی ندارد.

سپردن مالکیت ماشین سازی به فردی که مثل زنوزی، از هزینه کردن در فوتبال دلسرد نشده باشد، کار درستی بود و به نظر می رسد این مالک متمول تبریزی باید چنین فکری را برای دیگر باشگاهش یعنی تراکتور بگیرد. زنوزی به قدری از حضور در فوتبال دلسرد شده که حتی دیگر در جنگ های داخلی باشگاه که بین سرمربی و بازیکن هم به وجود آمده دخالت نمی کند و شاید حتی می توان گفت که او تراکتور را به امان خدا سپرده است.

تراکتور اکنون در میانه های جدول حضور دارد و علی رغم صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، در حال از دست دادن بازیکنان اصلی خود مثل واسعی، شجاعی و دژاگه است. علاوه بر این که این تفاقات از لحاظ اقتصادی، جنبه منفی برای زنوزی دارد، قطعا طرفداران پرشور تراکتور هم از لحاظ روحی از این نتایج و شرایط باشگاه آسیب می بینند. بهتر است زنوزی دیر نشده فکری هم به حال تراکتور بکند و یا با تمام قوا و تمرکزش این تیم را مدیریت کند و یا آن را به دست کسی بسپارد که دلش برای باشگاه و طرفداران این تیم بسوزد تا شاید تنها با تامین هزینه های جاری باشگاه بتوان به فصل آینده امیدوار بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1492

به "کارنامه ناموفق زنوزی در فوتبال، نسخه ماشین را برای تراکتور بپیچید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارنامه ناموفق زنوزی در فوتبال، نسخه ماشین را برای تراکتور بپیچید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید