اجرای طرح یارانه دستمزد در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه

به گزارش مجله پیامک مسعود، معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از اجرای طرح یارانه دستمزد برای ایجاد و حفظ اشتغال در بخش های گردشگری و صنایع دستی اطلاع داد.

اجرای طرح یارانه دستمزد در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان قیمت هستید با ما همراه شوید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، اصغر رنو دوشنبه 18 آذر 98 در نشستی که با حضور انجمن ها و صنوف زیرمجموعه این اداره کل و مدیرکل میراث فرهنگی استان برگزار گردید، اجرای طرح یارانه دستمزد را گشایشی جدید در امر اشتغال زایی مطرح نمود و گفت: طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه ها و سیاست های دولت در حوزه اشتغال است. با اجرای آن در هشت استان کشور ازجمله کرمانشاه به کارآفرینانی که دانش آموختگان دانشگاهی را جذب نمایند، 30درصد یارانه دستمزد می دهد.

او با بیان این که این طرح توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان ها و با نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور اجرا می گردد، اضافه نمود: این طرح بر اساس حمایت از مناطق غیر برخوردار از اشتغال با اولویت مناطق کم برخوردار و مناطق غیر برخوردار از اشتغال، ابلاغ شده و وجهی است که توسط دولت به موجب شیوه نامه به شکل ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی زیر 35 سال به کارفرما پرداخت می گردد.

رنو هدف از اجرای این طرح را کاهش هزینه های به کارگیری نیروی کار برای کارفرما به منظور پایداری فراوری و اشتغال، افزایش فرصت اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در بازار کار، ارتقای سطح سرمایه انسانی کارگاه های فعال بخش خصوصی و تعاونی در مناطق کم برخوردار مطرح نمود.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه تأکید کرد: مشکل اصلی ما اشتغال جوانان و زیر 35 سال است بنابراین کارفرمایان با جذب این افراد، مشمول مشوق ها قرار می گیرند و بر اساس قانون 30درصد از هزینه کارفرمایان توسط تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می گردد.

او اضافه نمود: کارفرمایان گردشگری و صنایع دستی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه مراجعه نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 523

به "اجرای طرح یارانه دستمزد در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح یارانه دستمزد در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید