فردا رویای 30 ساله به حقیقت می پیوندد

به گزارش مجله پیامک مسعود، به گزارش خبرنگاران، رضا درویش در نشست خبری آغاز واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال به مردم گفت: چندین بار گفتم شاید یک رؤیای حدود 30 ساله به حقیقت می پیوندد. اولین بار در مورد این بحث در سال 68 مطالبی مطرح شد و تا چند ماه قبل بارها گفتند چند روز دیگر و چند ماه دیگر اما همه این موارد کلیشه ای بود اما این رؤیا و کار بزرگ و ملی فردا به حقیقت می پیوندد. این کار میسر نبود مگر به اصرار شخص قربان زاده و سایر مسئولان خصوصی سازی و فرابورس. تلاش شبانه روزی آنها برای من غیرقابل تصور بود.

فردا رویای 30 ساله به حقیقت می پیوندد

وی ادامه داد: در چند وقت اخیر بارها از من شنیده اید که صبح تا شب درگیر باز کردن پنجره بودیم اما با این کار چنین دغدغه ای از تیم ها رخت برمی بندد. این تیم ها به دلیل مسائل موجود از مهم ترین جایگاهی که می توانستند قدرت نمایی کنند محروم شدند و این موضوع حذف از آسیا سبب سرخوردگی 50-40 میلیون طرفدار می شود. جدا از بحث ورزشی طرفداران شادابی خود را از دست می دهند و اگر بخواهیم از لحاظ اجتماعی و روان شناسی حساب کنیم، چند ده میلیارد اسیب زده شد. رفع مسائل می تواند سبب شادابی اجتماع شود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: امیدوارم با برنامه ریزی که از این به بعد صورت می گیرد دو تیم به جایگاه خود بازگردند و شاهد طراوت و شادابی در جامعه باشیم.

درویش در خصوص مذاکره با صدا و سیما برای جلب درآمدهای بیشتر شرح داد: جلسات مختلفی با صدا و سیما و محل های دیگر انجام دادیم تا درآمد بیشتری به ما اختصاص بدهد اما صدا و سیما گفت فلان اندازه را برای پخش مسابقات به وزارت ورزش می دهند و این وزارتخانه بین رشته های مختلف تقسیم می کند و این درآمد درخور استقلال و پرسپولیس نیست. با این کار از این جیب به آن جیب می شود زیرا صدا و سیما دولتی است و باشگاه ها هم دولتی هستند اما با واگذاری سهام، بخش خصوصی وارد چالش با صدا و سیما خواهد شد و این حق مسلم را با یک برنامه ریزی خاص دریافت خواهیم کرد. طبق نظرات مثبت سازمان صدا و سیما باب خوبی باز خواهد شد تا از این محل درآمد بیشتری به باشگاه ها برسد.

مشخص تکلیف ساختمان باشگاه پرسپولیس

وی در خصوص بحث مالکیت ساختمان پرسپولیس بیان نمود: سه دانگ از این ساختمان برای پرسپولیس و سه دانگ دیگر برای فدراسیون فوتبال بود. در این چند سال قرار شد سازمان لیگ از محل درآمدی که باید به پرسپولیس می داد، پولی که فدراسیون برای ساختمان داد را کسر کرد اما این موضوع در اسناد عملیاتی نشده و همچنان سه دانگ ساختمان در اختیار فدراسیون فوتبال است. از طریق مجاری حقوقی کارها را انجام دادیم تا این سه دانگ هم به باشگاه بازشود.

درویش در خصوص قیمت گذاری پرسپولیس و قیمت بیشتر نسبت به استقلال بیان نمود: عمده قیمت دو باشگاه برای برند است و بدون برند ارزش آنچنانی ندارند. پرسپولیس از قبل خصوصی بود اما اساس برند استقلال دولتی محسوب می شد. ارزش برند ما در این قیمت گذاری مشخص است و براساس قیمت نفوذ است نه قیمت جامدات اما مجتمع بزرگ بولینگ که از قبل انقلاب در شهر شهره است برای پرسپولیس بوده است. این در مقابل برند ارزش آنچنانی ندارد. امروز تبلیغی را به یک سلبریتی می دهند و براساس معروفیت آن سلبریتی پول می دهند.

وی ادامه داد: یک چهره احتمال دارد دو میلیارد پول بیاورد و چهره سرشناس تر دیگری 20 میلیارد. قسمت آن شخص به دلیل ماشین مدل بالایش بالا نیست اما به دلیل طرفدار بیشتر داشتن ارزشیابی می شود. برند باشگاه پرسپولیس به حدی بالا است که اگر همه ملک ها را هم داشته باشد جای برند پر نمی شود. پرسپولیس بیشتر دیده می شود و بیشتر طرفدار دارد.

مدیرعامل پرسپولیس شرح داد: از راه های درآمدزایی باشگاه فروش لباس، تبلیغات دور زمین، پخش تلویزیونی و فضای تازه مجازی است. در یک ماه گذشته چندین باشگاه بزرگ برای عقد قرارداد در بحث فضای مجازی اعلام آمادگی کرده اند. طرح های درنظر گرفته شده نه تنها کفاف هزینه را می دهد بلکه با یک برنامه ریزی درست درآمدزایی خیلی خوبی هم دارد.

وی ادامه داد: بیشتر عقب ماندگی مالی باشگاه ها به دلیل بدهی هایی است که از گذشته به آنها تحمیل شده است. شاید اگر این بدهی ها نبود، برای تأمین مخارج فعلی مسئله ای نداشتیم اما بدهی های قبلی شرایط را سخت کرده است .

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ادامه داد: همه زحمات کشیده شده و طرح های گفته شده برای این است که از فردا فرابورس کار خود را آغاز کنند و این موضوع به شرطی میسر است که همه اهل قلم، رسانه و طرفدار دست به دست هم بدهند تا تیم را به ساحل نجات برسانند. باشگاه به تنهایی قادر نیست موانع را حل کرده و مسائل را از سد راه بردارد. باشگاه پرسپولیس که امروز بهترین باشگاه در ایران است فقط با همدلی، تشریک مساعی و پشیتبانی تمام طرفداران فوتبال ایران به ویژه پرسپولیس می تواند در آسیا هم بهترین شود به جایگاهی که استحقاق دارد یعنی بهترین تیم آسیا برسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1900

به "فردا رویای 30 ساله به حقیقت می پیوندد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فردا رویای 30 ساله به حقیقت می پیوندد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید